Toon posts:

pc valt uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Tijdje terug heb ik bij een vriend windows xp opnieuw geinstalleerd. Echter als hij een tijdje een spelletje speelt zoals poker van pkr.nl of een ander spel dan valt zijn pc na zo'n 2 minuten uit!

Ik heb helaas geen specs bij de hand maar hiervoor was dat probleem niet. Zou dit een grafisch probleem kunnen zijn? hij heeft een gf 7900 als videokaart.
Volgens mij heb ik de omegadrivers geinstalleerd van omegadrivers.net maar dat kan ik straks pas zeggen. Zou dit conflicten kunnen geven?

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Kan. Alles kan zolang je niet meer informatie geeft.

Wat heeft hij/jij gedaan, wat heb je getest, wat voor resultaten leverde dit op?

Wat zijn de rest van de specificaties?

Dingen die je kunt doen:
- Draai een Orthos en hou speedfan hierbij. Kijk hoelang het zooitje blijft draaien en let op dat de temperatuur van de CPU niet boven de 60 komt.
- Vermeld alle gegevens van de pc, dus ook de voeding, het geheugen, het moederbord, de cpu, hardeschijven, etc.
- Draai ook eens een HD test tooltje om te zoeken of je bad blocks hebt
- Check de waarden van je voeding eens (3.3 volt, 5 volt, 12 volt) deze mogen maximaal 10% afwijken
- Draai ATitool en let op of je artifacts krijgt, en hou gelijk de temperatuur van de GPU in de gaten (deze komt het liefst niet boven de 80)
- Hang er eens een andere voeding aan
- Stop er eens een andere videokaart in
- Check eens op spyware'
- Probeer eens de nieuwste drivers te installeren voor je chipset en je videokaart
- Probeer eens een nieuwe windows installatie
- Test het geheugen eens met memtest86

MAW nog genoeg te doen, zo kunnen wij ook niets. Ik vermoed dat het probleem niet bij de videokaart ligt, want dat spokerspel is denk ik 2d, waardoor je GPU niet opeens gloeiheet wordt of gigantisch veel stroom gaat verbruiken.

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 2% gewijzigd door Avalaxy op 07-03-2007 20:35 . Reden: linkje toegevoegd ]

Verwijderd

Topicstarter
http://gallery.dutch-elites.com/gallery/Members/dit

deze melding komt bij het installeren van bf2142. Nu wil ik een ander programma installeren zoals everest home edittion maar dan krijg ik weer een andere error!

probleem ligt dus niet grafisch denk ik.

specs:

processor: amd athlon 64 3200+
geheugen: 2 GB: 1 gb geheugen van geil en 1 gb van week niet geheugen
videoplank: asus 7900 gt
mobo: dfi lanparty ultra-d

• Avalaxy
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 20:45:
http://gallery.dutch-elites.com/gallery/Members/dit

deze melding komt bij het installeren van bf2142. Nu wil ik een ander programma installeren zoals everest home edittion maar dan krijg ik weer een andere error!

probleem ligt dus niet grafisch denk ik.

specs:

processor: amd athlon 64 3200+
geheugen: 2 GB: 1 gb geheugen van geil en 1 gb van week niet geheugen
videoplank: asus 7900 gt
mobo: dfi lanparty ultra-d
Dat van het MD5error probleem is redelijk bekend. Als je eens je geheugen test, en de rest ook zoals ik in bovenstaande post vermeldde, dan zou je waarschijnlijk zelf al er achter kunnen komen wat het probleem is :) Ik denk zelf aan kapot geheugen of een kapotte hardeschijf. Haal ook eens de geheugenmodules er om de beurt uit (als de pc uit staat!) om ze allebei eens los te testen.

edit: Hmm DFI board, nForce 4 chipset? Eventueel zou dit een chipset probleem kunnen zijn, zit er toevallig een maxtor schijf in het systeem?

[ Voor 6% gewijzigd door Avalaxy op 07-03-2007 20:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee want voordat ik windows xp opnieuw installeerde werkte alles perfect.

Ik dennk dat het met de sata schijf te maken heeft. Ik doe de win xp cd erin en dan vind hij gewoon de hdd maar mischie ndat de drivers die op me windows xp cd staan voor sata problemen geven?
Mischien is het beter om gewoon via een floppy de juiste sata drivers te laden en dan windows xp installeren.

of zal het hier niet aan liggen?

Verwijderd

Als je nu eens ipv allemaal suggesties neergooit, daadwerkelijk eens de gegeven tips uitvoert en gewoon systematisch nakijkt waar het aan kan liggen.

En heb je überhaubt wel alles geupdate, voor elk stukje hardware de drivers geïnstalleerd? Beginnende met de mobo drivers, daarna video plank e.a. zut.

De policy is o.a. dat je veel zelf doet, en dat missen we toch wel heel erg veel nu.

Verwijderd

Topicstarter
nee want ik heb het geheugen eruit gehaald maar dan houd je hetzelfde probleem.
Ik heb de tips dus echt wel opgevolgd hoor.

Het probleem was toen ik de mobo drivers ging installeren vloog de pc spontaan uit dus restarte hij. Met een aantal andere dingen was dit ook zo.

maar vanavond ga ik het weer proberen.

Verwijderd

Als je iets probeerd is het fijn als je dit ook post zoals aangegeven. Geef aan wat je gedaan hebt, wat de resultaten zijn etc. Heb je het geheugen getest met MemTest86? Ook eerst 1 geheugen bank eruit, testen, daarna andere eruit, testen?

Heb je de drivers van het mobo gede-ïnstalleerd indien mogelijk, en herïnstalleerd? Gezien die bij de install eruit klapte is het wel verstandig om er zeker van te zijn dat ze juist zijn geïnstalleerd.

Heb je Speedfan al geïnstalleerd zoals aangegeven? Gebruikt dit om de voltages uit te lezen, de SMART informatie van je HDD, en de temperaturen van je CPU, Video plank etc.

Heb je al getest op Bad Sectors van je HDD (beste met het diagnostic tooltje van de HDD leverancier, te verkrijgen op hun website)

Heb je de ATi tool al geprobeerd en gekeken voor een langere periode, of je artifacts krijgt?

Heb je al gescand op virussen en spyware?

En al die andere dingen die leonpwner1 heeft opgenoemd.
Als je daadwerkelijk de tips hebt opgevolgd, deel dan je bevindingen met ons :)

Verwijderd

Topicstarter
beste,

ik wilde net windows opnieuw installeren en onder het installeren krijg ik de melding fysieke geheugendump (blauw scherm)

Nu tets ik het geheugen met memtest en he tis schrikbarend.
er zit 2048 mb geheugen in de pc en ecc is disabled.
Chipset: nf4

de test draait nu 15 minuten en ik heb al 125952 errors!!!
hoe kan ik zien welke geheugenmodule dit is? of moet het echt apart getest worden?

en zou dit de oorzaak kunnen zijn van de problemen?

• Avalaxy
Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 22:44:
beste,

ik wilde net windows opnieuw installeren en onder het installeren krijg ik de melding fysieke geheugendump (blauw scherm)

Nu tets ik het geheugen met memtest en he tis schrikbarend.
er zit 2048 mb geheugen in de pc en ecc is disabled.
Chipset: nf4

de test draait nu 15 minuten en ik heb al 125952 errors!!!
hoe kan ik zien welke geheugenmodule dit is? of moet het echt apart getest worden?

Dat is inderdaad niet best. Test eens elke module afzonderlijk en kijk in welke module de fouten zitten (mischien zelfs in beiden). De kapotte(n) gewoon terugbrengen naar de winkel.

Edit: ik geloof best dat je zoveel fouten kan hebben want ik had hier eerst ook in 1 minuut tijd meer dan 1.000.000 artifacts in ATitool met mijn kapotte videokaart, maar toch vind ik het best veel voor een geheugenmodule. Het zou mischien ook kunnen liggen aan het feit dat je geheugen van 2 verschillende merken samen gebruikt, maar alleen het testen van de modules apart kan dit uitwijzen.

[ Voor 20% gewijzigd door Avalaxy op 09-03-2007 22:53 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 22:44:
Ja natuurlijk. Als je geheugen niet goed werkt dan krijg je steeds het soort problemen dat je omschreven hebt.

Wat je ook nog kan proberen is om je geheugen langzamer te zetten in de bios. Het is wel het makkelijkste om steeds 1 van de geheugenbanken te testen.
Pagina: 1