[Group Policy] Beeld wordt zwart na 2cm

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb een heel raar probleem.

Ik heb via een Policy afgedwonen dat op elke computer een achtergrondplaatje geplaatst wordt.
Dit heeft met een bmp plaatje altijd goed gewerkt.

Nu heb ik (omdat er ook remote wordt ingelogd) het plaatje in PNG formaat gezet (en tevens JPG geprobeerd).

Bij achtergrond op sommige clients zie je bovenin ongeveer 2cm van de achtergrond, daarna wordt de rest van de achtergrond helemaal zwart. het komt op ongeveer 1 van de 5 PC's voor. Als je met CTRL-ALT-DEL de pc locked en er weer ingaat is de achtergrond wel volledig. Loggen ze opnieuw in heb je kans dat het ineens niet meer voorkomt.

Ik heb zowel PNG als JPG geprobeerd en alles nagekeken maar ik kom er niet uit.

Clients zijn allemaal XP Profashionall met alle patches en fixes op hetzelfde niveau.

Bij voorbaat dank!

[ Voor 4% gewijzigd door Fairy op 07-03-2007 16:04 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

PNG support als background is erhm...
Spotty at best.
Oftewel: niet constant.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Fairy
  • Niet online
alt-92 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 22:59:
PNG support als background is erhm...
Spotty at best.
Oftewel: niet constant.
OK, maar JPG geeft exact hetzelfde probleem.

BMP is geen optie ivm grootte.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-02 13:44
Kan je het niet beter uitschakelen voor de remote users?

Verwijderd

ik neem aan dat het hier om een lan gaat? of zelfs dat het plaatje op elke computer zelf staat opgeslagen?

waarom geen bmp? als je dan zograag resource's wil verspillen aan een achtergrond is het verschill tussen bmp en jpg te verwaarlozen. zeker als je ook nog alle teletubie startbalk en dergelijk aan hebt staan. dat zijn immers ook bmp's.

png gaat niet werken, simpel weg omdat microsoft geen/brakke png support heeft.

mijn advies is: vraag je zelf eens goed af waarom je een achtergrond wil en zo ja waarom dat verplicht een jpg moet zijn? om het geheugen hoef je het niet te laten. ik denk dat bmp zelfs nog beter is.

• Fairy
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 10:32:
ik neem aan dat het hier om een lan gaat? of zelfs dat het plaatje op elke computer zelf staat opgeslagen?

waarom geen bmp? als je dan zograag resource's wil verspillen aan een achtergrond is het verschill tussen bmp en jpg te verwaarlozen. zeker als je ook nog alle teletubie startbalk en dergelijk aan hebt staan. dat zijn immers ook bmp's.

png gaat niet werken, simpel weg omdat microsoft geen/brakke png support heeft.

mijn advies is: vraag je zelf eens goed af waarom je een achtergrond wil en zo ja waarom dat verplicht een jpg moet zijn? om het geheugen hoef je het niet te laten. ik denk dat bmp zelfs nog beter is.
Achtergrond is heel simpel, enkel bedrijfslogo. Waarom suggereer je dat de teletubbie achtergrond aanstaat? Ik heb hier op elke PC dat alles vanzelf ingesteld wordt qua settings en classic view is daar een onderdeel van. Dus roep geen dingen zonder enig idee wat we hier doen.

Remote users hebben geen background, het gaat om VPN users die aan het lan gekoppeld zitten met een normale PC.

Waarom het PNG is? Omdat de VPN ander een afbeelding van 2,5MB naar binnen moet trekken ipv 80 KB

[ Voor 4% gewijzigd door Fairy op 08-03-2007 12:47 ]

Verwijderd

waarom gebruik je dan geen lokale afbeelding?

het gaat dus om een groep XP Proffesional computers die middels een VPN verbonden zijn met het bedrijfsnetwerk en middels een group-policy worden gedwongen een achtergrondafbeelding te hebben.

blijfen 2 vragen over:
1) waarom een achtergrond? wat is er mis met een kleur?
2) waarom moet die achtergrond op het bedrijfnetwerk staan? waarom niet op de computers zelf?

voorzover ik weet cached windows de achtergrond todat deze handmatig wordt vervangen wat dus niet kan door de group-policy. alleen op de eerste login wordt dan de achtergrond overgezet en daarna zou deze uit de cache kunnen worden gebruikt.

dus tenzij we het hier hebben over een 56k inbel verbinding of gelijke vraag ik me af: wat is er mis met een achtergrond van 2,5mb die eenmalig wordt overgezet. zelfs met een 256kb lijn is dat een keer 1,5 minuut wachten. met een 512kb lijn wordt dat 40 seconden en met een 1Mbit lijn is dat nog maar 20seconden. met 4mbit zit je al op 5 seconden.

dus vraag ik me af: als de 20 seconden wachten op een achtergrond als te veel is moet je je zelf eens afvragen of je VPN verbinding niet gewoon te traag is dat het een achtergrond rechtvaardigt. die eerste 20seconden kun je toch nog niks met je computer doen. kan die meteen even downloaden.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Force classic start menu eens, dat wil wel eens helpen.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-02 23:56
Hier hebben wij ook wel eens last van, gaat om een jpeg die lokaal op de computer staat, als de pc is ingelogd en je drukt een keer op f5 dan is het weg...

Misschien ff een tooltje schrijven die het beeld vernieuwd bij het inloggen....

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook, als ik inlog via VPN dan is er een kleine kans dat het plaatje niet helemaal geladen is. Het lijkt erop alsof de verbinding te langzaam wordt gemaakt. Als ik op locatie inlog dan heb ik dit niet.

• Fairy
  • Niet online
Probleem doet zich ook lokaal voor op het LAN.

1. Waarom een achtergrond? Omdat we dit willen, en het moet gewoon kunnen werken. Stukje uniformiteit met 1 achtergrond of hoe het ook heet.

Classic startmenu wordt al afgedwongen in het domein.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Altijd leuk die discussies over wel/geen achtergrond.
Hier staat de achtergrond uit (voor alle > 4000 gebruikers), motivatie: Je hebt toch programma's openstaan, dus zie je de achtergrond toch niet.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

en als je wil dat het werkt gebruik dan linux.

en nee dit is niet als een flamebait bedoeld maar dit zijn nou eenmal de eigenaardigheden van closed-source software. software werkt gewoon soms niet en volgensmij is in dit geval zo'n eigenaardigheid van microsoft windows dat zo diep in het systeem zit, ook omdat de grafische achtergrond vastzit gesmolten met het OS zelf waardoor je met geen mogelijkheid dit kunt oplossen. nog maar niet te spreken van de brakke png support daar in redmond.

tja, serieus vraag ik mij af wat er in dit unniversum zo belangrijk kan zijn dat je middels een group policy mensen wilt dwingen om naar een jpg achtergrond te kijken wat notabene ook nog een bedrijflogo zou moeten zijn? echt stel dan gewoon de achtergrond handmatig in op elke computer of ga bij redmond klagen dat hun software weer eens niet werkt en dat jij er niks aan kunt doen.

• Fairy
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 13:01:
en als je wil dat het werkt gebruik dan linux.

en nee dit is niet als een flamebait bedoeld maar dit zijn nou eenmal de eigenaardigheden van closed-source software. software werkt gewoon soms niet en volgensmij is in dit geval zo'n eigenaardigheid van microsoft windows dat zo diep in het systeem zit, ook omdat de grafische achtergrond vastzit gesmolten met het OS zelf waardoor je met geen mogelijkheid dit kunt oplossen. nog maar niet te spreken van de brakke png support daar in redmond.

tja, serieus vraag ik mij af wat er in dit unniversum zo belangrijk kan zijn dat je middels een group policy mensen wilt dwingen om naar een jpg achtergrond te kijken wat notabene ook nog een bedrijflogo zou moeten zijn? echt stel dan gewoon de achtergrond handmatig in op elke computer of ga bij redmond klagen dat hun software weer eens niet werkt en dat jij er niks aan kunt doen.
Ik vraag om een achtergrond, niet om een ander OS.

Als je toch niet kunt helpen, zeg dan niks.

Discussie wel/geen achtergrond interesseert me helemaal niks. De baas wil graag een logo doordruk op de monitor en ik zorg er voor dat ie er op komt, niet meer niet minder.

[ Voor 7% gewijzigd door Fairy op 16-03-2007 13:12 ]

Verwijderd

dan stel je die dus toch gewoon handmatig in op elke pc met een jpg lokaal opgeslagen op de schijf.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 13:21:
dan stel je die dus toch gewoon handmatig in op elke pc met een jpg lokaal opgeslagen op de schijf.
...en jij vraagt je nog af waarom er in grotere multinationals geen linux op de desktop wordt ingezet?

Ik zou gewoon éénmalig een copy doen van een .bmp naar de HDD van de client, per policy die instellen.

Zorg er ook voor dat die background goed scaled, en bak die in je standaard image in zodat elke volgende PC die je uitrolt de background image al heeft.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Fairy schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 13:10:
Ik vraag om een achtergrond, niet om een ander OS.
Inderdaad - als je mensen al een ander OS gaat aanraden omdat iemand het achtergrond plaatje niet goed ingesteld krijgt dan is er toch echt iets vreemds met je :P

Om op je probleem terug te komen - ik heb dit probleem ook wel eens zien voorkomen bij conflicterende policies dus heb je al eens gekeken met bv. GPMC dat er niet nog ergens een policy staat die de wallpaper disabled, leeg maakt, of juist de disable wallpaper enabled?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
* Zwelgje gebruikt altijd setwallpaper.exe voor dit soort zaakjes

ben je lekker flexibel mee, ok tis wel weer een aparte .exe die je aanroept maar he hij is wel gratis :)

A wise man's life is based around fuck you

• Fairy
  • Niet online
elevator schreef op zondag 18 maart 2007 @ 09:44:
[...]

Inderdaad - als je mensen al een ander OS gaat aanraden omdat iemand het achtergrond plaatje niet goed ingesteld krijgt dan is er toch echt iets vreemds met je :P

Om op je probleem terug te komen - ik heb dit probleem ook wel eens zien voorkomen bij conflicterende policies dus heb je al eens gekeken met bv. GPMC dat er niet nog ergens een policy staat die de wallpaper disabled, leeg maakt, of juist de disable wallpaper enabled?
Ik heb hier naar gekeken en kon hierover niks vinden. Het enige wat ik eigenlijk gedaan heb ik het BMP plaatje vervangen door een PNG variant en in de policy de BMP naar PNG gezet.

Ik zal morgen op de zaak even opnieuw alle actieve policies nakijken. Ik ben overigens de enige policy operator op dit netwerk dus aanpassing door derden kan ik uitsluiten (gelukkig).

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik bedoel niet zo zeer dat je alle policies gaat doorlopen, maar meer dat je gewoon met de GPMC en dan de modelling tool (geloof ik dat het heet :P ) kijkt wat de winning policy op dat gebied is.

Verder herinner ik me iets dat om PNG's weer te kunnen geven in Windows je de active desktop moet enablen of iets dergelijks, maar dat weet ik niet helemaal zeker meer :)

Verwijderd

Dat was het geval in versies voor XP, XP zou dat native moeten kunnen.
Pagina: 1