Win2003 analyse tools

Pagina: 1
Acties:

• _sander_
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-11-2024
Wij hebben een netwerk draaien met zo'n 10 win xp pc's en een Win2003 SBS server. De gebruikers zeggen dat alles vaak traag is bij het opslaan of openen van bestanden.
Aan de snelheid van de server zelf kan het niet liggen. Ook heb ik al gedefragmenteerd, overbodige services uitgezet etc maar niks helpt.
Nu is mijn vraag eigenlijk wat volgens jullie ervaring goede software is om te kijken waar de flessenhals nu precies zit.

Alvast bedankt!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-02 10:47

bonzz.netninja

Niente baffi

Is de server traag, of het netwerk traag. Hoe ziet je netwerk eruit? Ligt er een switch moeilijk te doen? etc. Uiteraard zijn er tools (meten is weten), maar je moet wel eerst weten wat je wilt meten

Kortom, probeer eens wat meer informatie te geven, proberen wij antwoord te geven :) Of iig mee te denken

[ Voor 49% gewijzigd door bonzz.netninja op 07-03-2007 16:04 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

ook graag "gebruikers zeggen dat het traag" is definieren.

Bijv ze starten hun desktop op en het duurt 5 mins voordat hun desktop eindelijk geladen is. En vervolgens blijft dat hun profile 10GB is van al de pron op hun desktop

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2007 16:12 ]

• _sander_
Hehe :) zal even wat meer uitleg geven.

Het is een Win2003 SBS server 3 ghz met 2 gig ram. Het is een 100 mbit netwerk met een HP switch. Verder draait er ook een SQL server op.
Gemiddeld zijn er zo'n 6 users actief op het netwerk.

Overdracht van een groot bestand naar of van de server is geen probleem.
Opslaan van bijv een word of excel bestand is in principe geen probleem, maar vaak zie je op het werkstation dat hij even blijft hangen.. net alsof hij ergens op wacht. staat ie gewoon op 0% en dan ineens is ie klaar.
De werkstations starten snel op (op uitzondering van een paar trage werkstations na), ook het inloggen op het domein gaat lekker snel.
Ook zijn er geen problemen met de applicatie die gebruik maken van SQL databases die op de server draaien.

In het verleden hebben we een vergelijkbare situatie gehad, toen bleek dat 1 van de schijven van de server (die in mirror draait) defect was en daardoor alles langzaam werkt. Echter is daarvan nu geen sprake.

De server zelf is niet lang geleden opnieuw geinstalleerd. Volgends de gebruikers is sinds dien het netwerk traag. Vandaar dat ik dus aan de server denk.

[ Voor 6% gewijzigd door _sander_ op 07-03-2007 16:47 ]

Verwijderd

Als je aan de server denkt is natuurlijk het eerste dat je doet in de event logs kijken of daar wat staat :) Verder de gebruikelijke zaken als antivirus en dergelijke.

• _sander_
Enige foutmelding die er in staat is
-----------------
Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: VSS
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-id 7001
VssAdmin: Kan een schaduwkopie niet maken: De opgegeven provider van schaduwkopieën ondersteunt het maken van schaduwkopieën van het opgegeven volume niet.
Opdrachtregel: 'C:\WINDOWS\system32\vssadmin.exe Create Shadow /AutoRetry=5 /For=\\?\Volume{2017807e-6685-11db-ac31-806e6f6e6963}\'.
-----------------

Verder draait er Symantec Antivirus Server v10 op met uiteraard een client.

Verwijderd

En die antivirus heb je natuurlijk al eens uitgeschakeld om te zien of dat een verschil maakt?

• _sander_
Jup :) Ook de server opnieuw geboot (blijft windows ;)) maar ik kan er maar niet achter komen wat het nou precies is..

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:18

_Arthur

blub

_sander_ schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 17:20:
Jup :) Ook de server opnieuw geboot (blijft windows ;)) maar ik kan er maar niet achter komen wat het nou precies is..
Al eens met perfmon gekeken naar zaken op de server als: cpu, geheugen, netwerk, disk gebruik? En/of alle andere mogelijk te meten parameters met perfmon?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
server is tevens domaincontroller :? dan zou ik smb signing maar snel uitzetten, scheelt je klauwen vol performance

met signing=serieele communicatie, zonder signing=paralelle communicatie, kan je tot 20% schelen

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

dns in orde?

• _sander_
Zwelgje schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 18:40:
server is tevens domaincontroller :? dan zou ik smb signing maar snel uitzetten, scheelt je klauwen vol performance

met signing=serieele communicatie, zonder signing=paralelle communicatie, kan je tot 20% schelen
Ok, ff gegoogled hoe dit moet, maar als ik dit probeer uit te zetten krijg ik de volgende melding :?
Ben uiteraard gewoon ingelogged als administrator.

Afbeeldingslocatie: http://sander.pctlinq.nl/got/t2_01.gif

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-02 13:44
Draai je ook exchange? Zoja: Hoeveel geheugen heb je?

• _sander_
Jup alleen mail wordt op dit moment dmv pop3 collectors binnen gehaald omdat port 25 geblocked is door de provider. (gaat binnenkort veranderen)

Zit 2 gig geheugen in, waarvan 1 gig ong beschikbaar op dit moment.

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:18

_Arthur

blub

_sander_ schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 15:06:
Jup alleen mail wordt op dit moment dmv pop3 collectors binnen gehaald omdat port 25 geblocked is door de provider. (gaat binnenkort veranderen)

Zit 2 gig geheugen in, waarvan 1 gig ong beschikbaar op dit moment.
Je doet erg weinig moeite om de andere vragen te beantwoorden..

• _sander_
Sorry had er overheen gelezen...
_Arthur schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 18:37:
[...]

Al eens met perfmon gekeken naar zaken op de server als: cpu, geheugen, netwerk, disk gebruik? En/of alle andere mogelijk te meten parameters met perfmon?
Ja wel naar gekeken, maar alleen met de standaard parameters... zal eens kijken wat ik nog meer kan zien daarmee.
Pagina: 1