Toon posts:

Fonkai kasten ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey..

Heeft iemand ervaring met fonkai kasten?

Ik ben op zoek naar een kast met een goede air flow.. en iemand zei me dat fonkai kasten goeie kasten waren..

graag jullie mening hierover :)

Mijn huidife Aopen big tower is namelijk echt 10 keer niks. Dus ben benieuwd wat wel goeie kasten zijn.

GreetZ Mr.FlitzZ

Verwijderd

De airflow ligt helemaal aan jezelf. Ik heb zelf een Aopen HQ08, die bekend staat om een slechte airflow. Dat is dus allemaal bullshit. Het ligt er helemaal aan hoe je de fans plaatst. Als je zoals de meesten hier onwijs veel fans in gaat stoppen, is de kans heel groot dat je er werveling ontstaat. De warme lucht in die werveling wil niet weg, dus blijft de temp. nog steeds hoog. Het beste is je deelt de kast op in 2 luchtkamers. 1e kamer voor het mammabord en de 2e kamer bij de voeding en alle bays. In en uitblazende fans erin en je hebt de beste airflow die er is, je moet alleen opletten dat de lucht geforceerd in en uitstroomd, zodat er een soort van vacuum ontstaat.
Als je een kast koopt, kijk dan of ie van goeie kwaliteit is gemaakt. Alle kwaliteits kasten zijn even goed, of het nou een Fontai is of een Antec of Aopen. Die fabrikanten zijn heus niet achterlijk.

Verwijderd

www.oc-shop.nl heeft van die 'goeie' kasten;)
ik heb er verder geen ervaring mee maar de meeste mensen zeggen dat dat toch echt het lekkerste werkt, ik heb zelf een HX08 en heb er met 4 120x120x38's voor gezorgt dat er een sterke luchtstroom van onder naar boven is.

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-08 21:18
Op http://arstechnica.com/reviews/3q00/fk320atx/320atx-1.html vindt je een goede recensie.

Ik heb afgelopen vrijdag zo'n kast bij Computerland gehaald. FL. 360,= inc btw. Twee goede vrienden van mij hadden die kast ook al en waren er uitermate tevreden erover. Daarnaast heeft de kast ook een zwarte kleur maar ziet hij er niet goedkoop uit.

Zie > http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/118617

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
In-Win Q500 (full-tower)
In-Win S500 (midi-tower)

Dat zijn goede kasten. Vindt ik persoonlijk beter dan de HQ-08 en HX-08....

Ik heb hier een Q500 met Duron 800@960 (nog gelocked,=> 120MHz FSB) op een KT7A en Spire MA324-30 zonder andere extra koeling 40C stressed!

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Verwijderd

Wel een goeie kast, maar prijs kwaliteit verhouding is nie goed. Het is gewoon veel te duur voor wat je ervoor terugkrijgt.

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
ook design dat is ook altijd prijsverhoogend :(

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

Topicstarter
*zucht*.. ik snap eigenlijk ook niet waar ik nou zo moeilijk over doe.. ik koop gewoon een kast, leuk voor het oog, en wat al is gezegt, zorg zelf wel voor een goede airflow ;)

iig THNX voor alle reply's !

Mr.FlitzZ
Pagina: 1