Optische poorten vast/stuk

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spherix
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:36
Hallo,

Na het gek worden van constant mijn surround set uit m'n pc te halen om m'n headset er weer in te prikken leek het me handig m'n surround set aan te sluiten via een optische kabel.

Omdat mijn moederbord (Asus P5B Deluxe Wifi-AP) dit ondersteunt en er dus een poort voor heeft, en mijn surround set (Logitech Z-5400) er zelfs twee poorten voor heeft, leek dit mij een makkelijke keuze.

Het zoeken naar het juiste kabeltje duurde even maar uiteindelijk gevonden, en wilde hem met smart aansluiten.

Het probleem is nu echter dat 1 van de 2 poorten op mijn control center van m'n surround set, en de enige poort op mijn PC's backpanel 'stuk' zijn.

Dit is gekomen toen ik het kabeltje (Er met weinig kracht) in wilde steken, maar niet heel goed gekeken had hoe om die erin moest, en het op gevoel wel even erin wilde prikken.

Toen het er niet inpastte maar even goed licht erbij gepakt en vervolgens opnieuw geprobeerd met de kabel wel goed om, maar nu gaat de 'plug' van de optische poort niet meer terug naar binnen, sluit het klepje niet als er geen kabel inzit en dus kan de kabel er neit meer in.

Dit -helaas- al precies hetzelfde dus met 1 van de 2 poorten op mijn surround set, terwijl toen ik het in de 2e poort probeerde hij er meteen makkelijk inklikte, terwijl ze identiek zijn.

Om het wat duidelijker te maken, hier even een fototje (let niet op de hoeveelheid stof :$) :

De vraag is dus: Zijn mijn poorten nu al stuk door het verkeerd erin willen stoppen van een kabeltje? (NIET geforceerd dus) of kan ik door mijn onkunde het plugje er niet goed in terug duwen/stoppen.

http://www.aber.nl/IMG_3660.jpg
Zoals de plug er daar op de foto eruit ziet (Linker, in de rechterpoort zit nu de kabel, om te laten zien dat het dus wel gewoon past), ziet de poort bij mijn backpanel er ook nu uit.

Alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Uh. D'r steekt iets uit je poortje, en dan past er idd geen kabel meer bij. Trek dat ding eruit en je moet een stuk verder komen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

De vraag is, wat steekt eruit??
Komt dat uit de optische kabel? (dus kabel stuk) of komt dat uit de connector (connector stuk).

Zoals het er nu uitziet klopt het in elkgeval niet. Er moet bij een optische poort ook niets naar binnengaan (behalve de kabel).. er moet niets naar binnenschuiven. Dat witte ding wat in je poort zit klopt inelkgeval niet.

[ Voor 8% gewijzigd door job op 07-03-2007 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evinyatar
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 15:01
Het beschermdingetje (lijkt meestal op een heel klein voorbehoedsmiddel) van de kabel moet er wel degelijk eerst af voor je die kabel gebruikt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
job schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 16:46:
De vraag is, wat steekt eruit??
Komt dat uit de optische kabel? (dus kabel stuk) of komt dat uit de connector (connector stuk).

Zoals het er nu uitziet klopt het in elkgeval niet. Er moet bij een optische poort ook niets naar binnengaan (behalve de kabel).. er moet niets naar binnenschuiven. Dat witte ding wat in je poort zit klopt inelkgeval niet.
ROFL, het beschermdopje van de optische kabel zit in het poortje........ 8)7

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spherix
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:36
LOL, mijn onkunde dus, ik dacht gewoon dat dat onderdeel was van mijn kabel O+

Opgelost, enorm bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

_Diederik schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 16:50:
ROFL, het beschermdopje van de optische kabel zit in het poortje........ 8)7
Verrek, nu ik weet dat dat het is zie ik het ook.
Ik zat me al af te vragen wat het nou in godsnaam kon zijn :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha, je kabelcondoom houdt de data tegen :P
Pagina: 1