[XP] Opnieuw activeren na BIOS update doet het niet*

Pagina: 1
Acties:
  • 270 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tower410
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:19
OK, ik heb dus mijn BIOS geupgraded, start de computer opnieuw op, zet alle settings in het BIOS goed, save het en ik ga naar windows. Daar zie ik dat de datum en de tijd nog verkeerd staat, dus ik start weer opnieuw op en wijzig de datum en tijd.
Weer naar windows, maar nu zeurt hij opeens dat ik opnieuw moet activeren om me te kunnen aanmelden. Ik klik op ja, staat er in dat schermpje dat windows al geactiveerd is. Ik denk ok.... dus ik klik op OK :P Maar dan gaat hij weer vrolijk terug naar het aanmeldscherm en als ik op mijn naam klik begint het allemaal weer opnieuw (U moet windows activeren voor u zich kunt aanmelden bla bla bla....)
Ik denk: misschien ligt het aan de datum, dus ik zet die weer terug, maar dat hielp niks :(

Ik kan me dus niet meer aanmelden zo, iemand een idee hoe dit kan worden opgelost???

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:55

BertV

Handgemaakt

Als je eenmaal tegen die activatie "aan hebt gezeten" door een verkeerde tijdsinstelling dan blijft ie terugkomen... Wellicht heb je nog geen verbinding en kan windows niet controleren of de activatie correct is.

[ Voor 30% gewijzigd door BertV op 07-03-2007 16:20 ]

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• Tower410
internet verbinding zit er gewoon in en een andere computer doet het ook op het internet...

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:32

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je kan met Microsoft bellen en die kunnen je er vast mee helpen ;)
offtopic:
Ook al hier op GoT, net zoals op OD :D

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• BertV

BertV

Handgemaakt

Tower410 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 16:29:
internet verbinding zit er gewoon in en een andere computer doet het ook op het internet...
Vaak is de internetverbinding pas een paar seconden na het inloggen actief.
Na het inloggen laad er nog vanalles.

• Tower410
heb al 10 minuten gewacht en het daarna nog eens geprobeerd, hij blijft het zeggen :S

• BertV

BertV

Handgemaakt

Tower410 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 16:45:
heb al 10 minuten gewacht en het daarna nog eens geprobeerd, hij blijft het zeggen :S
Hoe lang je ook wacht met inloggen, na het inloggen worden het net gekozen "user account" met de bijbehorende software en instellingen geladen.

Lijkt een soort schaakmat, met legale software gewoon advies vragen aan Microsoft.
Zelfs met OEM moeten ze toch willen helpen?

• MiramarVTM
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Ga anders even terug naar de winkel waar je hem gekocht hebt. Als je een BIOS update hebt gedaan is er een grote kans dat je de dmi string hebt verwijderd, waardoor je pc niet meer weet dat hij een OEM licentie heeft. Bij de winkel waar je hem vandaan hebt moeten ze hem als het goed is weer kunnen "DMI flashen" waardoor je pc weer weet dat hij een OEM pc is.

• Tower410
BertV schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 16:48:
[...]

Hoe lang je ook wacht met inloggen, na het inloggen worden het net gekozen "user account" met de bijbehorende software en instellingen geladen.
het inloggen gaat dus niet...

• BertV

BertV

Handgemaakt

Tower410 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 16:53:
[...]

het inloggen gaat dus niet...
dat zeg ik... :P

• Tower410
MiramarVTM schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 16:52:
Ga anders even terug naar de winkel waar je hem gekocht hebt. Als je een BIOS update hebt gedaan is er een grote kans dat je de dmi string hebt verwijderd, waardoor je pc niet meer weet dat hij een OEM licentie heeft. Bij de winkel waar je hem vandaan hebt moeten ze hem als het goed is weer kunnen "DMI flashen" waardoor je pc weer weet dat hij een OEM pc is.
Het komt bij een internetwinkel vandaan :S + dat het dan raar is dat hij het vlak na de bios update het nog wel deed..., het begon pas nadat ik de datum veranderd had

[ Voor 10% gewijzigd door Tower410 op 07-03-2007 16:58 ]

• BertV

BertV

Handgemaakt

Tower410 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 16:55:
[...]

Het komt bij een internetwinkel vandaan :S + dat het dan raar is dat hij het vlak na de bios update het nog wel deed..., het begon pas nadat ik de datum veranderd had
Heb het namelijk zelf ook 's gehad met een "30 dagen versie van XP" ter overbrugging. :o

Ik startte de PC met de datum verkeerd.
Windows zoekt contact met de activatie-server-whatever en zag-dat-het-fout-was.
Microsoft zal dan niet de pc uitschakelen oid, maar opnieuw opstarten lukt niet zonder nieuwe communicatie met die server.

• Tower410
hhmmm, heb de oude BIOS er weer opgezet, maar dat helpt ook al niet :S

Ik haat windows... vooral frustrerend omdatie op de achtergrond gewoon opstart, maar dat activatie ding zorgt er voor dat ik er niet bij kan :'(

Kan je er niet op een of andere manier voor zorgen dat ik gewoon weer een actievatie code kan intypen???

[ Voor 19% gewijzigd door Tower410 op 07-03-2007 17:21 ]

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-03 19:40

nIghtorius

Poef!

Tower410 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 17:20:

Ik haat windows... vooral frustrerend omdatie op de achtergrond gewoon opstart, maar dat activatie ding zorgt er voor dat ik er niet bij kan :'(

Kan je er niet op een of andere manier voor zorgen dat ik gewoon weer een actievatie code kan intypen???
opstarten in veilige modus (zonder netwerkverbinding!) (F8 bij het opstarten)

nu kun je inloggen en ga naar de volgende registersleutel:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\WPAEvents
verander een getal van OOBETimer. (maakt niet uit welke)

dan ga naar de command prompt

ga naar de \windows\system32 folder

hernoem wpa.dbl naar wpa_old.dbl en
hernoem wpa.bak naar wpa_old.bak (als deze ook aanwezig is)

dan herstarten en als het goed is moet je je windows wel kunnen reactiveren zonder dat ie zegt dat ie al geactiveerd is.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
De allereerste gegeven tip: Bel Microsoft - werkte niet?

Ik gok dat het in deze volgorde is gegaan:

1) Je hebt een illegale versie van Windows XP die je met een crack hebt geactiveerd, welke ook netjes de melding "Windows is already activated" weergeeft. (Of de Nederlandse variant daarvan)

2) De BIOS update zorgde ervoor dat Windows XP denkt dat er een grote hardware verandering heeft plaatsgevonden, en wil dat je Windows opnieuw activeert. Hiervoor krijg je 30 dagen.

3) Jij merkt dit niet op tijd (het wolkje kwam nog niet naar voren in de systray) maar zag wel dat de tijd verkeerd staat.

4) Jij veranderd de tijd in de BIOS. Windows ziet dat de 30 dagen zijn verstreken, en eist nu dat je per direct gaat activeren bij het aanloggen.

5) De crack die je bij originele installatie hebt geïnstalleerd, zit nu in de weg, want die vind dat Windows al geactiveerd is, ook al is dat niet het geval.

Is dat NIET het geval, en heb je WEL een legale versie van Windows, dan krijg je in het activatiescherm ALTIJD de mogelijkheid om per telefoon te activeren. Dus: Microsoft bellen. :Y

Maar volgens mij zit ik er met mijn gokwerk niet ver naast. ;)

[ Voor 69% gewijzigd door maartena op 08-03-2007 00:30 ]

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

^^ Inderdaad bellen, en inloggen in veilige modus is niet toegestaan als je moet activeren voor zover ik weet ;)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Je haat Windows? Gebruik het dan niet, als je het legaal had gekocht had je allang gebeld met MS om het op te lossen.

• maartena
Exorcist schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 00:42:
Je haat Windows? Gebruik het dan niet, als je het legaal had gekocht had je allang gebeld met MS om het op te lossen.
OEM of niet, hij had altijd met de activatie hotline kunnen bellen en inderdaad middels de telefoon de installatie opnieuw activeren.

Als het een gekraakte versie is, en door een gekraakte versie van de activatie DLL's er nu problemen ontstaan, tja.... dat mag je fijntjes zelf oplossen.

Proud to be an American.
Hier woon ik

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-03 14:26

killercow

eth0

Bij deze nodig ik je uit Ubuntu eens te proberen,
ok je krijgt er wat andere probleempjes voor terug, maar gek genoeg hangen die ook weer redelijk dicht bij het feit dat MS windows zo'n beetje de hele markt verkracht heeft.

Je bent welkom in "Non Windows Operating Systems" voor vragen.

openkat.nl al gezien?

• Tower410
1. Mijn windows is wel legaal, wilde alleen weten of het misschien anders kon, straks microsoft even bellen...
2. Ben Ubuntu al aan het proberen op een andere pc, maar voor mijn eigen pc vond ik het nog een te grote stap...

• maartena
Tower410 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 14:58:
1. Mijn windows is wel legaal, wilde alleen weten of het misschien anders kon, straks microsoft even bellen...
Prima, maar waarom deed je dat niet gewoon meteen? Het lijkt wel of sommige mensen een telefoonangst hebben ofzo wanneer het aankomt op de activatielijn van Microsoft.... :')

Proud to be an American.
Hier woon ik

• Tower410
lol, nee wilde gewoon weten of het ook anders kon omdat ik had gehoord dat het nogal rot is, al die cijfertjes en zo, en inderdaad, pfff, dat komt snel langs, die cijferreeksen...

Maar ja, hij doet het weer, bedankt voor jullie hulp
Pagina: 1