[XP & Linux] Netwerk lampjes branden. Maar geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:19

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Ik heb hier regelmatig problemen gehad met netwerken en controllers ervan. Deze waren voornamelijk allemaal draadloos( laatste was deze: [XP] D-link DWL 520+ doet het niet. Maar word wel herkend)
Ik was er na de laatste helemaal klaar met draadloos( zowel over PCI als USB) Ik wil niet meer iets zonder draad hebben. Teveel gezeur mee gehad en het wil gewoon niet goed naar mijn zolder kamer worden verstuurd( moet bijvoorbeeld de deur openhouden om mijn verbinding te verbeteren :/)

Nou ligt er dus nog een ISDN bekabeling van beneden in de meterkast( waar de Siemens/KPN experiabox voor Internetplusbellen zit) naar mijn zolder kamer. Ik heb deze aangesloten vanuit beneden naar boven( de connectoren passen) ik zie dat op beide apparaten de lichtjes gaan branden dus ik vermoed dat hij nu wel verbinding gaat zoeken met het netwerk.

Alleen nu komt het leuke. De verbinding what so ever blijft uit. Hij zegt dat hij pakketjes kan verzenden maar hij ontvangt niets ergo geen daadwerkelijke internet verbinding.

Ik heb geen verstand van het configgen van netwerken via bedraad( heb al mijn ervaringen opgedaan met draadloos, dit weet ik perfect en goed te doen. Alleen de hardware werkt tegen) Het enige wat ik dan wel weet is dat ik zowel onder linux als onder windows het geprobeerd heb met DHCP( linux is makkelijker qua netwerk dan windows >:) )

Maar hoe kom ik erachter waar het probleem zit dat ik geen verbinding kan maken met mijn Experiabox.

Specs:

- 1 onboard intel Pro netwerk chip
- 1 Experia box
- 1 UTP CAT5 kabel tussen de Computer en het kastje IN de muur
- Een ECHT oud netwerk systeem maar wat wel verbind op de een of andere manier( Dit was vroeger een ISDN netwerk en is rond 1999 aangelegt)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker