Toon posts:

RAS Logon script - NT4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een mogenlijkheid om een logon script te maken voor NT Client laptops die inbellen op ons NT netwerk. Deze moeten een aantal drive mappings krijgen.

Wat moet er in het script staan (alleen drive mappings ??) en waar moet ik dit plaatsen.

Verwijderd

Inlogscripts moeten in de NETLOGON share staan. je kunt ze daar zelf neerzetten als je geen replicatie gebruikt, anders moet je ze in de export-directory zetten.
Als er alleen maar netwerkdrives gemapt hoeven te worden kun je dit gewoon opnemen in een batchbestandje:

net use H: \\servernaam\sharenaam

Verder in het profiel van de gebruiker het te gebruiken inlogscript opgeven.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 05 februari 2001 13:41 schreef Straatje het volgende:
Inlogscripts moeten in de NETLOGON share staan. je kunt ze daar zelf neerzetten als je geen replicatie gebruikt, anders moet je ze in de export-directory zetten.
Als er alleen maar netwerkdrives gemapt hoeven te worden kun je dit gewoon opnemen in een batchbestandje:

net use H: \\servernaam\sharenaam

Verder in het profiel van de gebruiker het te gebruiken inlogscript opgeven.
Dat werkt dus helaas niet bij het inbellen via RAS, er word geen script geladen ;(

Verwijderd

Op maandag 05 februari 2001 13:44 schreef NoMore het volgende:

[..]

Dat werkt dus helaas niet bij het inbellen via RAS, er word geen script geladen ;(
Oeps, das vervelend. Kijk hier eens:

http://www.jsiinc.com/tip1700/rh1791.htm

Misschien heb je er iets aan. Staan verder nog vele andere goede tips op deze site! FF searchen.

Verwijderd

Topicstarter
sorry, ik was niet helemaal duidelijk.

De gebruikers loggen eerst lokaal in op de laptop en maken dan via 't icoontje inbelnetwerk een verbinding.

Het probleem is namelijk dat wanneer ze inloggen met het vinkje inbelnetwerk aan, het hele profiel wordt overgehaald. En dat willen we niet over een telefoonlijntje ;)

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

als ze een laptop hebben, hebben ze toch ook geen roaming profile nodig? en alsnog: dat synct hij alleen de profielen en haalt ze niet helemaal op hoor! hij moet gewoon voor het uitloggen niet teveel in ze profiel zetten :)

Mijn iRacing profiel

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Op maandag 05 februari 2001 14:07 schreef NoMore het volgende:
sorry, ik was niet helemaal duidelijk.

De gebruikers loggen eerst lokaal in op de laptop en maken dan via 't icoontje inbelnetwerk een verbinding.

Het probleem is namelijk dat wanneer ze inloggen met het vinkje inbelnetwerk aan, het hele profiel wordt overgehaald. En dat willen we niet over een telefoonlijntje ;)
Op die manier kan je volgens mij geen login script laten draaien. Je kan ze wel gewoon een batch filetje laten runnen op het moment dat ze ingebeld zijn met die net use commandos zoals hierboven staat.

Mijn iRacing profiel

• vanwegen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 11:42

vanwegen

-:|:-

mooier nog is om het te doen met lmscript emulatie, check even de handleiding van kix32. Op het moment dat er dan een netwerkverbinding wordt gemaakt wordt het logonscript lokaal uitgevoerd, er hoeven dan geen gegevens overgehaald te worden. Het script detecteerd dan of ie over een ras verbinding is geconnect vervolgens maak je dan in het RAS gedeelte van je scripppie iets moois om de drives te connecten :)

Have fun

En toen was m'n signature weg :(

Pagina: 1