Ik heb al vanaf augustus 2006 een laptop nodig voor school, maar door de aankondiging van vista heb ik het kopen uitgesteld tot maart 2007.
ik ben er al bijna uit wat ik wil (qua hardware) maar ik sta open voor suggesties. het enige probleem is dat ik totaal geen ervaring met laptops heb, waardoor ik niet weet waarop ik moet letten bij aanschaf van een laptop.
Eisen Laptop:
- besturingssysteem: Vista Premium
- processor: Core 2 Duo t5500 of hoger
- harddisk: 100 gb of hoger (met zo hoog mogelijke rpm)
- geheugen: 2048mb
- grafische kaart: go7600 of hoger
- beeldscherm: 15,4"
- draadloos netwerk
- minimaal 2 of 3 jaar garantie (pick up and return)
De laptop wordt gebruikt voor schoolapplicaties, dus hij moet makelijk mee te nemen zijn (gewicht afmetingen). Hij moet klaar voor de toekomst zijn, moet er nog minimaal 3 jaar meedoen. Zo af en toe wil ik er ook een game op spelen, verder rip ik veel muziek en dvd's.
het belangrijkste is dat hij van goede kwaliteit is. (dus geen acer!)
verder moet hij er goed uitziet (bijv een compal hel80 of zepto is niet echt mijn smaak...)
en hij moet niet zoveel geluid produceren.
veeleisend hé? maar zoals gezegd ik sta open voor suggesties
Mijn oog viel op twee laptops,
de Sony VAIO FE41S
en Asus F3JP-AP026C
ik heb ze al langs elkaar gezet dus voor de specs van beide laptops klik hier!
en als laatste mijn budget is 1650 euro.
Dus wat is de beste keuze? zijn er goede of betere alternatieven en waar moet je opletten?
Bij voorbaat dank voor jullie reactie!
ik ben er al bijna uit wat ik wil (qua hardware) maar ik sta open voor suggesties. het enige probleem is dat ik totaal geen ervaring met laptops heb, waardoor ik niet weet waarop ik moet letten bij aanschaf van een laptop.
Eisen Laptop:
- besturingssysteem: Vista Premium
- processor: Core 2 Duo t5500 of hoger
- harddisk: 100 gb of hoger (met zo hoog mogelijke rpm)
- geheugen: 2048mb
- grafische kaart: go7600 of hoger
- beeldscherm: 15,4"
- draadloos netwerk
- minimaal 2 of 3 jaar garantie (pick up and return)
De laptop wordt gebruikt voor schoolapplicaties, dus hij moet makelijk mee te nemen zijn (gewicht afmetingen). Hij moet klaar voor de toekomst zijn, moet er nog minimaal 3 jaar meedoen. Zo af en toe wil ik er ook een game op spelen, verder rip ik veel muziek en dvd's.
het belangrijkste is dat hij van goede kwaliteit is. (dus geen acer!)
verder moet hij er goed uitziet (bijv een compal hel80 of zepto is niet echt mijn smaak...)
en hij moet niet zoveel geluid produceren.
veeleisend hé? maar zoals gezegd ik sta open voor suggesties
Mijn oog viel op twee laptops,
de Sony VAIO FE41S
en Asus F3JP-AP026C
ik heb ze al langs elkaar gezet dus voor de specs van beide laptops klik hier!
en als laatste mijn budget is 1650 euro.
Dus wat is de beste keuze? zijn er goede of betere alternatieven en waar moet je opletten?
Bij voorbaat dank voor jullie reactie!