Toon posts:

Beeldverscheuring op s-video out.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laptop, de Toshiba A110-152, met een Intel 945GM Express Chipset. Het scherm is native 1280x800 60Hz.

Als ik nu een film bekijk op mijn tv - middels s-video - dan treedt er vrij veel beeldverscheuring op. "Image tearing" of hoe je het ook wilt noemen. Het maakt niet uit hoeveel fps het filmmateriaal is.

Zowel PAL als NTSC levert mij deze verscheuring. Het heeft ongetwijfeld te maken met het feit dat de fps van het filmpje niet synchroon loopt met die van de tv.

Wie weet hoe ik dit op kan lossen?

• fondacio
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Is het mogelijk om de refreshrate handmatig op 50Hz te zetten?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, hij staat vast op 60hz. Althans voor het laptopscherm, voor de tv kan ik helemaal niks instellen wat dat betreft.

Ik blijf het vreemd vinden, temeer omdat NTSC in principe ook 60hz is, dus zou er toch even weinig verscheuring moeten optreden als bij het laptopscherm. Zal wel verschil progressief en geinterlaced zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Klein kickje. I

Is hier dan echt niets tegen te doen? Ik heb verschillende media players geprobeerd. Momenteel gebruik ik Media Player Classic met ffdshow.

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Draai je Windows Vista?

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, gewoon Windows XP.

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
tv primary screen maken (en/of monitor uit)

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Probeer eens wat te rommelen met de output settings in mpc, probeer VMR9 eens.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Verwijderd

in principe maakt het weinig uit op wat voor fps je filmpje loopt, daardoor mag je geen visual tearing krijgen. Sluit even uit dat het niet aan je kabels ligt.

Is dit bij één specifiek filmpje of heb je met alle films/pjes die problemen ?
Pagina: 1