Toon posts:

230 watt genoeg?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het samenstellen van nieuw systeempie. *D

Nu is mijn oog gevallen op een micro ATX kast met een 230 watt voeding. Is dit genoeg voor een AMD Athlon T-Bird 850 met brander, HD 7200 rpm en 1 A: drive? :?

Thanx......

• Harm_Genius
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-10-2025
Kan beter een 300 Watt kast nemen... raden ze ook meestal aan voor een Athlon.
Ik zou zeker 250 Watt nemen!

assumption is the mother of all fuck ups

Verwijderd

Topicstarter
En voor een Duron?

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

wat voor videokaart ga je gebruiken, die trekken ook best hard

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Verwijderd

Topicstarter
TnT 2 Riva 32 MB

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dat lukt nog wel...

Kameraad van me heeft een oude In-Win A500 (zo'n een met 230W voeding) daar heeft ie in:

Duron 600@1GHz
CD writer HP8100 serie
CD Rom 50x
2x HD (IBM 45GB 7200rpm, 3.2Quanntum)
V770 Ultra
2 geluidskaarten (1 "Profssionele" en SB 128)
2 NIC (kabelmodem & netwerk)
WInTV PCI kaartje (vergeten)
extra 80*80mm fan en een extra 60*60mm fan

en dat lukt allemaal met stabiele!! voltages *D mooi die 230W kopen dus!

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Verwijderd

Topicstarter
Thanx man!!!!...... :)

YEAH!!!

Verwijderd

Ik zou zo'n goedkope Codesign 350 watt nemen.
Hier staat er een, onderaan de bladzijde. http://www.mrcomputer.nl/cgi/index.cgi

Verwijderd

Op maandag 05 februari 2001 14:22 schreef Binkie het volgende:
Thanx man!!!!...... :)

YEAH!!!
Als je straks stabiliteitsproblemen krijgt ben je door mij gewaarschuwd. :o

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Al die voeding problemen zijn altijd heel makkelijk op te lossen...
Je telt gewoon alle stroomverbruiken bij elkaar op (kan je vaak opzoeken op de site van de hardware producent, als aantal wat er niet bij staat kan je ook aankomen door Amperage maal Voltage te doen):
- een AGP kaart kan maximaal 25 Watt gebruiken (op nieuwste Voodoo na, maar die externe voeding), 't is gewoon de beperking van het AGP-slot (ga gewoon altijd hiervan uit, valt het nooit tegen, tenzij je er op eens een AGP-pro kaart in stopt, maar als je die kan betalen, kan je ook wel een nieuwe voeding kopen)
- een HD gebruikt meestal maar een Watt of 10, maar zal bij opspinnen een piek van 25 Watt hebben, CD-spelers net zo; het beste dus 25 Watt per stuk rekenen
- CPU: Duron 800 max 38 Watt, Athlon TB 900 max. 54 Watt (volgens AMD-specs; NIET overgeklokt, met overklokken meestal hoger voltage, is extra stroomverbruik)
Geeft in jouw geval dus (uitgaande van aparte CD-rom):
- 4 x 25 (CD,CD-RW,HD,AGP) = 100
- Processos = 55
dus nog (ruim, want bovenstaande zijn echte piek situaties) 75 Watt over voor floppy, geluidskaart, mainboard(incl. geheugen), ventilatoren en andere uitbreidingen.

Voor een TB zou ik het toch niet doen (met je huidige voeding), tenzij je zeker weet dat je een kwalitatief zeer goede voeding hebt, voor Duron moet het ook een goede voeding zijn als je (ruim) gaat overklokken. Hoe dan ook; een goede 250 Watt is beter dan een middelmatige 300 Watt (een goede 300 Watt voeding is natuurlijk nog beter >:)) en een 230 Watt kan er vaak mee door, maar niet als ie niet van goede kwaliteit is...

Ik heb een dual-celeron 550 (totaal zo'n 60 Watt) met 2 HD en CD-speler en Voodoo3 (en geluid/netwerk/rest van std. zooi) en draait perfect op een 200 Watt voeding

Verwijderd

Uhh jake,

als je de sticker op de voeding nauwkeurig bekijkt, of de specs van de fabrikant want het staat niet altijd op de sticker, zie je al snel waar het probleem ligt.

De 3,3 & 5 Volt sectie is waar de meeste stroom wordt verbruikt, en die is een aparte sectie in de voeding. Deze sectie is bij een "gewone" 300 Watt voeding maar ca.150 watt. De electronica op het bord en de stroomvoorziening van de CPU komt van die 3,3 en 5 Volt lijnen, de rest wordt eigenlijk nauwelijks gebruikt.
(De 12 Volt sectie wordt eigenlijk alleen maar gebruikt voor HD's en fans e.d.)

Bij jouw rekensommetje zie je dus dat zelfs 300 Watt krap kan zijn omdat je al gauw op die 150 watt en hoger komt.

Dussehh.. 230 watt ?? niet aan te raden.
:Y)
(mmhh ik heb al een link naar een goedkope 350 Watt voeding gegeven....)

PS Dit verhaal is voor een Tbird/Duron systeem natuurlijk..

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Daar heb je gelijk in natuurlijk, het gaat (ook) om de capaciteit per voltage.
Ik heb (ook, naast dual-celeron) een duron 600@1000 en door het voltage (1.74V) gebruikt die zo'n 45-47 Watt, ik heb een 250 Watt kast, en dat gaat uitstekend. (ik zou er persoonlijk niet zo snel een Athlon 1.2+ GHz. in doen, dan zou ik ff een nieuwe voeding halen, maar geen budget 300/350 maar gewoon een goeie (en stille), die gaat dan gelijk weer een paar proc's/MB's mee)
Ik probeerde alleen aan te geven dat je best een duron op een 230 Watt voeding kan hebben.

Verwijderd

Mja maar door al dat ge-upgrade en toestanden kun je beter gelijk een goede voeding nemen daar je dat strax weer een hoop gevloek :( bespaart omdat door al die zooi die je in je kast hebt hangen je voeding t weer niet gaat trekken.
Dus 350 Watt+ is beter op de lange termijn (niet de goedkoopste maar wel beter).

Verwijderd

Topicstarter
Jongens bedankt voor alle informatie!!

Ik ben er eindelijk uit!!

Het is een AMD Athlon T-Bird 800 geworden in een 300 watt kast!!!

latersssssss,

Verwijderd

ZOhee ik draai met een 150watt voeding en dat gaat ook nog goed.:o

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Een athlon trekt wel meer strrom dan een P3

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op woensdag 07 februari 2001 12:11 schreef Timpie2000 het volgende:
Een athlon trekt wel meer strrom dan een P3
Maar dat ie niet meteen een redenen om een zwaardere voeding te kopen, je moet naar het geheel kijken.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Pagina: 1