saitek eclipse toetsenbord ghosting?

Pagina: 1
Acties:

• skillet
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-02 14:47
ik heb laatst het saitek eclipse keyboard gekocht, maar nu kom in tot de conslusie dat ik geen 3 knoppen tegelijk in kan drukken, wat bij mijn vorige keyboard wel kon. (3 knoppen tegelijk indrukken is handig in een spelletje dat ik speel) 2 knoppen tegelijk is het maximum.

nu vroeg ik me af of hier iets aan te doen is?? drivers of iets dergelijks die dit probleem kunnen verhelpen.

bvd voor jullie antwoord

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Sommige keyboards hebben dat idd, maar dat zou je niet van een gaming-keyboard verwachten.

• skillet
is er iets aan te doen?

Verwijderd

een ander toetsenbord gebruiken ;)

tenzij je het hele toetsenbord uit elkaar wilt halen en er een nieuw binnenwerk in wil solderen: nee

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Khaine

Python liefhebber

Wellicht moet je even de fabrikant mailen en het probleem uitleggen. Van een keyboard speciaal gemaakt voor gaming is het natuurlijk te balchelijk voor woorden dat je er niet normaal mee kunt gamen! (ik ken zat FPS-ers waar je leanend naar links-voor wilt bewegen, om maar een voorbeeld te geven).

Wellicht bestaan er ook drivers voor dit keyboard? Voor muizen heb je het ook, dus waarom niet voor keyboards.

Als beiden geen antwoord geven zit er denk ik weinig anders op dan het modden van een bestaand keyboard tot echter gamers-plank, wat natuurlijk ook de bedoeling is op dit forum ;)

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Tijd geleden dat ik dit probleem weer zie, laatste keer was ergens ehmm 1996 ofzo?
Ik had het ook met een keyboard van 1 of ander b-merk, toen een MS ergo ding gekocht en probleem opgelost, nu heb ik een simpel benq A122 ding en werkt werkelijk perfect (behalve voor de ruk software voor de 'media keys')

Maar voor zo'n 'game keyboard' zou je dit niet mogen verwachten, drivers maken niet uit het is een 'design flaw'.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Ik heb dit op mijn logitech ook. Het zijn vaak de toetsen die dicht bij elkaar in de buurt zitten die je niet allemaal tegelijk in kan drukken. Zelfs de pijltjes toetsen hebben dit...

Misschien kun je in je BIOS nog keyboard instellingen vinden die je aan kunt passen (buffersize ofzo, geen idee of dat bestaat eigenlijk).

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• skillet
ik heb hier voornamelijk last van bij een spel waarbij ik de cursor toetsen gebruik.
ik heb inmiddels al verschillende keyboarden gehad maar allemaal hadden ze last van ghosting.

heeft hier iemand misschien ervaring met een keyboard dat hier geen last van heeft?
Pagina: 1