Toon posts:

Nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ben even bezig geweest met een juiste configuratie, en ben tot het volgende uitgekomen. Hij moet dienen als allround pc, maar het meeste als game pc.

Specs:

Antec Behuizing P180b Zwart, Geen Voeding, 3 X 120mm
OCZ Voeding Modstream 450 Watt , Zilver, Blue Leds, 24-pins
GigaByte Moederbord GA-965P-DS3
Intel CPU Core 2 Duo E4300 1.8 GHz, 800 MHz, 2 MB L2, Boxed
Scythe CPU Koeler Ninja Rev.B Aluminium, Koper
OCZ Memory EL Gold Gamer EXtreme XTC Rev2 Dual Channel 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 4, Kit Of 2
NEC DVD-RW AD-7173 Bulk, Zwart
XFX VGA GeForce 8800GTS 320 MB
Seagate Barracuda 7200.10 320 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300

Revoltec Keyboard LightBoard Compact Alum. Ed. USB, Zilver, Qwerty
Samsung TFT SyncMaster 940BF 19 Inch, 2 Ms, Geen Speakers, Zilver / Zwart
Microsoft Intellimouse 3.0 New

Zelf heb ik nog liggen een 250GB hdd, en een 80GB hdd die er ook nog bij moeten, is dit een nette samenstelling kijkend naar een overclock van de E4300.

Tevens zit mijn budget om 1400, en dit totaal zou +- 1420 kosten. Dus dat kan net.

Zal de voeding genoeg zijn, kijkend naar geen upgrades maar naar de 2 hdd's van mezelf?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2007 15:23 ]

Verwijderd

Masc, het is wel fijn als je de prijzen voor de onderdelen ook vermeld.. Dan kan er worden gekeken naar prijs/kwaliteit verhoudingen en kunnen er miscshien betere alternatieven worden gevonden

+ OS heb je al thuis liggen?

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01 06:12

Cio

Even opzoeken of de voeding maar dan genoeg ampere levert op de 12v lijn voor die 8800GTS, dan kan je het zelf invullen. Ik vermoed van wel. Ook lijkt het me handig de compatibiliteit van mobo/mem na te gaan.

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

Verwijderd

Let wel, op de ds3 zit maar een IDE poort. Je kan er dus maar 2 ide apperaten aanhangen. Ik weet niet wat jouw hardeschijven zijn(dat heb je er allemaal niet bij staan), maar als je daar ook nog es een ide dvd-brander op wil doen. dat gaat dan natuurlijk niet.(neem dus een stata dvd brander. indien je 2x een IDE hardeschijf hebt.)

Ik zou je topic ook ff wat beter maken. Overal motivatie bij en of vragen. Je topic word namelijk in deze staat gesloten.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2007 15:28 ]

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

• De Nec branders na de 35xx serie komen niet echt goed uit de testen, misschien een Pioneer (Nec chipset)?
  • De Iiyama E1900S-B2 heeft hetzelfde panel als de 940, is iets goedkoper en ziet er iets beter uit.
  • De voeding is ruim voldoende. (systeem trekt oc-ed zo'n 250 watt)
  • Voor 42.50 meer (DS4) heb je Matrix raid, (brakke)Crossfire, Firewire, Heatpipes en nieuwere lan chip. De heatpipes zijn niet echt overbodige luxe op dit bord.
  • Je geheugen staat niet in de Memory Support List.
  • Lees ook eens de tekst uit de door mij gemaakte startpost. (ik heb ook een e4300 en DS4 gehad)

[ Voor 45% gewijzigd door |sWORDs| op 07-03-2007 15:38 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:47

Thandor

SilverStreak

Dit topic voldoet niet aan Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? en gaat derhalve op slot.
Wat betreft de voeding: Lees je even in over voedingen en kijk even rond naar ervaringen van andere mensen. Wat hebben andere voor een PC en voeding? Op basis daarvan kun je vast wel een inschatting maken :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.