Ik heb de volgende code in mij masterpage.master:
De bijbehorende (alleen van het probleem stukje) CSS:
Als ik een pagina die gelinkt is aan de .master run in IE7 werkt alles zoals ik het wil hebben.
Dit ziet er zo uit:

Clickable.
Ik blij en nam aan dat dit ook in FF goed zou werken. Uiteindelijk toch maar even in FF getest. Met het volgende resultaat:

Clickable.
Zoals je ziet verschuift mijn linker menu div ineens naar links. Deze moet aansluiten bij het menu zoals op de screenie van IE7.
Ik heb geprobeerd dit op te lossen door een div om deze 2 elementen heen te knutselen en daar enige css aan te verbinden. Dit hielp niet.
Ik ben in Visual Web Developer alle CSS tags bij langs geweest voot het #krnav_left divje (ie dus de problemen geeft). Zonder succes.
Na een dag proberen en knutselen hoop ik dat jullie me in de goeie richting kunnen loodsen, want ik ben de weg even kwijt...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| <div id="krwrapper">
<div id="krhead">
</div>
<div id="krnav_left">
</div>
<div id="krnav_mid">
<asp:Menu ID="Menu1" runat="server" Orientation="Horizontal" DataSourceID="SiteMapDataSource1"
CssSelectorClass="PrettyMenu">
</asp:Menu>
</div>
<div id="krcontent">
<asp:ContentPlaceHolder ID="ContentPlaceHolder1" runat="server">
</asp:ContentPlaceHolder>
<asp:SiteMapDataSource ID="SiteMapDataSource1" runat="server" ShowStartingNode="False" />
</div>
<div id="krfooter">
</div>
</div> |
De bijbehorende (alleen van het probleem stukje) CSS:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| #krnav
{
}
#krnav_left
{
position: absolute;
height: 45px;
width: 72px;
background-image: url(App_Themes/KR_default/menu_left.jpg);
}
#krnav_mid
{
padding-top: 12px;
margin-left: auto;
margin-right: auto;
height: 33px;
width: auto;
max-width: 950px;
background-image: url(App_Themes/KR_default/menu_mid.jpg);
background-repeat: repeat-x;
} |
Als ik een pagina die gelinkt is aan de .master run in IE7 werkt alles zoals ik het wil hebben.
Dit ziet er zo uit:

Clickable.
Ik blij en nam aan dat dit ook in FF goed zou werken. Uiteindelijk toch maar even in FF getest. Met het volgende resultaat:

Clickable.
Zoals je ziet verschuift mijn linker menu div ineens naar links. Deze moet aansluiten bij het menu zoals op de screenie van IE7.
Ik heb geprobeerd dit op te lossen door een div om deze 2 elementen heen te knutselen en daar enige css aan te verbinden. Dit hielp niet.
Ik ben in Visual Web Developer alle CSS tags bij langs geweest voot het #krnav_left divje (ie dus de problemen geeft). Zonder succes.
Na een dag proberen en knutselen hoop ik dat jullie me in de goeie richting kunnen loodsen, want ik ben de weg even kwijt...
[ Voor 1% gewijzigd door Lord_Nemesis op 07-03-2007 15:49 . Reden: typo's ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery