Toon posts:

[Laptop] Wat is de beste keuze?

Pagina: 1
Acties:
  • 301 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al vanaf augustus 2006 een laptop nodig voor school, maar door de aankondiging van vista heb ik het kopen uitgesteld tot maart 2007.

ik ben er al bijna uit wat ik wil (qua hardware) maar ik sta open voor suggesties. het enige probleem is dat ik totaal geen ervaring met laptops heb, waardoor ik niet weet waarop ik moet letten bij aanschaf van een laptop.

Eisen Laptop:
- besturingssysteem: Vista Premium
- processor: Core 2 Duo t5500 of hoger
- harddisk: 100 gb of hoger (met zo hoog mogelijke rpm)
- geheugen: 2048mb
- grafische kaart: go7600 of hoger
- beeldscherm: 15,4"
- draadloos netwerk 8)7
- minimaal 2 of 3 jaar garantie (pick up and return)

De laptop wordt gebruikt voor schoolapplicaties, dus hij moet makelijk mee te nemen zijn (gewicht afmetingen). Hij moet klaar voor de toekomst zijn, moet er nog minimaal 3 jaar meedoen. Zo af en toe wil ik er ook een game op spelen, verder rip ik veel muziek en dvd's.

het belangrijkste is dat hij van goede kwaliteit is. (dus geen acer!)
verder moet hij er goed uitziet (bijv een compal hel80 of zepto is niet echt mijn smaak...)
en hij moet niet zoveel geluid produceren.
veeleisend hé? maar zoals gezegd ik sta open voor suggesties

Mijn oog viel op twee laptops,
de Sony VAIO FE41S
en Asus F3JP-AP026C

ik heb ze al langs elkaar gezet dus voor de specs van beide laptops klik hier!

en als laatste mijn budget is 1650 euro.

Dus wat is de beste keuze? zijn er goede of betere alternatieven en waar moet je opletten?
Bij voorbaat dank voor jullie reactie!

Verwijderd

Die sony heeft 4200 rpm harddisk dus die kan je maar beter niet nemen...
ook wel belangrijk; hoe belangrijk is accu duur voor je?

http://www.4launch.nl/sho...info.php?productid=025259
?
EDIT: NVM van andere site: 200 GB - Serial ATA-150 - 4200 tpm

http://www.laptops4u.nl/info/hel80-250-core-2-duo-1107.html
ziet er ook leuk uit

zijn genoeg laptops te vinden...

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2007 16:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Accuduur, hij zou het minimaal 2.5 uur moeten als hij goed opgeladen is

of is dat te veel gevraagd,
Die toshiba, is een goed alternatief, als ik zo de specs zie. maar bij asus en sony heb ik toch een beter gevoel....

de compal heeft zeker mooie specs maar zal het niet worden.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:09
Zo uit mn hoofd is de Asus F3JP een geweldige bak. Zal de 2.5 uur wel halen, dat doet mijn Asus A6T met AMD CPU ook nog wel. Compal en zepto hebben ook mooie laptops in het budget. Al zal de 6 Cell wel wat minder zijn van de F3JP, ik heb namelijk 8 cells. Ik denk dat je daar genoeg info over kunt vinden in het Asus F3 topic. Maar dat het een mooie laptop is staat wel vast.

Verwijderd

Topicstarter
kijk, dus jij zou voor een Asus kiezen boven de sony??

ik begrijp dat ze ongeveer dezelfde prijs hebben
alleen de sony is wat degelijker (beeldscherm & behuizing)
terwijl de asus geen voorgeinstalleerde rommel erop heeft en iets betere specs (met name processor en harddisk??)

met oog op de toekomst waar kun je dan het beste voor kiezen?? en welke graka is beter?? de ati of de nvidia???

bedankt!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:09
De nVidia is beter, de Asus is zuiniger.Qua prestaties scheelt het echter niet heel veel, echter zal de trage HDD heel veel uitmaken, ook in laad tijden voor games en dus ook met grote games die ondertussen veel laden zoals TDU bv. Verder heeft Asus 2 jaar garantie en Sony volgens mij 1, dat is wel een zeer groot voordeel.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:57
misschien van het merk eh, alienware? ziet er strak uit, en je kunt m op de site een beetje bijmodden..!

'k ben zelf ook op zoek naar een dergelijk systeem wat jij in gedachten had..
de Sony is daarbij een afrader :/ trage HDD - lastig met zo'n beetje alles :)

ow, en de Asus g1 is ook érg geil:

klik

ow, en de HP n8430? (weet niet zeker of ik het goed typ, uit het hoofd nl. Deze kun je aanpassen op www.hpflexconfig.nl

[ Voor 11% gewijzigd door sjongenelen op 08-03-2007 13:57 ]

you had me at EHLO

Verwijderd

Die G1 is hier helemaal niet te koop en die HP 8340 is een zakelijk model. De link die je geeft doet het bij mij trouwens niet.
GremliN-Online schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 18:52:
De nVidia is beter, de Asus is zuiniger.Qua prestaties scheelt het echter niet heel veel, echter zal de trage HDD heel veel uitmaken, ook in laad tijden voor games en dus ook met grote games die ondertussen veel laden zoals TDU bv. Verder heeft Asus 2 jaar garantie en Sony volgens mij 1, dat is wel een zeer groot voordeel.
ik denk dat de Asus qua prestaties wel iets beter scoort, die heeft een 512 mb X1700 tegen een 128mb go7600 van de Sony. Nu zegt 512 mb echter weinig omdat dergelijke kaarten gewoon niet snel genoeg zijn om die 512mb te benutten. Ik kan je wel zeggen dat er (waarschijnlijk) geen 7600gt in die Sony zit. Dus is de Asus grafisch gezien iets beter.

Die trage HDD is inderdaad een afknapper. Onbegrijpelijk dat die nog steeds in een groot deel van de Sony's zitten. Het scherm van de Sony is wel een stuk beter, net zoals de behuizing (magnesium). Ik vind zelf de VAIO's ook een heel mooi ontwerp hebben, maar je betaald wel voor de naam.

Ik denk dat je het beste voor de Asus kunt gaan, de Zepto 6615 en de Asus V1JP zijn echter ook goede alternatieven. Vooral de Zepto is mede door zijn prijs erg interessant. Beiden bieden ook een hogere schermresolutie.

Je eist trouwens een go7600 of hoger, maar veel hoger dan een go7600 kom je niet in deze schermgrootte. De G1 is de enige met een go7700 en die is hier niet te koop. De X1700 is vergelijkbaar met de go7600.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2007 19:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt voor jullie adviezen allemaal....

ik heb gekozen voor de asus, vanwege de prijs/specs en de 2 jaar garantie....
ik moet alleen nog gaan kijken waar ik hem kan halen in noord brabant... omg. den bosch....
want ik wil hem in principe gewoon in een winkel kopen....

alienware is afgevallen omdat ik het niet zo heb op internetbestellen en vooral niet zover weg (USD)
en de sony is door de 4200 RPM schijf afgevallen
en zepto is mij niet echt bekend... waardoor ik er geen goed gevoel bij heb

bedankt allemaal! (close)

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 23:03
Je kunt de laptop ook bij 4Launch of Zercom (Eindhoven) bestellen en dan daar af gaan halen. In de winkel kun je Asus wat minder kopen (bij Mycom weer wel dacht ik), maar daar betaal je dan weer dik geld voor! Dit kan tot 200 euro schelen.

EDIT: Btw, als je hem in de winkel koopt en je hebt problemen wordt je naar dezelfde fabriek gewezen als wanneer je hem bij een online shop koopt, om het zo maar even te zeggen.

[ Voor 27% gewijzigd door alex3305 op 11-03-2007 17:46 ]

Pagina: 1