Toon posts:

Spontane restarts/ 10 x opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb problemen met me computer ( eigenlijk al vanaf dag 1 dat ik hem heb), vanuit het niets gaat hij opstarten, eerst kreeg ik nog een blauw scherm maar die krijg ik ook niet meer. Nu was het eerst zo nadat hij spontaan opnieuw ging opstarten hij het daarna weer deed tot de volgende spontane restart. Nu moet ik zelfs 10x op me restart knop duwen en hopen dat hij het weer haalt tot het inlogscherm. Ik weet echt niet wat er aan de hand is. Heb het forum al doorgespit op topics maar weet niet wat te doen omdat het overal aan kan liggen, misschien wordt hij te warm maar kan het nergens vinden.

Dit zijn de specs van me computer draait op XP:
Pentium 4 2,6 Ghz, Asus P4P800, 1gb geheugen, Sapphire Radeon 9800 Pro, Maxtor 120gb, voeding weet ik niet meer.

Verwijderd

Mijn indruk is dat het hardwarematig is. Terugbrengen is een hele goede optie! Het zou je moederbord kunnen zijn, je videokaart etc. Je kan zelf kijken of er condensatoren bol staan of iets dergelijks. maar als je er geen kaas van gegeten hebt...gewoon dicht laten en terug gaan naar de desbetreffende winkel waar je het gekocht hebt.

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 21:32:
Terugbrengen is een hele goede optie!
Als het een nieuw gekocht P4 2.6 is, is TS daar ietwat laat mee, gok ik.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Verwijderd

Topicstarter
Valt niks terug te brengen :(.. naja heb nog wel de bonnetjes van de de onderdelen, heb in elkaar laten zetten door vriend van me. Computer is inmiddels wel 2 jaartjes oud dus de garantie zal wel verlopen zijn gok ik. Nieuw mobo en processor kopen of eerst proberen met extra koeling??

Kan me niet voorstellen dat het aan me videokaart ligt of me geheugen.
Geen kaas gegeten van condesatoren dus schiet ook niet echt op iig bedankt

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2007 22:03 ]

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:53
Probeer je geheugen te testen MemTest
Is je mobo goed geplaatst? Geen stroom of voedingproblemen?
Probeer anders idd nieuw mobo + proc.
suc6

Verwijderd

ja de combinatie van de specificatie en terugbrengen zag ik ook later niet zitten toen ik de specificaties goed zag. :) Maar wat betreft de koeling....als je computer al niet goed start bij een koude start dan zal dat het wel niet zijn. Anders kan je altijd (of je vriend) kijken naar de temperatuur van je processor in je bios nadat ie zichzelf gereset heeft. dan weet je het 95% zeker.
Nieuwe cpu + mobo is altijd optie. Je kan ook eerst alles testen met een andere (geleende) videokaart. Hetzelfde met geheugen. en inderdaad memtest proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor de hulp, ik ga de Memtest ff proberen en kijken wat die daarop zegt.
Ja dat koude start gebeuren heb ik sinds afgelopen week. Ik heb nu ff me kast open staan en er een ventilator voor gezet tot op heden inmiddels 3 uur achter elkaar geen problemen gehad. Zou dus misschien toch iets met de koeling zijn :S..

Mobo is goed geplaatst rest van de spullen ook, stroomstoring heb ik nog niet gehad met me computer.

Heb inmiddels MemTest gerund... en die kwam op bijna meer dan 400 errors :S.. er is dus iets goed mis met me geheugen :S

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2007 23:22 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welkom op GoT! Ik verplaats je topic van WOS naar Processors, Mobo's & Geheugen, omdat dit niets van doen lijkt met Windows als OS.

Lees en volg ajb Hangen en Opstartproblemen troubleshooter even helemaal.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1