Toon posts:

wlan traag onder Vista?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Onlangs Vista geinstalleerd (Ultimate) over mijn oude xp heen. wlan gedetecteerd netjes met wep versleutelt en de key ingevuld en go! snelheid welke ik behaald normaal ligt rond de 1.5mb per seconden. 18mbit lijn dus dat is wel netjes voor een w-lan. Ik behaalde dus zoals gezegt ook in Vista netjes de 1.5mb per sec. echter na wat updates, instellingen etc... gedaan te hebben kom ik niet meer hoger dan gemiddeld 45kBps ip rond de 1500 a 1600. Alle updates weer verwijderd maar no go. Vervolgens alle beveiliging van vista uitgeschakelt maar ook dit hielp niets.

Gezien Vista toch net was geinstalleerd dacht ik, dan weer netjes een format en weer her-installen dan werkt hij weer naar behoren. Maar helaas ook dit werkte niet na een schone installatie. Ik heb al wat rondgesnuffelt maar kan niet iets vinden dat dit een bekent euvel is.

Vreemde is als ik xp er weer opplaats dat ik gewoon weer de snelheid haal. Het zal hem dus in Vista moeten zitten. Ik heb dit alles geinstalleerd op mijn laptop (acer 8100) ook hier de updates van opgehaalt voor Vista maar deze herkent blijkbaar mijn laptop Acer 8100) niet want geeft aan dat het model niet kan worden vastgestelt. dit even terzijde.

Wie kan nog wat verzinnen waar he them inzit?