[XP] Tooltips en balloons configureren*

Pagina: 1
Acties:

• Nyazzin
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:22
GOTers,

Ik heb een klein probleempje wat ik maar niet kan vinden.

Wanneer ik hier op het werk met mijn muis op een knop ga staan, krijg ik de functie van die knop in een kadertje te zien. Wanneer ik dat thuis doe, verschijnt dat kadertje niet. Wat moet ik doen om die kadertjes ook thuis te krijgen.

Heb google al gebruikt en got ook.

iemand een idee?

alvast bedankt

Nyazzin

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-02 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

Hieronder een beschrijving om ze per onderdeel UIT te zetten, maar van de 0 een 1 om ze AAN te zetten...

To disable balloon tips in the notification area (Right side of the task bar):
[HKEY_CURRENT_USER \Software \Microsoft \Windows \CurrentVersion \Explorer \Advanced]
EnableBalloonTips = 0

To disable "Show popup description for folder and desktop items" (Folder Options):
[HKEY_CURRENT_USER \Software \Microsoft \Windows \CurrentVersion \Explorer \Advanced]
ShowInfoTip = 0

To disable tooltip for folders:
FolderContentsInfoTip = 0

To disable tooltips for the start button:
StartButtonBalloonTip = 0

To disable tooltips for the start menu:
[HKEY_CURRENT_USER \Software \Microsoft \Windows \CurrentVersion \Policies \Explorer]
NoSMBalloonTip = 1

https://powershellisfun.com

• Nyazzin
yo bedankt waar heb je deze opties geveonden ik moet voor school nog meer van deze zoeken...iig alvast bedankt!

Verwijderd

Nyazzin schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 21:59:
yo bedankt waar heb je deze opties geveonden ik moet voor school nog meer van deze zoeken...iig alvast bedankt!
Eerst is het voor je werk en nu is het huiswerk?:P

• Nyazzin
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 22:02:
[...]

Eerst is het voor je werk en nu is het huiswerk?:P
Haha nee sorry, Ik heb deze week praktijk-examen helpdesk en had in mijn haast de vraag copy + paste gedaan.
sorry voor de onduidelijkheid.

Ik heb de veranderingen doorgevoerd, pc opnieuw opgestart maar geen veranderingen.
Ik moet de balloon tips in de Quicklaunch ook aan of uit kunnen zetten.

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-02 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

Er zijn een hoop mensen die dit graag willen, maar het schijnt niet te kunnen (?)

The pop-ups for the Quick Launch and Taskbar can not be removed or disabled
at this time. You can only modify the messages and the time allotted.

Je kunt dus in de properties van een icon in je QuickLaunch wel de tekst bewerken van de Balloon, maar niet verbergen (Je krijgt de filenaam van de .lnk dus te zien)

https://powershellisfun.com

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas je topic titel nog even aan want 'Kadertjes' is niet echt een duidelijke topic titel :)
Pagina: 1