[flash/access/asp] tekst uit DB op het scherm

Pagina: 1
Acties:

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-12 22:34
Ik heb een access database.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
tabel

id ------tekst
1 ------- hallo
2 ------ test

etc

Nu wil ik in een flash movie de waarde van tekst laten zien waar id = 2(ofzo)
Deze gegevens staan in een ASP file.

Ik heb wel hier en daar wat turtorials gelezen maar kom er nog niet uit (beginner flash enige asp ervaring aanwezig)

Nu moet ik in flash "ergens" een varibale oproepen en dat is een variable die geclareerd is in het asp document .

ga ik nog goed?

Maar waar is dat "ergens" ?

Op internet zijn weinig goede handleidingen asp flash en access te vinden (wel veel met php maar daar heb ik niks aan)

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
Jij zoekt XML :)

We are shaping the future

• wd200
kan je dit toelichten ?
want een beetje snel gegoogle is XLM ook een database methode maar waarom zal dit beter werken als access
(geen mogelijk tot mysql :()

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:48

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

wd200 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 14:50:
[...]

kan je dit toelichten ?
want een beetje snel gegoogle is XLM ook een database methode maar waarom zal dit beter werken als access
(geen mogelijk tot mysql :()
XML is een uitwisselingsstandaard en heeft 0,0 met een database te maken.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• wd200
gorgi_19 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 14:52:
[...]

XML is een uitwisselingsstandaard en heeft 0,0 met een database te maken.
Ok dan wordt het tijd dat ik me er verder in ga verdiepen.
(ga ik dus nu doen :P)

wat is dus wil is 1 waarde ophalen uit de database en die tekst in flash movie laten zien moet niet zo ingewikkeld zijn maar vind op internet niet wat ik zoek.

ik ben er achter ik heb nodig

.fla
.swf
.html
.asp
.mdb(datbase)

swf wordt geladen in html
de asp haalt gegevens uit de mdb en maakt hier variablen van die in de swf geladen kunnen worden.

[ Voor 43% gewijzigd door wd200 op 07-03-2007 15:23 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Je kunt, afhankelijk hoe je je pagina opbouwt, je .swf al meteen een parameter meegeven (ik meen iets van bla.swf?a=12&b=13 ofzo in de movie parameter).

Verder is mij niet duidelijk wanneer je die gegevens uit de DB wil hebben; is dat op het moment van opbouwen van de pagina (server-side) of wil je dat die flash af en toe communiceert met je server om andere dingen op te halen? (client-side dus).

Anyhow, dit is prima te vinden lijkt me zo? Ik mis ook wat je zelf al hebt geprobeerd en gezocht en gevonden...
wd200 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 14:54:
ik ben er achter ik heb nodig

.fla
.swf
.html
.asp
.mdb(datbase)
:D Nogal ja ;)
De .fla is het origineel van je swf, de .html genereer je ter plekke (server side) met ASP en de MDB wordt door asp gebruikt om gegevens in op te halen of weg te schrijven. Ik vermoed dat je even wat tutorials door moet gaan nemen, want dit klinkt een beetje naar een klok/klepel verhaal ;)

[ Voor 55% gewijzigd door RobIII op 07-03-2007 15:30 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• wd200
RobIII schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 15:27:
Je kunt, afhankelijk hoe je je pagina opbouwt, je .swf al meteen een parameter meegeven (ik meen iets van bla.swf?a=12&b=13 ofzo in de movie parameter).

Verder is mij niet duidelijk wanneer je die gegevens uit de DB wil hebben; is dat op het moment van opbouwen van de pagina (server-side) of wil je dat die flash af en toe communiceert met je server om andere dingen op te halen? (client-side dus).

Anyhow, dit is prima te vinden lijkt me zo? Ik mis ook wat je zelf al hebt geprobeerd en gezocht en gevonden...
bedankt voor de link, ik ga rustig zoeken.
had gehoopt op iets meer nederlands aangezien mijn engels schandalig slecht is.

Dit moet het worden
er wordt een html pagina geopend met een flash movie in het begin van deze flash movie moet op een leuke flash manier een aantal regels tekst op het scherm getoond worden.

Deze tekst moet voor de gebruiker te wijzigen zijn, vandaar ik met een database werk

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
wd200 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 15:31:
Deze tekst moet voor de gebruiker te wijzigen zijn, vandaar ik met een database werk
Dan wil je dus waardes (terug) POSTEN naar je server en die opslaan in de DB. Tja, dat wordt tutorials lezen, want hier komt (o.a.) nogal wat flash kennis, asp kennis en "sql" kennis aan te pas ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• wd200
RobIII schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 15:32:
[...]

Dan wil je dus waardes (terug) POSTEN naar je server en die opslaan in de DB. Tja, dat wordt tutorials lezen, want hier komt (o.a.) nogal wat flash kennis, asp kennis en "sql" kennis aan te pas ;)
Nee het wijzigen van de tekst gebeurt gewoon met een asp pagina met een textarea er op.

Het gaat puur op de weergaven.
De flashmovie hoeft echte alleen maar 1 stukje tekst mooi op het scherm te laten vertonen

opvraagbaar met bv " select tekst from tabel where tonen ='ja' "

• wd200
Schaam schaam...

het is gelukt.
Volgende keer ga ik eerst foutmeldingen lezen want het had met NTFS rechten te maken dat de gedownloade voorbeelden niet werken.

Maar nu heb ik nog vraag.

Ik heb een tekstfield met de optie de de waarde uit de database ophaald.
Mijn flash ding is 640*800 maa mijn tekst is groter dan in het tekstvakje past.

Hoe kan ik iets aanzetten zo teks terugloop ?
dat die verder gaat op de regel eronder

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
wd200 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 11:40:
Hoe kan ik iets aanzetten zo teks terugloop ?
dat die verder gaat op de regel eronder
scrollpane gebruiken? Wat heb je zelf al geprobeerd, gezocht, gevonden? Ben je al eens de help in gedoken? Moeten we dat écht elke keer aan je gaan vragen?

[ Voor 8% gewijzigd door RobIII op 08-03-2007 11:43 ]

Over mij

• wd200
RobIII schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 11:42:
[...]

scrollpane gebruiken? Wat heb je zelf al geprobeerd, gezocht, gevonden? Ben je al eens de help in gedoken? Moeten we dat écht elke keer aan je gaan vragen?
Tja gaat makkelijker als je weet waar je op moeten zoeken he,
maar ok

Ik heb gezocht op :
flash terugloop
flash tekst terugloop
etc...
etc..

Wat heb ik gedaan
Mijn tekstarea een max aantal cols / rows groot gemaakt waardoor de tekst die groter kan worden.
maar vind dit een slordige oplossing.

Volgende

ik heb een asp file met daar het commando is voor het opvragen van gegevens uit de database dat is deze

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<%
    Set DataConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
    DataConn.Open "Driver=Microsoft Access Driver (*.mdb);DBQ=" & Server.MapPath("voetbal.mdb")

Set cmdTemp = Server.CreateObject("ADODB.Command")
    Set rstContacts = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")

cmdTemp.CommandText = "Select * From tekst [s][/s]"
    cmdTemp.CommandType = 1
    Set cmdTemp.ActiveConnection = DataConn

rstContacts.Open cmdTemp, , 1, 3

rstContacts.Move CLng(Request("Record"))

Response.write "Name=" & Server.URLEncode(rstContacts("Name")) 

rstContacts.Close
    DataConn.Close

%>

Dit werk allemaal prima maar ik wil hier een where clause aantoevoegen dat die de waarde laat zien waarvan id 10 is

ik dach dat dit std sql was maar dit werkt niet

where id = 10
where id = '10' of "" dubbele

De query is goed maar ik kan nog geen reden vinden waarom dit niet op scherm komt.

spelen met cijfers

code:
1
2
3
4
    cmdTemp.CommandType = 1
    Set cmdTemp.ActiveConnection = DataConn

rstContacts.Open cmdTemp, , 1, 3

werkt ook niet.

Ben hier nu de ochtend mee aan het spelen maar nu kom ik er niet meer uit.

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:26

TeeDee

CQB 241

Krijg je bij je 2e probleem wel een foutmelding? Weet je zeker dat je query goed is?

ondanks dat je aangegeven hebt dat je engels slecht is, vind je meer mbv engelse keywords dan nederlandse keywords! Nofi, maar als ontwikkelaar moet je eigenlijk toch wel engels kunnen lezen/schrijven.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
wd200 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 11:59:
Tja gaat makkelijker als je weet waar je op moeten zoeken he,
maar ok
Het scheelt als je je wat terminologie eigen maakt ;)
Dit werk allemaal prima maar ik wil hier een where clause aantoevoegen dat die de waarde laat zien waarvan id 10 is
En hoe ziet je query er dan uit?
ik dach dat dit std sql was maar dit werkt niet

where id = 10
where id = '10' of "" dubbele
Heb je enig idee waar je mee bezig bent? Je gebruikt (single) quotes als het veld een string/varchar bevat, en geen quotes als het een integer of anderssoortig getal bevat. Je moet natuurlijk wel de basis kennen wil je uberhaupt een beetje gebruik kunnen maken van SQL. Ik adviseer je toch om eens een goede (SQL) tutorial door te nemen, want dit is toch écht basic.
Met 'in het wilde weg' maar mét en zonder quotes gaan zitten proberen en duimen dat het werkt is natuurlijk niet de way to go.
code:
1
rstContacts.Move CLng(Request("Record"))
Als je maar 1 record terug krijgt (als je een where-clause gebruikt) gaat dit natuurlijk niet werken he? ;)
De query is goed maar ik kan nog geen reden vinden waarom dit niet op scherm komt.
:? De query is goed? En wat moet dan verschijnen? En krijg je foutmeldingen.. of...?

Nog een tip: lees voortaan je eigen posts eens terug voordat je ze post; je snapt natuurlijk dat we vanaf "De query is goed ... waarom dit niet op scherm komt... spelen met cijfers...werkt ook niet" natuurlijk geen idee meer hebben waar je het over hebt.

Verder is het misschien wel interessant voor je om je eens te verdiepen in de kunst van het debuggen. Programmeren is ook debuggen; de meeste fouten kun je prima zelf vinden als je het debuggen een beetje beheert. Wellicht is dit wel een leuk startpunt voor je: Debuggen: Hoe doe ik dat?

[ Voor 26% gewijzigd door RobIII op 08-03-2007 12:20 ]

Over mij

Pagina: 1