7900 GT Overclocken in Vista 64 bit ?

Pagina: 1
Acties:

• BlackPredator72
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-11-2024
Hallo,

Ik heb me sinds kort 'n beetje verdiept in het overclocken.
Zo heb ik eerst m'n E6600 van 2,4 naar 2,7 en later naar 3,15 overgeclockt.
Dit heb ik gedaan door alleen de FSB van 266 naar 300 en naar 350 te veranderen.
Het geheugen heb ik gewoon op 800 laten staan, maar las dat het beter was om 1:1 te zetten
dus bij de 3,15 (350FSB) heb ik het geheugen ook op 700 gezet om 1:1 te krijgen.
Nu heb ik met 3DMark 06 wat testen gedaan en moet zeggen dat ik nog niet echt veel verschil merk.
Ik had scores van 4510 (2,4Ghz), 4578 (2,7Ghz) en 4654 (3,15Ghz). Wat ik nou niet echt hoog vind als ik het vergelijk op de Futuremark site met soortgelijke systemen. Ik neem aan dat je dan de resolutie gewoon op 1280x1024 moet laten staan ?! Want toen ik 'm op 640x480 zette had ik meteen 'n score van 7011.
Nu wil ik toch gaan kijken of ik de score nog wat hoger kan krijgen door ook de videokaart te oc'en.
Maarrrr...heb nu al diverse programma's gebruikt...Powerstrip, Rivatuner, Coolbits etc maar is nog niet erg gelukt.
Wie heeft er wel ervaring in het oc'en van je 7900 GT in Vista 64 bit ? Met welk programma etc.

• Raphaelo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-07 05:59

Raphaelo

boeiend!!

de huidige forceware drivers ondersteunen volgens mij gewoon nog geen overclocken, als je hogere clocks wilt hebben zou je er een andere bios in moet flashen dan. maar of je dat nou echt zou willen doen...

originele signatures zijn top!

Verwijderd

ik heb Vista 64-bit maar de overclock software van nVidia (nTune) werkt nog níet onder Vista. Ook al staat er van wel... ook de overige software werkt niet (zoals Rivatuner enzo)

Ik zou ook niet proberen om nTune te installeren want dan flipt je hele control panel :)
we zullen maar geduld moeten hebben totdat nVidia met goede nTune software komt... het forum daar is in ieder geval al lekker vol gespamt met klachten over nTune, dus ze moeten 't nu wel in de gaten hebben lijkt me :9

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Het is logisch dat je score gelijk blijft, want je CPU is in 06 niet de bottleneck, maar je VGA kaart.

Als je dus je VGA kaart OC'ed zal je score hoger worden. Ervaringen zullen verschillen, daar iedere kaart anders is. De ene kan beter/hoger OC'en dan de ander..kwestie van uitproberen.

• BlackPredator72
Ok ik heb Ati tool 0.27 geïnstalleerd, met Boot F8 de handtekening verificatie uitgeschakeld, met admin ati tool opgestart en toen werkte hij wel.
470 / 685 standaard van de 7900 GT overgeclocked naar 560 / 780
en had toen 'n score van 5401 met 3Dmark 06
maar na 'n reboot kreeg ik weer de bekende melding bij Ati tool dus :
The kernel mode driver does not seem to be running.
Maar als je dan weer alles uninstalled, reboot, opnieuw installeert etc dan werkt het weer.
Jammer dus dat het niet optimaal werkt, maar mocht er iemand wel 'n goede oplossing hebben dan hoor ik dat graag !

[ Voor 29% gewijzigd door BlackPredator72 op 08-03-2007 18:55 ]

• BlackPredator72
En weet iemand al wat ??

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-12-2025

ksi

nee, iedereen zit het met zelfde denk ik zo.
6600gt kan ik ook niet echt overclocken in vista x64

• BlackPredator72
Ik probeer nu een simpel scriptje te maken die bij het opstarten van windows de
handtekening verificatie uitschakelt zoals dat ook bij reboot F8 gebeurd
Ziet er dan zo uit :

open c:\Windows\system32\cmd.exe

bcdedit.exe -set loadoptions DDISABLE_INTEGRITY_CHECKS

Heb dit .bat bestandje in het OPSTARTEN mapje gesleept,
maar wil nu dat het altijd als administrator wordt uitgevoerd
Maar dat lukt dus niet zo, want kan dat niet aanvinken onder eigenschappen van dat .bat bestand
Iemand een idee ?

Waarschijnlijk werkt dan nl atitool wel !!

• martijn1992
  • Laatst online: 06:26
BlackPredator72 schreef op zondag 11 maart 2007 @ 20:26:
Ik probeer nu een simpel scriptje te maken die bij het opstarten van windows de
handtekening verificatie uitschakelt zoals dat ook bij reboot F8 gebeurd
Ziet er dan zo uit :

open c:\Windows\system32\cmd.exe

bcdedit.exe -set loadoptions DDISABLE_INTEGRITY_CHECKS

Heb dit .bat bestandje in het OPSTARTEN mapje gesleept,
maar wil nu dat het altijd als administrator wordt uitgevoerd
Maar dat lukt dus niet zo, want kan dat niet aanvinken onder eigenschappen van dat .bat bestand
Iemand een idee ?

Waarschijnlijk werkt dan nl atitool wel !!
Je zou UAC kunnen uitschakelen dan heb je er geen last meer van ;)

Verwijderd

Ik heb Windows Vista Ultimate gehad voor een week of 2. In eerste instantie is het grafisch super, maar als gamer zijnde kom je al gauw de beperkingen tegen die WinVista met zich meeneemt. Spontane vastlopers, resulteren tot reboots en een gefrustreerde dag :P

Windows XP Pirated Edition Rocks voor Die hard GaMORSZ

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 20:45:
Ik heb Windows Vista Ultimate gehad voor een week of 2. In eerste instantie is het grafisch super, maar als gamer zijnde kom je al gauw de beperkingen tegen die WinVista met zich meeneemt. Spontane vastlopers, resulteren tot reboots en een gefrustreerde dag :P

Windows XP Pirated Edition Rocks voor Die hard GaMORSZ
vind je t gek, ultimate slurpt t meest. neem gewoon home premium of business. werkt perfect, kwa prestatie wel minder dan xp maarja dat voorkom je toch niet. maar ik heb nog maar 1 keer een vastloper gehad met vista en nog geen een keer een spontane reboot.

• BlackPredator72
UAC uitgeschakeld, maar moet nog steeds alle trucen uithalen om atitool te kunnen gebruiken
7900 GT @ core 565 mem 800 Mhz en m'n E6600 @ 3Ghz score van 5647 op 3dmark06....

maar we wachten gewoon rustig af tot iemand een oplossing hier voor heeft
of dat er 'n nieuwe versie van atitool of ntune komt....

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-12-2025

ksi

^^ yep dat lijkt inderdaad de handigste optie;
of gewoon een 8800 halen?? (binnenkort een 8600!?)
weet niet of die standard out of the box te oc' en zijn in vista?! geloof van wel nl.

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 21:13

Bever!

3

ksi schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 23:21:
^^ yep dat lijkt inderdaad de handigste optie;
of gewoon een 8800 halen?? (binnenkort een 8600!?)
weet niet of die standard out of the box te oc' en zijn in vista?! geloof van wel nl.
helaas ook nog niet ;)

• BlackPredator72
eerst maar ff kijken wat die ati kaartjes gaan doen de 2900 serie...

• BlackPredator72
had ergens anders gelezen dat je gewoon ati tool set up opnieuw moet draaien en dan repair aanklikken en dat ie dan weer werkt....

en volgens mij werkt het inderdaad !!!
Pagina: 1