[OpenVPN]traag bij openen mappen

Pagina: 1
Acties:

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-02 17:37

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Topicstarter
Ik heb hier een laptop van mijn werk welke dmv openvpn een connectie met het bedrijfsnetwerk maakt. Nu is het probleem dat het openen van mappen in windows verkenner echt retetraag gaat (soms tot 2 a 3 minuten wachten)
Als ik echter browse door dezelfde mappen doordat ik bijvoorbeeld een bijlage toe wil voegen vanuit outlook, werkt het wel gewoon snel.
Ik probeer hier met onze sysadmin uit te komen maar die heeft als enige remedie windows opnieuws installeren... :X

Het probleem doet zich alleen voor als de VPN actief is. Zodra deze uit staat, is er niets aan de hand. Files uploaden vanaf mijn werk naar mijn laptop gaat gewoon snel (25MB binnen 10 seconden). Het lijkt dus met het bestandsbeheer van windows te maken hebben maar de vinger op de zere plek leggen lukt me niet. Heeft iemand tips om te proberen?

Ik werk op een laptop met win xp pro met SP2. Op mijn werk gebruiken ze samba voor file sharing. Wellicht dat dat ook nog van belang is. Ik heb een 12Mbit ADSL verbinding met 1mbit upload. Ik zit achter een linksys wrt54 router maar of ik het nu draadloos of bedraad aansluit, geen verschil

Ik heb al geprobeerd om windows firewall uit te zetten, zoeken naar netwerkmappen en printers uitgezet, klassieke windowsmappen ingesteld enz..

[ Voor 4% gewijzigd door WooK op 07-03-2007 18:40 ]

I'm not as think as you stoned I am

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-02 17:37

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Topicstarter
Maar eens een kickje dan...

I'm not as think as you stoned I am