[TV-out] goed en stil

Pagina: 1
Acties:

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik ben opzoek naar een goede tv-out videokaart, die ook nog een stil is.

Er zijn wel wat topics te vinden hierover, maar die zijn al zeker een half jaar oud.

De situatie is dat ik binnenkort een nieuwe tv ga kopen, het wordt een gewone breedbeeld beeldbuis (budget is max 500 euro). Ik weet nog niet zeker of het een tv met HD wordt, ligt een beetje aan de prijs. Voor nu ga ik ervan uit dat het zonder HD wordt.

Wat ik nodig heb:
- AGP kaart
- 256mb
- passief of zeer stil gekoeld
- Goede tv-out (minimaal s-video)
- Budget: 50-100 euro
(ruimte genoeg, goede airflow)

Nou viel mijn oog op de: XFX GeForce 6200 A 256MB DDR2 (AGP, DVI, Passief)
Is deze goed? Zijn er nog andere (snellere? betere?)

[ Voor 13% gewijzigd door floduR op 19-03-2007 19:06 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:10

Outerspace

Admin General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je kan natuurlijk kijken naar videokaarten met HDMI :) Dus je moet ook even kijken als die TV ook HDMI ondersteuning heeft :)

Wauw, een sig!

Verwijderd

Verafschuw LCD ? :?
HDMI op een CRT ? :?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:10

Outerspace

Admin General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Nee op een TV met beeldbuis :)

[ Voor 6% gewijzigd door Outerspace op 07-03-2007 16:03 ]

Wauw, een sig!

• floduR
  • Niet online
Outerspace schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 15:57:
Je kan natuurlijk kijken naar videokaarten met HDMI :) Dus je moet ook even kijken als die TV ook HDMI ondersteuning heeft :)
Volgens mij is dat met beeldbuis tv's niet echt een meerwaarde, als het al bestaat. Ik plan geen andere tv voor de komende 5 jaar (tegen die tijd heb ik wel een goede baan), dus HD hoeft nog niet

Edit:
Ja... :) maar daar gaat het verder niet over (ik doe heel veel aan fotobewerking en kan niet wennen aan LCD, ik heb hele goede en dure gezien, maar los van de grootte hebben ze voor mij geen voordelen boven 100hz beeldbuizen/crt's. Ook voor tv's onder de 500 euro zie ik geen betere dan de gewone beeldbuizen... als ik er één vind dan zoek ik daar wel een videokaart bij, nu gaat het even om tv-out)

[ Voor 35% gewijzigd door floduR op 07-03-2007 16:11 ]

• floduR
  • Niet online
Verder nog ideeen? Of is die XFX kaart de enige goeie?

Ongeacht de snelheid/stilheid, welke kaarten hebben de beste tv-out?

• floduR
  • Niet online
Ik heb nog even verder gekeken, vooral naar mogelijke tv's... er zijn wel betaalbare tv's met HD (1080i). Voor de Geforce 6200 wordt het dan al snel te zwaar, maar zag ook nog een andere binnen mijn budget:

Asus GeForce 7600 GS 256MB DDR2 (AGP, DVI) EN7600GS Silent/HTD/256M

Een betere optie denk ik, het geld heb ik er wel voor over en volgens mij is hij in alles beter dan de GeForce 6200 van XFX.
De tv-out kwaliteit zal wel beter zijn, maar ik vroeg me het volgende af:
  • Wat voor uitgang voor tv heeft deze kaart? (Bij de specs staat "HDTV-out cable" -> is dit HDMI/ Component of nog iets anders?)
  • Kan deze kaart tegelijkertijd tv-out (HD) en VGA/DVI weergeven?
En zijn er nog meer videokaarten die aan mijn specs voldoen? (rond 100 euro, stil, tv-out)

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-07 23:54
mijn matrox g400 geeft echt oogverblindende kwaliteit:),, je kan zoon soort videokaart ook in pci vinden en er dan bijproppen;). Het is gewoon net alsof je op je monitor zelf kijkt bij films enzo

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

De HDTV kabel heeft drie losse tulp uitgangen (RGB) en waarschijnlijk s-video. En ja, (bijna?) iedere videokaart kan TV en gewoon beeld tegelijk weergeven, maar wel met een maximum van twee onafhankelijke beelden. Dus wil je beeld op alledrie, dan zal een een kloon worden.

• floduR
  • Niet online
SPEEDDRAGON schreef op maandag 19 maart 2007 @ 22:24:
mijn matrox g400 geeft echt oogverblindende kwaliteit:),, je kan zoon soort videokaart ook in pci vinden en er dan bijproppen;). Het is gewoon net alsof je op je monitor zelf kijkt bij films enzo
Dat heb ik ook overwogen ja, HD valt dan wel af. Maar hoe zit het met de implementatie in Windows? Nu kan ik full screen laten afspelen op tv, of het er simpel heen slepen, hoe gaat dat als je 2 videokaarten hebt?
Pagina: 1