Hallo,
Ik heb het volgende probleem. Ik heb een AD opgezet met daar in verschillende afdelingen
daar zitten een aantal groepen in.
groep 1, groep2, groep3, groep4 (om verwarring te verkomen heb ik ze maar even groep genoemd)
Nou wil ik met een vbs script gaan uitlezen in welke groep ze horen en dus wel drive letter ze krijgen.
maar wat nu het geval is. is een gebruiker lid van 1 groep dan werkt het niet.
maar maak ik de gebruiker nu lid van twee verschillende groepen werkt het wel
strGroup = LCase(join(CurrentUser.memberOf))
ik ben er achter gekomen als ik daar join() weg haal dat hij dan wel 1 groep accepteert.
maar bij sommige gebruikers heb ik er toch echt twee of meer. hoe zou ik dit script kunnen aanpassen of wat doe ik fout?
Mijn kennis is niet al te groot met vbs
Met vriendelijke groeten,
Mark
mijn script:
Ik heb het volgende probleem. Ik heb een AD opgezet met daar in verschillende afdelingen
daar zitten een aantal groepen in.
groep 1, groep2, groep3, groep4 (om verwarring te verkomen heb ik ze maar even groep genoemd)
Nou wil ik met een vbs script gaan uitlezen in welke groep ze horen en dus wel drive letter ze krijgen.
maar wat nu het geval is. is een gebruiker lid van 1 groep dan werkt het niet.
maar maak ik de gebruiker nu lid van twee verschillende groepen werkt het wel
strGroup = LCase(join(CurrentUser.memberOf))
ik ben er achter gekomen als ik daar join() weg haal dat hij dan wel 1 groep accepteert.
maar bij sommige gebruikers heb ik er toch echt twee of meer. hoe zou ik dit script kunnen aanpassen of wat doe ik fout?
Mijn kennis is niet al te groot met vbs
Met vriendelijke groeten,
Mark
mijn script:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
| Dim objNetwork, objFSO Dim strDriveLetter, strUNCPath, strUser, strGroup Dim objUser, CurrentUser Set objUser = CreateObject("ADSystemInfo") Set CurrentUser = GetObject("LDAP://" & objUser.UserName) strGroup = LCase(join(CurrentUser.memberOf)) WScript.echo strGroup Set objFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject") Set objNetwork= CreateObject("Wscript.Network") strUser =objNetwork.UserName if InStr(strGroup, "cn=groep1") then strDriveLetter = "I:" strUNCPath = "\\fileserver\groep1" objNetwork.RemoveNetworkDrive strDriveLetter, True objNetwork.MapNetworkDrive strDriveLetter,strUNCPath end if if InStr(strGroup, "cn=groep2") then strDriveLetter = "I:" strUNCPath = "\\fileserver\groep2" objNetwork.RemoveNetworkDrive strDriveLetter, True objNetwork.MapNetworkDrive strDriveLetter,strUNCPath end if enz...... WScript.Quit |
[ Voor 0% gewijzigd door Equator op 07-03-2007 19:54 ]