Toon posts:

Limewire maakt pc kapot

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb nu iets vaags, komt namelijk net me buurman binnen lopen dat zijn laptop stuk is gegaan door limewire dat had de computerboer gezegt. Aangezien ik dat programma heb aangeraden om te downloaden is het natuurlijk weer mijn schuld.

Nu durf ik met 90% te zeggen dat limewire geen hardware stuk kan maken of ik heb iets gemist. Daarom denk ik nu ook dat de computerboer zich gewoon veilig wil verschuilen achter het feit dat de laptop gewoon troep was.

Zoals me buurman zei was er iets stuk gegaan op het moederbord nu moest er een nieuw bordje in dus meer info weet ik niet.
Kan iemand me zeggen of dit Uberhoud mogelijk is.

Groeten Harm

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-07 12:32

bonzz.netninja

Niente baffi

Tenzij ik iets gemist heb, Nee dat kan pertinent niet

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:28
Hey,

Een programma dat je MoBo kapot maakt? Kán wel, maar dan moet het BIOS-settings aanpassen (voltages enzo). Fat Chance dat LimeWire dit doet...

edit:
Het zou kunnen dat de buurman één of ander virus binnen gehaald heeft (En ja, dat kan ook best via MP3...) wat z'n computer gesloopt heeft. Maar LimeWire kan het _nooit_ geweest zijn. Ik zou ook de kennis van die computerboer eens op de proef stellen... Serieus, ik geef zelf advies en help bij crashes af en toe, maar dit soort dingen heb ik nou nog nóóit van gehoord :9

[ Voor 56% gewijzigd door Zsub op 07-03-2007 18:51 ]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Een moederbord kan niet dood gaan van LimeWire. LimeWire is nogal goed in virussen binnenslepen, en een eventuele n00b zal daar dan mee besmet raken, maar software maakt (in het algemeen) geen hardware kapot.

Als dit wel zo is, zou ik die computerboer even een bugreport laten invullen op de LimeWire-tracker :+

Verwijderd

Nope, dat kan gewoon niet.
Beetje vreemde computerboer heeft die gast

Verwijderd

Topicstarter
Hij download alleen maar Mp3 met limewire dus Virussen zal je niet zo snel krijgen...

Mooi ik zal zo ff naar me buurman die geloofde hellemaal in die computerboer nu zal ik hem dit topic eens laten zien. Thanks

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:43
Das Mission Impossible,

Noway dat zoiets als Limewire zomaar je Moederbord molt. Zoals hierboven al gezegt werd kan alleens als de Bios aangepast wordt. Wat Limewire echt niet doet.

Beetje rare computer boer 8)7

Specs!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Inderdaad, bezoek eens een grote winkel ipv een kleine 'computerboer', soms zijn het hobbyisten die niet altijd weten waar ze het over hebben ;)
Het enigste wat ik me kan bedenken, is dat LimeWire vast is gelopen, zo een hele tijd lang 100% CPU-gebruik heeft opgeëist waardoor de laptop (die misschien een gebrek aan ventilatie had) is overleden.

Ook kan de harddisk sterven als deze een hele tijd continu bezig is, maar hier is eigenlijk geen sprake van. (de harddisk zou dan sowieso vervangen moeten worden ivm ouderdom)

Onzin dus :), mocht dat tóch niet zo zijn dan zijn we zeer benieuwd :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

Wat die computer boer zegt is pure ONZIN !!

Verwijderd

computerboer RAAARRRRRRR

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-07 10:09

Swaptor

Java Apprentice

Pertinent onmogelijk.

LimeWire heeft dan wel een slechte naam als filesharingclient vanwege het besmette netwerk, de client zelf heeft simpelweg geen toegang tot mogelijk gevaarlijke onderdelen van de pc doordat het in Java is geprogrammeerd (wat deze toegang niet heeft).

De computerboer heeft hier geen gelijk, ben wel erg benieuwd naar de redenatie achter zijn uitspraak.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Pagina: 1