Harman Kardon, Logitech of......

Pagina: 1
Acties:
  • 469 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo_X
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-01 14:01
Beste mensen,

Ik was van plan binnenkort de logitech z5500 aan te schaffen, maar ik heb in andere topics gelezen dat deze niet super geschikt zijn voor film en muziek. Daarom ben ik wat verder gaan snuffelen en kwam ik het merk Harman Kardon tegen. Harman Kardon levert volgens de topics goede kwaliteit geluid, maar is het ook goed genoeg voor games?

De versterker/systeem moet kwalitatief goed geluid geven bij (op prioriteit):
  1. DVD
  2. Muziek
  3. Games
Verder wil ik hier Digitaal de versterker/systeem aansluiten op de PC en op de DVD (misschien later nog Xbox), dus graag minimaal 2 digitaal ingangen (liefst 2 Toslink/Optisch en 1 Coax, maar mag ook 1 Optisch en 1 Coax).

Wat ik dus concreet aan jullie wil vragen, wat zouden jullie doen met een buget van ongv. 600/700 euro en de bovenstaande wensenlijst?
  • Harman Kardon (en welke boxen)
  • Logitech
  • ander merk (en welke boxen)
...............
en laat ik deze maar meteen erbij gooien:
Een digitale geluidskaart met DDLive en Optisch out, welke zouden jullie nemen voor een van de bovenstaande setjes? Ik zat zelf te denk aan:
  • Club3D Theatron DD
  • Club3D Theatron DTS
  • Terratec Aureon 7.1
  • Anders is ook welkom :)
(ik wil er even bij zeggen dat ik op geluid gebied een totale leek ben, dus sorry voor domme vragen)

Alvast heel erg bedankt voor het lezen ;) En mocht ik iets vergeten zijn wat jullie nodig hebben dan merk ik dat wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64755

ik zou gaan voor een harman kardon set. Sublieme geluidskwaliteit en mooi design!

PS ik heb zelf een terratec met optical out. Dat was de enige die een beetje fatsoenlijk werkt met optical out..

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 64755 op 07-03-2007 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo_X
Bedankt voor de snelle reactie :)

Heb je toevallig ook types? Ik ben totaal niet bekent in de geluids wereld

Aan die Terratec zat ik ook al te denken jah.... Ik denk dat hem wordt dan.

[ Voor 43% gewijzigd door Bravo_X op 07-03-2007 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:49

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Welke speakers/versterker/kabels etc. moet ik kopen?
Pas wanneer men zelf eerst is gaan luisteren en zelf een beeld heeft gevormd over hoe verschillende speakers en versterkers klinken, is het toegestaan om hier een topic over te starten.
Ga gewoon even naar een winkel luisteren naar wat setjes die binnen je budget vallen. :)

Het gaat er tenslotte om dat jij het goed vind klinken...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kim72
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-03 14:55
Ik heb zelf een Harman-Kardon AVR-135, deze heeft aan de achterkant 2 digitale ingangen zowel optisch als coax, en nog een 3e aan de voorkant ook optisch en coax. Het ding kan verder ook nog video switchen mocht je dat willen. Verder heeft ie aansluitingen voor een 5.1 opstelling.
De luxere versies hebben natuurlijk nog mooiere dingen maar dat heb je niet zo gauw nodig is mijn ervaring.
Succes met je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo_X
Het gaat er tenslotte om dat jij het goed vind klinken...
Jah ok, maar helaas kan die speakers sets in de winkel niet aansluiten aan een PC (voor de games, muziek) en een DVD speler.

[ Voor 24% gewijzigd door Bravo_X op 07-03-2007 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149084

Waar ikzelf ook zeer enthousiast over ben is een surroundset van het merk Teufel. (www.teufel.de) Keer op keer komen ze zeer goed uit de test. Ikzelf gebruik de Magnum E surroundset en ben er zeer tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo_X
kim72 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 15:03:
Ik heb zelf een Harman-Kardon AVR-135, deze heeft aan de achterkant 2 digitale ingangen zowel optisch als coax, en nog een 3e aan de voorkant ook optisch en coax. Het ding kan verder ook nog video switchen mocht je dat willen. Verder heeft ie aansluitingen voor een 5.1 opstelling.
Welke boxen gebruik je bij deze reciever?

[ Voor 13% gewijzigd door Bravo_X op 07-03-2007 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 11:26

silitek

Tubes Only

Koop een HK avr-132 en Klipsch F-2 zuilspeakers front. (heb je ook nog heerlijk stereo) en vergeet niet een fatsoenlijk speakerkabel set b.v W&M LS-01...

Reciever zo'n 400 euro
Klipsch 300 euro (actieprijs) Super speaker, menig KEF, ect ect speelt deze set weg..aanrader
Kabelset 150 euro ( kan met goed zoeken evt. goedkoper)......Zeer goed op HIFI forums

Surround setje en natuurlijk subje komen er ook nog bij....maar met deze combinatie ben je aardig op deHIFI weg!!!....

[ Voor 9% gewijzigd door silitek op 07-03-2007 15:20 ]

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo_X
Het liefst heb ik 5.1. Maar bij die prijs zit nog niet eens een subwoofer :o Dat gaat voor mijn proto een beetje te ver, maar het setje is natuurlijk wel heel :9~

offtopic: Ik wist ook niet eens dat er kabels bestonden van 150 euro! :X

[ Voor 13% gewijzigd door Bravo_X op 07-03-2007 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Bravo_X schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 15:21:
Het liefst heb ik 5.1. Maar bij die prijs zit nog niet eens een subwoofer :o Dat gaat voor mijn proto een beetje te ver.

offtopic: Ik wist ook niet eens dat er kabels bestonden van 150 ! :X
je heb kabel van 10k als het moet :) ...voor een 5.1 setje kun je voor JBL kiezen, Bij besthomecinema.nl
heb je complete setjes incl reciever voor jouw buget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo_X
dat zijn ook goede setjes voor games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bravo_X schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 15:30:
dat zijn ook goede setjes voor games?
bij de mediamarkt verkopen ze ook vaak Harman Kardon setjes incl jbl speakerset en dvdspeler voor +- 599 euro.
Maar wat zoek je nu een losse versterker + boxen of een kant en klare set voor de pc?

Ik heb zelf de avr-235 met harman speakers. En 2 driade zuilen voor. Maar ik denk dat voor jou zo'n complete h/k set (met een avr-135 receiver)van de MM prima is met JBL 6speakers + sub. Immers komt JBL uit dezelfde fabriek als Harman (evenals infinity trouwens)

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 64755 op 07-03-2007 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-04 16:22

BruT@LysT

Fear and Loathing

"Ook goed voor games" ?

De waarde van geluidskwaliteit in games ligt altijd lager dan fatsoenlijke Muziek/Video, dus als het voor het laatste geschikt is, natuurlijk is het dan ook geschikt voor Games. Of zijn games tegenwoordig DE maatstaaf geworden om geluid te beoordelen, OMG het gaat niet goed komen op deze aardkloot.

Maar inderdaad zo'n Harman/Kardon AVR 135 Reciever + JBL surround setje is best een optie voor de niet al te veel eisende gebruiker. Een vriend van mij heeft ook precies zo'n set. Best geinig, ziet er op het oog leuk uit. Maar ik vind de SUB van die JBL veel te duidelijk te plaatsen, plastic speakers is niet zo mijn ding en de hoeveelheid plastic in de afwerking van die H/K set vind ik echt om van te kotsen, maar ieder zijn ding.

IMHO is die zooi van tegenwoordig steeds meer plastic troep, waar zijn de degelijke stalen draaiknoppen en zware potmeters gebleven, heerlijk om aan te draaien. Nu heb ik steeds het idee dat het elk moment uit elkaar valt. Maargoed ik bouw een versterker nog liever zelf, inclusief de luidsprekers dus dan snap je wel mijn maatstaaf op dit gebied wel iets hoger ligt. Als PC set, gebruikmakend van digitale aansluitingen etc. heel leuk en klinkt ok. Zeker beter dan elke PC surroundsetje van Creative/Logitech. Ik vind het alleen zelf veeel te duur voor wat je er voor krijgt. Er zijn wel goedkopere alternatieven. Ook kan mij het "digitale" absoluut niet bekoren. Ik zou nog eeder twee eindversterkers uit China kopen en een 4 point surround opstelling maken met goeie zuilen. Lekker no-nonsense. Maar zoals gezegt, ieder zijn ding ;)

[ Voor 66% gewijzigd door BruT@LysT op 07-03-2007 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-04 19:18
MM Utrecht Centrum heeft een Marantz versterker + Marantz dvd speler (die ook divx ondersteund) + jbl 5.1 luidsprekers voor 550 euro !

Waren wel uit de nieuwe serie van Marantz, volgens mij de 3001 of 4001.

Ze hadden ook een Harman Kardon set in de aanbieding, maar ben vergeten welke type enzo.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rainesh schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 15:46:
MM Utrecht Centrum heeft een Marantz versterker + Marantz dvd speler (die ook divx ondersteund) + jbl 5.1 luidsprekers voor 550 euro !

Ze hadden ook een Harman Kardon set in de aanbieding, maar ben vergeten welke type enzo.
alleen het nadeel is dat maranz piek vermogen aangeeft d8 ik. Harman geeft altijd RMS vermogen..
Maar die marantz zal ook zeker goed genoeg zijn.
Ook voor games ja. Ik speel zelf ook games op de tv (via de pc en via de xbox360)en dat gaat prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Bravo_X schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 15:21:
offtopic: Ik wist ook niet eens dat er kabels bestonden van 150 euro! :X
Is ook gigantisch overkill wanneer je in deze prijsklasse wat betreft apparatuur zit imho.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo_X
Anoniem: 64755 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 15:39:
[...]
Maar wat zoek je nu een losse versterker + boxen of een kant en klare set voor de pc?
Ik zoek een set die goed is voor Dvds, muziek en pc/xbox games. Het liefst dus een set met versterker + boxen.
Anoniem: 64755 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 15:39:
[...]
Ik heb zelf de avr-235 met harman speakers. En 2 driade zuilen voor. Maar ik denk dat voor jou zo'n complete h/k set (met een avr-135 receiver)van de MM prima is met JBL 6speakers + sub. Immers komt JBL uit dezelfde fabriek als Harman (evenals infinity trouwens)
Rainesh schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 15:46:

Ok dan zal ik binnenkort even bij de MM langs wippen om er naar te luisteren.

Ik zag op aanraden van silitek dit setje staan http://besthomecinema.nl/...ewItem.asp?idProduct=5617

is dit wat?

[ Voor 18% gewijzigd door Bravo_X op 07-03-2007 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194366

Waar haal je vandaan dat de z5500 goed is voor muziek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo_X
BruT@LysT schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 15:45:
"Ook goed voor games" ?

De waarde van geluidskwaliteit in games ligt altijd lager dan fatsoenlijke Muziek/Video, dus als het voor het laatste geschikt is, natuurlijk is het dan ook geschikt voor Games. Of zijn games tegenwoordig DE maatstaaf geworden om geluid te beoordelen, OMG het gaat niet goed komen op deze aardkloot.
sssstttt..... ik maar een leek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja zoiets is wel wat. Ik denk alleen dat als je naar de MM gaat dat het goedkoper is dan hier online.. Ze hebben heel vaak mooie HK sets in de aanbieding. Dus ik zou maar eens gaan luisteren.. Dan weet je meteen wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo_X
Ok thnx allemaal voor jullie adviezen :)
Kga van de week even langs de MM!

Ik laat jullie het nog even horen wat het is geworden!

[ Voor 28% gewijzigd door Bravo_X op 07-03-2007 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl
  • Laatst online: 30-04 10:43

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Wat betreft die geluidskaart zou ik nog even goed nadenken, zeker als je hem digitaal gaat aansluiten. Een Terratec kaart heeft heel wat minder ondersteuning voor ruimtelijk geluid in games namelijk, al was het maar omdat de meeste titels het beste werken met EAX support, dat je alleen maar op creatives vind. Een Creative X-Fi met digitale output geeft ook perfect geluid namelijk... correct me if im wrong :)

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo_X
maar ze hebben geen DDLive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bas van der Doorn schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 15:56:
Wat betreft die geluidskaart zou ik nog even goed nadenken, zeker als je hem digitaal gaat aansluiten. Een Terratec kaart heeft heel wat minder ondersteuning voor ruimtelijk geluid in games namelijk, al was het maar omdat de meeste titels het beste werken met EAX support, dat je alleen maar op creatives vind. Een Creative X-Fi met digitale output geeft ook perfect geluid namelijk... correct me if im wrong :)
klopt maar die zijn ook een stukje duurder :p
Maar je hebt inderdaad gelijk. Sommige spellen geeft ie geen surround geluid. Maar heeft die X-Fi ook echt optical out of is het zo'n leipe spdif connector? Want die had ik eerst maar kreeg daar geen geluid uit. Moest ik eerst weer een adaptertje bestellen dus daarom maar die Aureon genomen. Met films etc geeft ie wel gewoon dts etc door..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:10

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Anoniem: 64755 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 15:58:
[...]
klopt maar die zijn ook een stukje duurder :p
Maar je hebt inderdaad gelijk. Sommige spellen geeft ie geen surround geluid. Maar heeft die X-Fi ook echt optical out of is het zo'n leipe spdif connector? Want die had ik eerst maar kreeg daar geen geluid uit. Moest ik eerst weer een adaptertje bestellen dus daarom maar die Aureon genomen. Met films etc geeft ie wel gewoon dts etc door..
Hier op de voorkant van mijn X-Fi platinum frontpanel zitten gewoon standaard spdif coaxiaal en optisch. Volgens mij is dat digitale I/O extension ding echt iets uit het soundblaster live tijdperk :o. Lijkt mij dat je gewoon alle DTS en DD informatie digitaal naar buiten kunt sturen net zoals ik. De versterker kan het dan decoden.
http://www.creative.com/p...y=669&product=15853&nav=1
Hier staat een normale optical out via spdif en Flexijack technologie. Op de features pagina staan ook DTS en DD-EX vermeld, vraag is alleen of ie die ook digitaal door wil sturen, dat is het enige dat je dan nog in de weg zou kunnen staan. EAX5.0 zit erop :Y)
Voor 75 euro te krijgen volgens pricewatch: Creative X-Fi Xtreme Gamer

[ Voor 24% gewijzigd door OruBLMsFrl op 07-03-2007 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Bor de Wollef schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 15:49:
[...]

Is ook gigantisch overkill wanneer je in deze prijsklasse wat betreft apparatuur zit imho.
Niet helemaal eens. zo'n 10% van je apparatuur mag je besteden aan kabels.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
silitek schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 17:39:
[...]

Niet helemaal eens. zo'n 10% van je apparatuur mag je besteden aan kabels.... :)
Dat is een regel die jij stelt, dat is geen vaststaande regel ofzo.

BTW, ik lees hier allemaal adviezen van geluidskaarten die 75 euro of meer kosten. Waarom zou hij die halen als hij het toch optisch wil aansluiten? Dan zou je veel beter jezelf veel geld kunnen besparen en een Trust geluidskaart halen, die is ook nog eens beter dan de Creative kaarten. Omdat Creative aan upsampling doet(ook bij digitaal) en de Trust laat het signaal orgineel en ongemoeid! :)
Bij optisch aansluiten maakt het geen bal uit hoeduur je geluidskaart is, dus waarom zou je een dief van je eigen portemonnee zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZtaaB
  • Laatst online: 11:17
En juist die trust word je niet helemaal blij van...
Ik krijg er iig met geen mogelijkheid 5.1 uit via de s/pdif uitgang. Om maar niet te spreken over de rest wat niet werkt zodra je die kaart in je pc steekt.
Het enige wat de trust naar je receiver stuurt is PCM, dvd's afspelen lukt niet eens meer nadat ik de kaart geinstalleerd had...

Kan ook aan mij liggen hoor, maar ik heb er het een en ander over gelezen en je moet aardig prutsen om het voor elkaar te krijgen. Mij is t niet gelukt iig...

Haal NOOIT een spookrijder in !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123813

BruT@LysT schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 15:45:
"Ook goed voor games" ?

Maar inderdaad zo'n Harman/Kardon AVR 135 Reciever + JBL surround setje is best een optie voor de niet al te veel eisende gebruiker. Een vriend van mij heeft ook precies zo'n set. Best geinig, ziet er op het oog leuk uit. Maar ik vind de SUB van die JBL veel te duidelijk te plaatsen, plastic speakers is niet zo mijn ding en de hoeveelheid plastic in de afwerking van die H/K set vind ik echt om van te kotsen, maar ieder zijn ding.

IMHO is die zooi van tegenwoordig steeds meer plastic troep, waar zijn de degelijke stalen draaiknoppen en zware potmeters gebleven, heerlijk om aan te draaien. Nu heb ik steeds het idee dat het elk moment uit elkaar valt. Maargoed ik bouw een versterker nog liever zelf, inclusief de luidsprekers dus dan snap je wel mijn maatstaaf op dit gebied wel iets hoger ligt. Als PC set, gebruikmakend van digitale aansluitingen etc. heel leuk en klinkt ok. Zeker beter dan elke PC surroundsetje van Creative/Logitech. Ik vind het alleen zelf veeel te duur voor wat je er voor krijgt. Er zijn wel goedkopere alternatieven. Ook kan mij het "digitale" absoluut niet bekoren. Ik zou nog eeder twee eindversterkers uit China kopen en een 4 point surround opstelling maken met goeie zuilen. Lekker no-nonsense. Maar zoals gezegt, ieder zijn ding ;)
lol niemand in dit topic die zich ook maar een fuck van jouw opmerking aantrekt

# ignore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123813

heracles schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 18:22:
[...]

Dat is een regel die jij stelt, dat is geen vaststaande regel ofzo.

BTW, ik lees hier allemaal adviezen van geluidskaarten die 75 euro of meer kosten. Waarom zou hij die halen als hij het toch optisch wil aansluiten? Dan zou je veel beter jezelf veel geld kunnen besparen en een Trust geluidskaart halen, die is ook nog eens beter dan de Creative kaarten. Omdat Creative aan upsampling doet(ook bij digitaal) en de Trust laat het signaal orgineel en ongemoeid! :)
Bij optisch aansluiten maakt het geen bal uit hoeduur je geluidskaart is, dus waarom zou je een dief van je eigen portemonnee zijn?
Alsof het geluid bij voorbaat MINDER wordt van upsampling, het klinkt juist beter in mijn beleving. Puur uit de ene kaart hoeft niet zo goed te zijn als upsampling uit de andere kaart. Puur is zeker niet altijd beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

silitek schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 17:39:
[...]

Die regel gaat inderdaad op wanneer je in de wat hogere segmenten gaat zitten. Wanneer de bron o.a. games zijn (pc geluidskaart etc) en je investeert in min of meer het lager to midden segment zul je het verschil in geluidskwaliteit niet gaan merken. Note ook dat de topicstarter ook zaken als Logitech overweegt.

[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 07-03-2007 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo_X
Anoniem: 123813 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 18:55:
[...]

lol niemand in dit topic die zich ook maar een fuck van jouw opmerking aantrekt

# ignore
offtopic: komt dat eerst een klein verhaaltje had, maar dit later heeft ge-edit.

ontopic: Hij heeft gelijk, ieder zijn ding. Ik ben gewoon niet van plan om meer als € 700 uit te geven aan speakers en een reciever. En zeg nou zelf, is het verschil in hoorbaar geluidskwaliteit nou zo groot, dat het € 1000,- mag schelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Jawel. :)

Voor de KEF Q-serie en HK-stuff betaal je mij Correct in Rotterdam momenteel niet veel soms 40% van de waarde zoals die eerst was. Logisch, de Q is opgevolgd door de iQ en HK heeft ook weer wat nieuws dus de oude serie gaat er goedkoop uit.

Een subwoofer is imo zinloos als je kijkt welk deel van het laag er onder dat van de frontspeakers extra bijkomt. Dat hoor je echt niet in een game, nauwelijks bij een heftige DVD en sowieso niet bij muziek.

Ik denk dat je het met jouw budget kan redden en echt dik tevreden zal zijn.

Leuke website voor audiofielen met teveel geld en voor liefhebbers met te weinig geld; http://www.breem.nl/

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166470

Guardian Angel schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 00:07:
Jawel. :)

Voor de KEF Q-serie en HK-stuff betaal je mij Correct in Rotterdam momenteel niet veel soms 40% van de waarde zoals die eerst was. Logisch, de Q is opgevolgd door de iQ en HK heeft ook weer wat nieuws dus de oude serie gaat er goedkoop uit.

Een subwoofer is imo zinloos als je kijkt welk deel van het laag er onder dat van de frontspeakers extra bijkomt. Dat hoor je echt niet in een game, nauwelijks bij een heftige DVD en sowieso niet bij muziek.

Ik denk dat je het met jouw budget kan redden en echt dik tevreden zal zijn.

Leuke website voor audiofielen met teveel geld en voor liefhebbers met te weinig geld; http://www.breem.nl/
Breem is een goede site, met 1 ding ben ik het echter niet eens en dat is dat speakers niet altijd in hoeven te spelen. Dit is echter een mechanische aangelegenheid die WEL te verklaren is. Ik heb het zelf al ondervonden met mijn nagelnieuwe speakers (die sinds vandaag hier staan). Na ze een tijdje aan allerlei muziek te hebben onderworpen hoor ik nu bijv. duidelijk meer drum bij het nummer Sultans of Swing van The Dire Straits, daar dat eerst afwezig was. Dat gelul dat ze na 200 uur pas enigszins klinken klopt dan imho weer niet, je weet na 200 uur niet hoe ze eerst klonken.

De speakers zijn trouwens de Heco Victa 300, die mij aangenaam hebben verrast. Sprankelend hoge tonen, strakke bas en mooie vocalen. Van Heco had ik niet zo'n hoge pet op toen ik ter experiment een tijdje die Vitas serie thuis had. Ik vind ze beter klinken dan mijn oude Missions (m3 serie) en misschien ook nog wel beter dan mijn Heybrook hb4 zuilen (niet echt bekend merk, maar damn wat spelen die dingen mooi). En dat voor 99 euro per speaker >:) . Center had mij ook aangenaam verrast voor slechts 99 euro. Zo blijkt maar weer dat less more is. De zuilen van de serie heb ik ook beluisterd (500 en 700) maar die klinken te veel als goedkope zuilen. Andere speaker die me aangenaam heeft verrast is de magnat quantum 506 voor 199 euro per stuk (zuil) maar dat experiment ga ik niet aan omdat zuilen in mijn ruimte lichte overkill zijn. Ik ben nu hartstikke blij met mijn Heco's en kan je zeker aanraden om deze te gaan beluisteren als je naar Correct gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Inspelen... als je bedenkt dat de spealers in rubber zijn opgehangen kan ik me daar wel iets bij voorstellen.

Mijn Q11's die als front dienen, de Q10 als centre en de Q1's als rear lijken na een jaar beter te klinken maar of het waar is? Kan even zo vrolijk liggen aan mijn gehoor óf dat ik het beter wíl doen laten klinken.

Hiervoor had ik actieve speakers Infinity Overture II met een extreem laag. Ik vond dat na een paar jaar niet echt fijn klinken dus toen maar terug naar het oude vertrouwde KEF-geluid wat ik altijd al kon waarderen.

De koopjeskelder van Correct is echt een walhalla voor mensen die een topspeaker willen hebben voor een zeer schappelijke prijs.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Inspelen is zeker nodig. De karakteristiek van het geluid zal zeker veranderen nadat het materiaal iets losser word. Dit is zelfs merkbaar bij een low buged Logitech setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

heracles schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 18:22:
[...]
Als je kaart geen EAX ondersteund, dan mis je bij een hoop spellen (beter) ruimtelijk geluid en misschien ook wel wat extra effect kanalen, ken de trust kaarten niet zo. Als gamen dus een volwaardig lid van het rijtje dvd kijken, muziek luisteren en gamen is, dan zou ik daar wel een paar tientjes voor over hebben, scheelt ook nog eens wat processorkracht waarschijnlijk. De muziek in games wordt ook steeds beter van kwaliteit trouwens, bijvoorbeeld de soundtrack van World of Warcraft: Burning Crusade is zowel in-game als op de losse soundtrack CD van heerlijke kwaliteit :D
Ik heb hier trouwens een Harman Kardon 235 staan, heerlijk ding. Meer dan voldoende vermogen omdat het echt RMS vermogen is, die 40 of 45 Watt. Had destijds als enige in de prijsklasse 2 digitale uitgangen en wel 6 digitale ingangen. We hebben er 4 stuks B&W 303 speakers bij staan en nog een bijpassende B&W center speaker liggen, subwoofer heb ik zelf nooit gemist. Als je zo'n ding verkeerd afstelt wordt het geluid er zelfs een stuk slechter op, zo merkte ik bij een vriend (toen ik trouwens ook bijna letterlijk van de bank aftrilde door dat ding eronder) :o

[ Voor 17% gewijzigd door OruBLMsFrl op 08-03-2007 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128821

Je zou ook nog kunnen kijken naar Teufel speakers. Das een duits merk, http://www.teufel.de. Nadeel daarbij is dat je ze niet kan luisteren voor je ze koopt, het is een webwinkel. Ze schijnen wel een goeie prijs/kwaliteit verhouding te hebben (de Concept E Magnum PE voor 180 euro ongeveer vergelijkbaar met de Z5500) Op GoT loopt er al ergens een draadje over, http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1155217/0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo_X
Bor de Wollef schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 19:00:
[...]

Die regel gaat inderdaad op wanneer je in de wat hogere segmenten gaat zitten. Wanneer de bron o.a. games zijn (pc geluidskaart etc) en je investeert in min of meer het lager to midden segment zul je het verschil in geluidskwaliteit niet gaan merken. Note ook dat de topicstarter ook zaken als Logitech overweegt.
Maar wat is nu de beste geluidskaart om te nemen op een reciever die ik digitaal aansluit?
Een creative X-Fi met (volledige) EAX ondersteuning zonder DDLive
of
Een TerraTec Aureon 7.1 PCI met DDLive

Volgens mij ondersteunen meeste recievers (bijv Harman/Kardon AVR 245) geen EAX, maar wel DD ?

En moeten de games dan speciaal DDLive ondersteunen of regelt de geluidskaart dat zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun-v
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Wat beter is om te nemen licht er aan wat je met je pc wil gaan doen. Als de pc voornamelijk als media center gebruikt gaat worden dan kan het de voorkeur hebben dat je een geluidskaart neemt met DDLive ondersteuning. Dit word dan wel afhankelijk van of de DAC's van je reciever of die van goede kwalietijd zijn (zijn meestal beter dan die van de geleudskaart).

Als je echt meer belang hebt bij reumtelijke effecten kun je er beter voor kiezen een betere geluids kaart met volledige EAX ondersteuning en goede DAC's op de geleudskaart en deze dan analoog aansluiten op je reciever (nadeel is veel kaabels en een eventueel iets mindere kwalitijd geluid).

Het licht dus aan jou voorkeur wat eventueel beter is :)

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
Allemaal audio onzin, net als dure kabels...

Je bent het waarschijnlijk zelf gaan geloven omdat genoeg mensen het zeggen... lees ook voor de grap eens: http://www.breem.nl/pgrijtje.htm

Vroeger(?) geloofde ik het zelf ook, je moet gewoon je oor gebruiken , dan merk je vanzelf wat goed voor jouw klinkt.

[ Voor 15% gewijzigd door Stephan Oudmaijer op 09-03-2007 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stephan Oudmaijer schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 16:51:
[...]

Allemaal audio onzin, net als dure kabels...

Je bent het waarschijnlijk zelf gaan geloven omdat genoeg mensen het zeggen... lees ook voor de grap eens: http://www.breem.nl/pgrijtje.htm
Inspelen bij speakers is echt geen onzin hoor! Maar dat is mechanisch te verklaren itt inspelen van kabels (wat moet er in godsnaam ingespeeld worden daar :+ ), kabels duurder dan 3 euro per meter, dure interlinks etc. Daar valt geen enkel natuurwetenschappelijk bewijs voor te leveren, en meetresultaten leveren ook vrij weinig op. Enige commentaar wat dan komt is: "dan kloppen de meetmethodes niet want wij horen immense verschillen :X 8)7 "

Overigens wordt de inspeeltijd van speakers imho aardig overdreven en het menselijk gehoor ook. Pas na 200 uur spelen kwamen de speakers echt los :+ Het menselijk oor heeft geen referantiekader van 200 uur dus dat soort onzin moet niemand dan ook geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:56
Guardian Angel schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 00:07:

Dat ligt er maar net aan wat je kunt instellen op je versterker.
Als je een subwoofer gebruikt dan stel je je overige speakers namelijk in op "small". Normaal is dat "large"
De lage tonen worden dan niet naar je normale speakers gestuurd, waardoor deze dus beter aangestuurd worden met de tonen waarvoor ze bedoeld zijn, en dus beter klinken.
Je sub wordt dan echt gebruikt voor de bass.

Natuurlijk moet je dit wel kunnen instellen anders heeft het zoals je al opmerkte waarschijnlijk niet zoveel zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
Anoniem: 166470 schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 16:57:
[...]

Inspelen bij speakers is echt geen onzin hoor! Maar dat is mechanisch te verklaren itt inspelen van kabels (wat moet er in godsnaam ingespeeld worden daar :+ ),
Durf je ook te zeggen dat je het verschil hoort? :P In principe is het verschil vrijwel niet te horen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stephan Oudmaijer schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 17:00:
[...]

Durf je ook te zeggen dat je het verschil hoort? :P In principe is het verschil vrijwel niet te horen...
Jep, kijk maar een post boven mij. Ik heb nagelnieuwe Heco Victa 300 en na een tijdje hoorde ik ineens veel beter de drums bij het nummer Sultans of Swing. Nu zijn het geen revolutionaire verschillen ofzo. Al die claims van: "koud uit de doos klonk het nergens naar, maar na 2 weken inspelen begon het veel beter te klinken" kan je imho ook met een korreltje zout nemen, tenzij je psychoakoestische effecten niet uitsluit (hoe je hersenen het geluid interpreteren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Frijns.Net schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 16:58:
[...]
Dat ligt er maar net aan wat je kunt instellen op je versterker.
Als je een subwoofer gebruikt dan stel je je overige speakers namelijk in op "small". Normaal is dat "large"
De lage tonen worden dan niet naar je normale speakers gestuurd, waardoor deze dus beter aangestuurd worden met de tonen waarvoor ze bedoeld zijn, en dus beter klinken.
Je sub wordt dan echt gebruikt voor de bass.

Natuurlijk moet je dit wel kunnen instellen anders heeft het zoals je al opmerkte waarschijnlijk niet zoveel zin.
Natuurlijk kan ik dit instellen op mijn Denon en heb ik dit gedaan ná eerst als proef een SW erop te hebben aangesloten. :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZtaaB
  • Laatst online: 11:17
Anoniem: 166470 schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 17:08:
[...]

Jep, kijk maar een post boven mij. Ik heb nagelnieuwe Heco Victa 300 en na een tijdje hoorde ik ineens veel beter de drums bij het nummer Sultans of Swing. Nu zijn het geen revolutionaire verschillen ofzo. Al die claims van: "koud uit de doos klonk het nergens naar, maar na 2 weken inspelen begon het veel beter te klinken" kan je imho ook met een korreltje zout nemen, tenzij je psychoakoestische effecten niet uitsluit (hoe je hersenen het geluid interpreteren).
Ik geloof wel een beetje in inspelen.
Toen ik mijn Yamaha rx-v659 vers uit de doos aansloot kreeg ik er maar weinig bas uit. Terwijl mijn speakers aardig laag gaan (35Hz). Toch moest ik de bas op de versterker vol aanzetten om er maar een beetje van te horen. De eerste 2 dagen heb ik er toen ook een subwoofer bij gehangen.
Daarna had ik die subwoofer echt niet meer nodig, en kon ik de bas op de versterker ook een stuk terug draaien. Nu klinkt t hele setje als een klok, en ben er ook erg blij mee. Terwijl de Yamaha rx-v659 je niet eens de kop kost...

Maar als ik er alleen mee ging gamen mp3's luisteren en af en toe een filmpje mee ging kijken zou ik geen 1000euro aan een set uitgeven. Hoewel, het staat wel mooi natuurlijk... ;)

Haal NOOIT een spookrijder in !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

ZtaaB schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 18:00:
[...]
Hoewel, het staat wel mooi natuurlijk...
Zeker weten. :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dadbfa73bc2771a19326637190bac2c3/full.jpg

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118498

Ik gebruik de Turtle Beach Montego DLL,

Deze kaart is absoluut subliem, met dolbi digital live.
Kosten ongeveer 100 euro, en je hebt 5.1 optisch out naar je set.

Enig nadeel, de vista drivers zijn nog niet uit,
dus ik zit hier tijdelijk met een vrij matig geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118498 schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 11:38:
Ik gebruik de Turtle Beach Montego DLL,

Deze kaart is absoluut subliem, met dolbi digital live.
Kosten ongeveer 100 euro, en je hebt 5.1 optisch out naar je set.

Enig nadeel, de vista drivers zijn nog niet uit,
dus ik zit hier tijdelijk met een vrij matig geluid.
Waar heb je die gekocht? Kan je dan dus ook games gewoon in 5.1 ipv prologic 2? Ondersteunt die ook eax over optisch?

Mvg,

MadEd
Pagina: 1