Ik wil een LCD televisie aanschaffen. Daar moet dan ook op gegamed worden en nu schijnen de games er het best uit te zien als je de console via component kabels aansluit op een 60Hz LCD televisie. Maar kan iemand mij dan vertellen wat dat dan is een 60 Hz LCD televisie
Dat dacht ik aanvankelijk ook maar toen ik via kelkoo aan het zoeken was kon ik ineens kiezen uit 50, 60, 75 en 100Hz? http://www.kelkoo.nl/b/a/c_100311823_lcd_tv.html
En je snapt het al, voor het ding dat ik wil (een grundig i.v.m. een glasplaat tegen de kids) geven ze 50Hz op. Dus hoe zit dat nu?
En je snapt het al, voor het ding dat ik wil (een grundig i.v.m. een glasplaat tegen de kids) geven ze 50Hz op. Dus hoe zit dat nu?
Als je ooit tv via je pc wilt kijken (mediacentre) is een lcd tv die 50, 75, 100, Hz weergeeft aan te raden.
Anders krijg je namelijk een wazig beeld bij snelle beelwisseling (b.v. sportwestrijden actiefilms)
Zelf zou ik nooit meer een tv die alleen 60Hz weergeeft nemen.
Anders krijg je namelijk een wazig beeld bij snelle beelwisseling (b.v. sportwestrijden actiefilms)
En waarom is dat ?wortelsoft schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 09:22:
Als je ooit tv via je pc wilt kijken (mediacentre) is een lcd tv die 50, 75, 100, Hz weergeeft aan te raden.
Dat is een LCD televisie die op 60 Hertz werkt. Een Nintendo Wii heeft bijvoorbeeld ook 60 Hertz nodigwat dat dan is een 60 Hz LCD televisie
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Verwijderd
Allen 50hz bied meerwaarde (ivm pal weergave) voor de rest maakt het geen donder uit. reactietijd is veel belangrijker.wortelsoft schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 09:22:
Als je games wilt spelen is meer hertz leuker, maar dan moet je bron ook wel op meerdan 60fps renderen. En dat doet een X360 ij de meeste games niet.
Daarnaast is voor het menselijk oog:
24 fps vloeiend
to aan 60fps wordt het steeds vloeiender ervaren
en daarboven zie je het verschil niet meer.
Verwijderd
Bij een CRT is het aantal hertz belangrijk omdat je beeld continue ververst. Een LCD beeld is stabiel en gaat dus nooit flikkeren, daarom is het aantal hertz dus minder van belang. Zoals eerder gezegd is de reactiesnelheid(in termen van ms) wel van belang. Dat is de snelheid waarmee zo'n punt op een LCD scherm van kleur A naar B(vaak van de ene grijswaarde naar de andere) kan omgezet worden. Hoe trager dit is, hoe meer ghosting effect je krijgt op je scherm.
Allemaal bedankt, het is toch net ff wat lastiger dan ik dacht om precies van de hoed en rand te weten te komen. In de winkel kijken ze me in iedergeval erg raar aan bij deze vraag. Ik wil inderdaad Wii games op 60Hz spelen omdat de beelden van de Wii toch al niet geweldig zijn is dan volgens mij het maximaal haalbare. Het kan toch niet zo zijn dat de pal uitzending (50Hz) er dan slecht uitziet op zo een toestel? Volgens schakelt de tv dan gewoon terug. Of snap ik het nog steeds niet.
Verwijderd
Boeiend, koop gewoon een lcd tv die je mooi vind. Ze voldoen toch allemaal aan je eisen waarschijnlijkVerwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 22:04:
Allemaal bedankt, het is toch net ff wat lastiger dan ik dacht om precies van de hoed en rand te weten te komen. In de winkel kijken ze me in iedergeval erg raar aan bij deze vraag. Ik wil inderdaad Wii games op 60Hz spelen omdat de beelden van de Wii toch al niet geweldig zijn is dan volgens mij het maximaal haalbare. Het kan toch niet zo zijn dat de pal uitzending (50Hz) er dan slecht uitziet op zo een toestel? Volgens schakelt de tv dan gewoon terug. Of snap ik het nog steeds niet.
edit: en hz zegt niets over de kwaliteit van het beeld zelf.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2007 22:34 ]
Pagina: 1