Videokaart kapot? Gainward geforce 6600 gt 128 mb

Pagina: 1
Acties:

• Swelson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-07 15:52
hallo,

Ik heb een probleem, toen mijn zusje gister aant simsen was( the sims 2) viel de pc uit, ze kreeg eerst een beeld dat bleef hangen en daarna dat er een probleem was opgetreden en dat de pc moest worden afgesloten. Toen viel de pc opeens uit.

Het normaal opstarten van de pc werkt nu niet meer, als je hem opstart krijg je gewoon het windows xp opstartscherm te zien maar met groene of rode stippellijnen. Na een tijdje wordt het scherm helemaal zwart en gaat het lampje van de monitor op oranje. Een tijdje daarna doet het scherm een signal check( hij ontvangt dus geen signalen meer van de videokaart).

In veilige modus kun je de pc nog wel opstarten je ziet geen lijnen door het beeld lopen, alleen als je scrolt gaat dat erg blokkerig en sloom.

Deze geforce videokaart is al de 2e videokaart in de huidige pc omdat de vorige ook al kapot is gegaan (alleen bij de vorige kon ik nog wel gewoon bij windows komen mits met veel strepen door het beeld). Kan het niet zijn dat het miss aan het moederbord ligt, omdat de vorige ook al kapot is gegaan

De specificaties van de videokaart zijn:
Nvidia Geforce Gainward 128mb D3 A U1960 6600GT T2D R
we hebben hem een jaar geleden ongeveer gekocht, er zat 2 jaar garantie op.

Ik heb al geprobeert drivers te instaleren via de nvidia site maar dat hielp niet. ook met systeemherstel kon ik er niet uitkomen.

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-07 01:34

Praetextatus

the dutch_paki

Wat zijn de overige specificaties van je systeem?

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Dat klinkt als een rotte voeding O-) en misschien is je videokaart ook stuk gegaan door de slechte voeding, maar zoals de user ^ hier boven mij ook zegt; zonder specs kunnen we er weinig over zeggen

[ Voor 69% gewijzigd door Lip op 07-03-2007 16:46 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Swelson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-07 15:52
PIV 3GHZ, 512 MB ram, XPhome edition

Merk: Fujitsu Siemens, een scaleo 800

merk van de voeding weet ik niet zo 123, maar volgens mij is hij 300 watt. Ik weet niet of dat wat toevoegd

[ Voor 4% gewijzigd door Swelson op 07-03-2007 17:00 ]

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 13:46

OMX2000

By any means necessary...

Toevallig heeft mijn videokaart (XFX 6600GT) het ook begeven met dezelfde symptomen. De kaart voelt ook niet absurd warm aan of zo. En na de machine even te laten afkoelen, en dan weer koud te starten, krijg ik hetzelfde probleem.

Of het aan de voeding ligt lijkt me eigenlijk sterk. Het is een 420 Watt Tagan, dat zou voor mijn systeem meer dan genoeg moeten zijn.

Ik heb mezelf er in ieder geval al bij neergelegd, en ga een nieuwe videokaart kopen...

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Verwijderd

goh...weer zo iets dergelijks wat ik ook heb en weer met een 6600GT.
Wat voor een moederbord heb je erin zitten?
Pagina: 1