Draadloze verbinding na half uur inactiviteit dood

Pagina: 1
Acties:

• Thijster
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-02 14:16
Hallo, ik heb reeds elders in dit forum een bericht geplaatst (maar geen oplossing gevonden) met het volgende probleem:

Ik heb een draadloze verbinding tussen een multimedia modem (Davolink 201AM) en mijn onboard realtek chip onder de noemer Asus Wifi Solo (P5W DH Deluxe mobo). Internet doet het prima, zolang ik er maar mee werk. Na een half uur/drie kwartier de pc niet gebruikt te hebben, geeft windows wel een "connected" pictogram in system tray, alleen signaal is dood. Enige remedie: pc opnieuw opstarten.

Ik heb windows zero config uitstaan en gebruik de meest recente Asus WiFi solo driver. Daarnaast staat de verbinding op kanaal 8 (die gebruikt echt niemand volgens mij!) en MAC adres is actief.
Verbinding is WEP 128 bits beveiligd...

Ik gebruik Win XP Pro SP2 en Zonealarm firewall. Ik loop echt al zo lang met dit probleem, wie weet hier een oplossing voor?

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-02 13:26

Foamy

Fulltime prutser

Heb je toevallig misschien energie besparen aan staan voor deze adapter?? Aangezien dit na inactiviteit gebeurd ;)

blub

• Black-Death
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:18
Foamy schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 18:55:
Heb je toevallig misschien energie besparen aan staan voor deze adapter?? Aangezien dit na inactiviteit gebeurd ;)
Dat is inderdaad ook het eerste wat bij mij opkomt, iets van een energiebeheer waardoor hardware zichzelf uitschakeld. Maar aan de andere kant, zou het boeltje van weer niet moeten werken zodra dat gevraagd wordt?
Maar probeer daar eens naar de kijken, TS.
Edit: dat is dus bij Netwerkverbindingen, dan de desbetreffende verbinding met de rechtermuisknop aanklikken, eigenschappen, dan onder het kopje Algemeen kies je CONFIGUREN en dan het kopje Geavanceerd Dan ergens bij Energieverbruik oid

[ Voor 19% gewijzigd door Black-Death op 07-03-2007 20:33 ]

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-02 13:26

Foamy

Fulltime prutser

Black-Death schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 20:32:
[...]

Dat is inderdaad ook het eerste wat bij mij opkomt, iets van een energiebeheer waardoor hardware zichzelf uitschakeld. Maar aan de andere kant, zou het boeltje van weer niet moeten werken zodra dat gevraagd wordt?
Maar probeer daar eens naar de kijken, TS.
Edit: dat is dus bij Netwerkverbindingen, dan de desbetreffende verbinding met de rechtermuisknop aanklikken, eigenschappen, dan onder het kopje Algemeen kies je CONFIGUREN en dan het kopje Geavanceerd Dan ergens bij Energieverbruik oid
Sommige adapters willen wel eens moeilijk doen met wakker worden en verbinding weer opbouwen enzo :)
Energiebesparingsfuncties kun je trouwens gewoon terugvinden in apparaatbeheer ;)

blub

• Thijster
Dank voor jullie reactie. In het betreffende tabblad kan ik selecteren onder Power Save Mode:

CAM
MAXPSP
FASTPSP

Hij stond op CAM, welke van de drie moet ik hebben? Thx!

• Black-Death
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:18
Probeer MAXPSP eens uit :)

• Thijster
MAXPSP geprobeerd, effect is negatief: verbinding valt continu weg. Ik geloof dat ik toch met CAM de beste/meest stabiele verbinding heb. Heb overigens in Energiebeheer alles op voluit aan staan, dus geen energie besparende functies ingeschakeld.

Even aankijken of de verbinding nu wel actief blijft...

Thx anyway :)

• Thijster
Had net een ingeving: ik gebruik sinds jaar en dag Zonealarm (personal edition). In de Firewall configuratie heb ik de mode altijd op High staan (protected & invisible).

Zou het iets met mijn Zonealarm settings te maken kunnen hebben?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nou ja zet hem eens uiut als je een probleem ervaart ?

Iperf

Pagina: 1