Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Ruzie met KPN HI om factuur

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-11 23:53
Ik heb sinds kort een HI 25 abbo aangevraagd via kpn hi website,

Allemaal leuk en aardig even voordelen op de rij:

* Hi 25 2 jarig abbonement
* geen aansluitkosten
* Gratis telefoon
* etc.. zoals gewoonlijk

Nu gaat het mij om die aansluitkosten, kriijg doodleuk een factuur met periodieke betaling van
€ 65 euro, wat eigenlijk € 10,51 had moeten wezen.

Ze rekenen me gewoon de aansluitkost, heb gebeld naar de ZEER onvriendelijke klantenservice van KPN Mobile en ze hebben hun fout erkend. alleen nu moet ik wel gewoon die € 65 betalen en dan verrekenen hun dat wel weer.

en daar pas ik voor, ik ga geen aansluitkosten betalen die ik niet heb en later weer achteraan moeten zitten om het terug te krijgen en terwijl het ook nog hun fout is!

Nu heb ik de periodieke maandkosten € 10,51 overgemaakt naar KPN o.v.v mijn Klantnummer en Periodieke betaling.

kan ik hier nu gezeur mee krijgen en wat moet ik doen of heb ik hier goed aan gedaan?

Met de klantenservice valt gewoon echt niet te praten echt de onbeschofste klanten service die ik ooit aan de lijn heb gehad! ( met uitzondering van toen ik het abbonement wou bestellen natuurlijk he toen waren ze heel aardig)

alvast bedankt

Verwijderd

offtopic:
Met alle respect maar als ik jouw bericht zo snel doorlees dan heb ik best wel begrip voor een eventuele negatieve/onbeschofte reactie van de klantenservice...

Je hebt het hier imho niet goed gedaan. De lui van de klantenservice hebben duidelijk gemaakt dat je het gehele bedrag moest overmaken, waarna ze de rest waarschijnlijk zouden terugstorten of anders later verrekenen met toekomstige facturen

Nu ben jij in gebrekke met betalen wat alleen maar problemen zal veroorzaken

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2007 12:12 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Betalen en daarna verrekenen is wel de standaard methode bij veel providers, daar kan de klantenservice waarschijnlijk niets aan veranderen. Of ze onbeschoft zijn kan ik niet beoordelen, maar in je topic loop je ook niet over van beleefdheid, en ik hoop dat je wat vriendelijker bent geweest in het gesprek? :)

Ja, dit kan je gezeur opleveren, want je wordt automatisch als wanbetaler in het systeem geregistreerd. Ik zie het probleem ook niet zo als ik eerlijk ben?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10 19:25

Swaptor

Java Apprentice

Dergelijke fouten komen helaas wel eens voor, en mijn ervaring is dat wanneer je de te betalen kosten voldoet, deze dus later verrekend worden met je toekomstige facturen.
Ik heb geen idee waarom een dergelijke 'foute' rekening je niet kwijtgescholden kan worden maar deze oplossing werkt ook redelijk.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:57

beany

Meeheheheheh

Ik zou er niet aan meewerken. Er gaat bij bedrijven dusdanig veel mis dat je alleen moet betalen wat de bedoeling is. Niks vooruit betalen.

Het is heel normaal om met credit-fakturen te werken. Niks moeilijks aan...

Er is geen verplichting om op deze manier fakturen vooruit te gaan betalen(want dat is het eigenlijk)

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• Tha
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-05 09:12

Tha

gaat hard

kpn kennende kan je beter hun raad opvolgen, want jou eisen willigen ze nooit in,
triest en troosteloos bedrijf.

Tha

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10 19:25

Swaptor

Java Apprentice

Tha schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 12:24:
kpn kennende kan je beter hun raad opvolgen, want jou eisen willigen ze nooit in,
triest en troosteloos bedrijf.
offtopic:
Tha, heb je hier een argumentatie voor, want zo lijkt dit verdacht veel op een flame... :/

Edit @ hieronder:
offtopic:
Slechte ervaringen heb ik gelukkig nog niet zelf hoeven ondervinden bij KPN maar ik kan me indenken (groot bedrijf, veel abonnees) dat er wel eens wat fout gaat. Het accepteren binnen de lijnen van het redelijke is meestal het makkelijkst en snelst. Tha: Wegmodden gaat hier niet, 't is geen FP ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Swaptor op 07-03-2007 19:05 ]

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• Tha

Tha

gaat hard

ik heb daar genoeg argumentatie voor ja,
ik ga niet weer mijn verhaal doen, daar heeft het me teveel kracht voor gekost bij kpn namelijk.
ik ben in ieder geval al 9 maanden onderweg mbt een credit.
is het een flame, mod het maar weg dan.

vandaar mijn advies, hoe verrot het ook is, doe het gewoon op hun manier, met geluk gaat dat wel goed.

[ Voor 18% gewijzigd door Tha op 07-03-2007 16:24 ]

Tha

Verwijderd

Het is geen bedrijf met 10 klanten, je hebt het hier over een systeem waar een aantal miljoen klanten in staan.
Nu moet iemand dus met de hand gaan uitzoeken welke 11 euro nog wat jij overgemaakt hebt, etc etc etc. Dat gaat niet automatisch. Om het zachtjes uit te drukken, niet slim van je.

Het is voor KPN en voor jou het snelst als je die 65 euro gewoon betaalt, automatisch wordt het dan op je volgende rekening in mindering gebracht. Zo hoeven er geen extra facturen gemaakt te worden en ingewikkelde dingen uitgezocht te worden.

Op deze manier bezorg je niet alleen jezelf een boel gezeur, waarschijnlijk, en naar mijn mening met recht, sluiten ze je gewoon af totdat je alsnog die originele factuur voldoet.
Die 11 euro wordt waarschijnlijk gewoon teruggecrediteerd (hoop ik voor je, best kans dat je hem nooit meer terugziet) en als je die 65 euro betaald hebt wordt ie later alsnog in korting gebracht op een latere rekening.

Ik snap nooit zo waar die achterdocht vandaan komt, we leven in 2007, in Nederland.
KPN is geen schimmig duister bedrijf ofzo, niemand gaat er met je 65 euro vandoor.
Helaas zijn ze vaak langzaam en dingen gaan bureaucratisch, maar wat wil je met de 3? miljoen klanten die ze tegenwoordig hebben.

Behalve dat de klantenservice meestal niet veel voor je kan betekenen omdat ze vrijwel aan handen en voeten gebonden zijn heb ik nooit problemen met onbeleefdheid gehad.
Begin een gesprek eens met een groet en sluit hem ook weer af met een groet.
Bedank iemand voor de moeite.
Doet wonderen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2007 19:01 ]

• Frunnik
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-04 11:20
Betalen - en niet zeuren. Prima oplossing toch!! _/-\o_

Verwijderd

Frunnik schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 19:53:
Betalen - en niet zeuren. Prima oplossing toch!! _/-\o_
Nee, eerst zeuren, dan betalen en dan de volgende rekening afwachten.
99% kans het dat het daarop gewoon verrekend is.
Zo niet, dan weer zeuren.
Je krijgt je geld echt wel terug hoor.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 20:07:
[...]

Nee, eerst zeuren, dan betalen en dan de volgende rekening afwachten.
99% kans het dat het daarop gewoon verrekend is.
Zo niet, dan weer zeuren.
Je krijgt je geld echt wel terug hoor.
met risico dat dit tevens het laatste abo is wat je dan af kunt sluiten: registratie bij BKR als wanbetaler

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-04 11:21
Sorry hoor, maar ik moet even zeggen dat ik het wel eens ben met de TS itt sommige mensen hier die het normaal vinden even een hoop geld te gaan betalen en het pas na 6 maanden terug te krijgen.

De TS heeft zich aan de overeenkomst die getekend is met Hi door het maandelijks bedrag over te maken. Hoe Hi zijn administratie regelt is niet het probleem van de TS. Natuurlijk is deze manier wel waarschijnlijk een manier wat veel tijd gaat kosten aangezien er dingen fout zullen gaan aan de kant van Hi.

Daarnaast is het bij helpdesks bijna een gegeven dat ze snel onbeschoft zijn en niet veel zullen helpen (als ze dat al kunnen). Het heeft alleen geen zin daarin in mee te gaan, dus zul je toch heel erg beleefd moeten blijven zodat er toch misschien wat meer van hun kant komt.

• D3LTA
Het is toch te belachelijk voor woorden dat een klant.. 1 simpele ziel met totaal geen inbreng in what so ever binnen z'n groot bedrijf maar moet boeten voor de fouten van een miljoenen bedrijf die hun administratie niet op regel heeft.

Ik ben 1 eerste instantie heel beleeft geweest tegen de klantenservice, maar de reacties die je op fouten krijgt die hun hebben gemaakt is gewoon onbeschoft te noemen, en dan moet je als klant maar gewoon vriendelijk blijven?, maar de gaat ook nog een heel verhaal vooraf. onder andere :

Afspraken met verkoop afdeling voor ingang van abbonement wat ze later weer ontkennen en ik alsnog gewoon 3 maand met dubbele kosten loop.

Verkeerd contact opsturen en ik het contract + telefoon etc. maar weer moest terug sturen op mijn eigen kosten. en het weer opnieuw moest aanvragen.

dan denk ik stuur gewoon een nieuw contract en klaar?

Ben ik dan nou zo onredelijk door gewoon me kosten te betalen die ik moet betalen?

wat nou als je mensen heb die krap bij kas zitten en die niet zomaar even 45 euro in de maand extra kunnen missen?

[ Voor 10% gewijzigd door D3LTA op 08-03-2007 00:03 ]

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
D3LTA schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 23:59:
wat nou als je mensen heb die krap bij kas zitten en die niet zomaar even 45 euro in de maand extra kunnen missen?
Als je zo krap bij kas zit moet je geen mobiel abonnement afsluiten.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kijk eerst even in de algemene voorwaarden en actievoorwaarden voor je ontploft. Veel acties bij abonnementen bestaan uit het later verrekenen, vergelijkbaar met een geld-terugactie. Dit is waarschijnlijk ook om wanbetalers te ontmoedigen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• D3LTA
gambieter schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 00:08:
Kijk eerst even in de algemene voorwaarden en actievoorwaarden voor je ontploft. Veel acties bij abonnementen bestaan uit het later verrekenen, vergelijkbaar met een geld-terugactie. Dit is waarschijnlijk ook om wanbetalers te ontmoedigen.
Het gaat niet om een geld-terug actie zoals ik al had beschreven, kpn heeft duidelijk de fout toegegeven. wat opzichzelf al een wonder is.

• D3LTA
MrAcid schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 00:05:
[...]

Als je zo krap bij kas zit moet je geen mobiel abonnement afsluiten.
het is maar een voorbeeld natuurlijk, wat geloof me, voor genoeg mensen geldt

maar toch bedankt voor het intelligente antwoord, bedankt voor de tips zal het doorgeven aan de bepaalde groep mensen

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-10 12:39
Het zou ze sieren om dat geld later gewoon even netjes te verrekenen, inclusief de verschuldige rente over de tijd die ze er over doen. Maar mensen vinden het schijnbaar vrij normaal om gewoon toch de centen over te maken, en dan maar weer te wachten tot je het terugkrijgt. Vreemd imo.

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• D3LTA
RobertJ schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 00:30:
Het zou ze sieren om dat geld later gewoon even netjes te verrekenen, inclusief de verschuldige rente over de tijd die ze er over doen. Maar mensen vinden het schijnbaar vrij normaal om gewoon toch de centen over te maken, en dan maar weer te wachten tot je het terugkrijgt. Vreemd imo.
precies zo denk ik nu ook, het wordt allemaal maar als heel normaal gezien :/

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-11 22:43
Op zich vind ik het ook vreemd dat er vooruit betaald moet worden voor iets wat je niet hoeft te betalen. Dat het later weer verrekend zal worden zal allemaal wel, maar niet iedereen heeft er zin in 45 euro renteloos te lenen aan KPN, die op zich genoeg fondsen heeft lijkt me. Ik heb bij T-Mobile inmiddels al meer dan 130 e openstaan die ik nog steeds terug krijg en hoewel ik het nu wel even kan missen heb ik toch liever dat ze dat geld gewoon eens terug storten.

Aan de andere kant kan het natuurlijk altijd wel eens fout gaan en blijft het mensenwerk. Niet of gedeeltelijk betalen compliceert de zaak alleen maar, ik zou dus gewoon alles betalen, dan ben je iig van het gezeur af. Als het bij je volgende rekening niet gecorrigeerd is, dan zou ik om opheldering vragen.

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-11 17:28
Ik snap niet waarom mensen zo klakkeloos zeggen betaal maar. Dit druist regelrecht in tegen de wetgeving. KPN heeft er geen recht op 't geld en zou 't zelf moeten corrigeren. Niet klakkenloos afschrijven, een maandje op z'n gat zitten en daarna pas weer terug storten.
Waar zou je de grens trekken. stel 't gaat om 200 euro? Wacht idereen dan ook geduldig of je 't weer terug krijgt? 500 euro? 5000?

Nee, KPN maakt een fout, maakt een credit aan en streept 't openstaande bedrag weg tegen de creditfactuur, zoals elk respecterend bedrijf doet. Laat KPN de factuur maar vervallen en verreken 't tientje van deze maand maar met volgende maand.

Luie honden zijn 't!

En nee, ze kunnen je niet aanmerken als wanbetaler, want A moeten ze dan op z'n minst de juiste factuur sturen, B twee herinneringen sturen en C de topicstarter heeft 't juiste bedrag al betaald.

Verwijderd

@PROnline: denk je dat KPN zich daar wat van aantrekt? Het bedriijf is veel te groot om dit soort dingen handmatig uit te gaan zoeken. Er draaien daar gewoon systemen die aangeven dat deze klant een wanbetaler is (in hun ogen). Aangezien het de eerste factuur is zijn die systemen erg scherp afgesteld waardoor het zomaar zou kunnen zijn dat de klant wordt afgesloten. Als het nu de 50e factuur zou zijn dan had ik je nog kunnen volgen (dan duurt het doorgaans even voordat je wordt afgesloten), maar bij een 1e factuur kun je je niet principieel, theoretisch en star op gaan stellen. Dan is het gewoon het verstandigste om in dit geval even door de zure appel heen te bijten en gewoon het volledige bedrag te betalen. Je krijgt het echt wel weer terug.

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:41
Het gaat om een lousy € 65 ,-, TS is gewoon een zeikerd.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:12

Dido

heforshe

Vinnienerd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 13:09:
Het gaat om een lousy € 65 ,-, TS is gewoon een zeikerd.
Zou je dan zo vriendelijk willen zijn een lousy 65 euro naar mij over te maken? Je krijgt het wel een keer terug.

Ik sluit me aan bij degenen die het absurd vinden dat je geld moet betalen waar de ontvangende partij geen recht op hebt, onder het mom dat het wel een keer terug komt.

Ik ben het er op zich wel mee eens dat een pragmatische instelling is om het nu te betalen en dan te zorgen dat het verrekend wordt/dat je het terug krijgt, maar het principe is volledig fout. Of het nu gaat om 65 euro of 65.000 euro.

Wat betekent mijn avatar?

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03:43

aex351

I am the one

Je kan anders proberen om nog een keer te bellen, dan krijg je een andere medewerker aan de telefoon. Mijn ervaring is namelijk dat de ene medewerker totaal anders omgaat met de situatie. Mijn Simkaart was stuk dus ik bel krijg ik doodleuk te horen dat omdat mijn abo verlopen is ik ~20 euro moet betalen voor een nieuwe simkaart of mijn abo verlengen. 2 Dagen later bel ik om, krijg ik het gratis thuis gestuurd ;) zonder heel het verhaal of ik mijn abo wil verlengen.

[ Voor 6% gewijzigd door aex351 op 08-03-2007 13:20 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

• Raymond
  • Laatst online: 14-11 10:33
KPN had bij mij ook een foutje gemaakt, met als gevolg dat ik een paar maand 2 abbonnementen had. Mijn eigen schuld dat ik het niet sneller had gezien :P

ff gebeld met 1200, situatie uitgelegd. Mevrouw zoekt een en ander uit. Ik krijg 106 euro nogwattes terug. Dat was jammer volgens haar, want bedragen tot 100 euro mag ze zelfstandig terugboeken. Nu moest het via de volgende faktuur. Ik heb er eind januari over gebeld. Op de faktuur van februari stond keurig de correctie en in plaats van dat ik 20 euro moest betalen, heeft de kpn mij 106 euro overgemaakt.

Eitje, dame was beleefd en heeft het keurig terplekke uitgezocht en geregeld.

Als jij het snel geregeld wilt hebben, is het het verstandigst om gewoon de aanwijzingen van de klantenservice op te volgen. Dan heb je met je volgende faktuur je geld alweer retour. (en mischien val je wel onder die 100 euro regel en heb je nog eerder je geld terug)

• Tha

Tha

gaat hard

het heeft er bij kpn niets mee te maken, hoe of wat.
je zit er gewoon in met alle gezeik van dien.
het enige wat je kan doen is betalen en wachten tot zei het oplossen.
het is echt een bedrijf waar in nooit maar dan ook nooit van me leven meer in zee zou gaan,.
je kan zeuren tot je een ons weegt bij hun, maar het word toch niet opgelost, dat is meer de issue.

hoe vervelend je probleem ook is, en hoe zeer je ook in je recht staat.
het 0900 nummer heeft mij meer dan 80euro gekost en heeft me niets opgeleverd.
het is een schande dat dit soort bedrijven op deze manier nog steeds hun zaken kan regelen en er weinig tot niets aan gedaan word.

Tha

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:41
Dido schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 13:17:
[...]
Zou je dan zo vriendelijk willen zijn een lousy 65 euro naar mij over te maken? Je krijgt het wel een keer terug.
Nee, ik neem bij jou geen dienst/product af. :/ TS wel bij de KPN.

• Dido
  • Laatst online: 18:12

Dido

heforshe

Vinnienerd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 15:22:
Nee, ik neem bij jou geen dienst/product af. :/ TS wel bij de KPN.
TS neemt ook geen dienst af waarvoor hij dat geld verschuldigd is.

Als jij bij een webshop iets bestelt stuur je ook altijd een paar tientjes extra :?

Wat betekent mijn avatar?

Verwijderd

Dido schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 15:50:
[...]

Als jij bij een webshop iets bestelt stuur je ook altijd een paar tientjes extra :?
Dit soort ongemak is nou eenmaal het resultaat van de manier waarop onze samenleving werkt.
Bij de belastingdienst, KPN, UPC, Nuon, Essent, etc is het niet anders.

Of weiger jij soms ook je voorlopige energieaanslag te betalen onder het mom "ik betaal niet voor wat ik niet gebruik"?
Belastingteruggave formulier anyone?
Tientallen voorbeelden van situaties waar dit precies zo werkt.

En geef nou zelf toe, is hier een probleem?
NEE. KPN heeft al toegegeven dat ze een vergissing gemaakt hebben.
Dat staat dus genoteerd, en automatisch wordt het geld teruggeboekt.
Daar hoeft geen mens meer aan te pas te komen.
Het zal dus ook geen 9 maanden duren voordat die 65 teruggeboekt zijn, maar gewoon netjes volgende maand op zijn rekening staan.
Ik snap de ophef niet helemaal.

• Tha

Tha

gaat hard

ik stel voor, dan betaal je ze lekker niet.
en mag je na afloop vertellen hoeveel gezeik het je heeft opgeleverd.
en hoeveel eurotjes / tijd je kwijt bent om je zaken weer aangesloten te krijgen omdat ze je afsluiten als je niet betaald (en nee ze zien het verband niet want alles loopt door elkaar bij hun)

Het is een bedrijf wat zichzelf gruwelijk naar de kloten helpt met hun in en in triest & asociale serivce,
dit is weer een voorbeeld voor op de grote, al maar groter wordende stapel.
iedereen snapt dat jij in je recht staat, en dat je niet hoeft te betalen.
maar wil jij gezeik verder voorkomen en het dure 0900 nummer vermijden, dan kan je gewoon beter betalen, hoe triest het ook is.
Trek er je wijze les uit en bedenk je voortaan een 2 keer voor je overstapt naar het bedrijf kpn.
het zal in mijn ogen nooit beter worden, ze ontslaan nog is 2000 man en introduceren de ene nieuwe dienst met gebreken na de andere.... nee top |:(

Tha

• Raymond
  • Laatst online: 14-11 10:33
maar wil jij gezeik verder voorkomen en het dure 0900 nummer vermijden, dan kan je gewoon beter betalen, hoe triest het ook is.
1200 bellen vanaf je mobiel is gratis, de klantenservice bellen vanaf een vast toestel gaat tegen het lokale tarief.

• Speedy-Andre
  • Laatst online: 03:29

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb dit ook gehad en volgens mij gaat dit standaard zo, als je niets zegt dan heeft Kpn de extra aansluitkosten op zak tot je er over klaagt :X
Hoewel ik best krap zat heb ik de weg van de minste weerstand genomen, een maand later was het idd weer verrekend en kreeg ik een bedrag gestort.
De praktijk is dat het aardig in de papieren kan lopen als je tegen stribbelt en alleen betaalt wat je verschuldigd bent.

Een volhouder gaat tot het gaatje, laat zich desnoods afsluiten, eist dat ie weer wordt aangesloten omdat hij al betaald heeft en staat dan toch als wanbetaler te boek ;)
Ik praat het niet goed zoals Kpn dit doet maar de organisatie is zo stroef dat je als eenling alleen maar meer problemen oproept door je poot stijf te houden, het is mij al die ergernis, kosten en onvrede niet waard als het na een maand gecorrigeerd is.

Een paar stuivers rente op het bedrag zou wel een leuke geste zijn, maar wat je niet ziet is dat de extra handeling om een bedrag terug te boeken Kpn ook geld kost.
Ok het is hun eigen schuld en kennelijk kost het herhaaldelijk terugboeken niet genoeg om het in het vervolg in een keer goed te doen 8)7

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Heb niet alle posts gelezen, eigenlijk alleen je eerste en moet zeggen dat ik je erg lompig vind..
Zij vragen je netjes om de 65,- te betalen en zodoende verrekenen zij het op je aankomende factuur!

Heb ik ook 2x gehad met Orange en is tot op de cent nauwkeurig netjes terugbetaald op de eerstvolgende facturen, geen enkel probleem en gewoon een superservice van Orange moet ik zeggen.

KPN levert denk ik gewoon dezelfde service, als jij de 65,- maar in 1x betaald, geen probleem...

Om nou 10,51 te gaan storten en dergelijke, vind ik een beetje erg childish als ik 't mag zeggen!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:20

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
[...]

Maar in de toekomst gaat er zeker minimaal dat bedrag aan diensten gerekend worden aan de TS (contract) dus is het administratief handig voor KPN om het zo te regelen. Waarom dan dwars gaan liggen om het dwarsliggen.

Je vergelijking (zoals met 99% van de vergelijkingen, daarom gebruik ik ze nauwelijks) loopt scheef op het feit dat de TS voor de komende X periode elke maand X bedrag wordt berekend. Die webshop is eenmalig en heeft geen contract als basis voor een jaar.

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:45
D3LTA schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 12:07:
Allemaal leuk en aardig even voordelen op de rij:

* Hi 25 2 jarig abbonement
* geen aansluitkosten
* Gratis telefoon
* etc.. zoals gewoonlijk

Nu gaat het mij om die aansluitkosten, kriijg doodleuk een factuur met periodieke betaling van
€ 65 euro, wat eigenlijk € 10,51 had moeten wezen.
[...]

TS neemt wel degelijk een dienst af waarvoor hij dat geld in principe is verschuldigt. Alleen de kortingsregeling beschrijft dat dit bedrag wordt verekend.
Ik vind persoonlijk de hele flame-war richting KPN hier erg over-the-top.
Sowieso, wat al eerder aangegeven wordt met betrekking tot het dure 0900-nummer: bel 0612001200 of 1200 met je eigen telefoon en je hebt de klantenservice, die je zeer klantvriendelijk helpen.
D3LTA schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 00:26:
[...]
Het gaat niet om een geld-terug actie zoals ik al had beschreven, kpn heeft duidelijk de fout toegegeven. wat opzichzelf al een wonder is.
Dus.. daaruit kun je eventueel een klein beetje meewerken met KPN. Als zij hebben aangegeven dat ze een fout hebben gemaakt, en dat voor hun dit de meest praktische wijze is om op te lossen, dan kun je je toch nog flexibel opstellen?

• beany

beany

Meeheheheheh

Mja, ik heb een soort gelijk iets gehad, maar dan met Casema. Ging toen om 375 euro. Hun wilde ook dat ik het geld overmaakte en dat het daarna verrekend zou worden(of terug gestort zou worden). Amahoela! Alleen omdat hun het administratief te moeilijk vinden om de huidige faktuur aan te passen(of credit faktuur te sturen) moet ik MIJN geld naar hun overmaken terwijl er voor dat bedrag GEEN diensten of goederen zijn afgenomen?? En dan maar wachen of er iets gaat gebeuren?? Nah, i dont think so... Een paar flinke faxen er tegen aan gegooid en ze werden ineens heel koest.

En dat mensen zeggen 'het is maar 65 euro'. Tja, je zal het maar net even niet hebben :?

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• CLB
  • Niet online

CLB

beany schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 16:37:
Mja, ik heb een soort gelijk iets gehad, maar dan met Casema. Ging toen om 375 euro. Hun Zij wilden

En dat mensen zeggen 'het is maar 65 euro'. Tja, je zal het maar net even niet hebben :?
Tsjaa, je hebt toch ouders, vrienden en dergelijke waar je die 65,- van kan bietsen!?
Hij heeft trouwens ook al 10 euro betaald, dus hoeft nog maar 55,- euro te betalen :9

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Viper®
  • Niet online
Toch gok ik dat als het hier om 1 euro teveel ging dat de TS en alle andere al anders gereageerd hadden.

Het hoogte van het bedrag speelt zeker wel mee.

• beany

beany

Meeheheheheh

Viper® schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 16:43:
Toch gok ik dat als het hier om 1 euro teveel ging dat de TS en alle andere al anders gereageerd hadden.

Het hoogte van het bedrag speelt zeker wel mee.
Voor mij is een foutieve faktuur een foutieve faktuur. 1 eurocent, 10 euro, 100 euro, 1000 euro... maakt mij niet uit. Het moet correct zijn. Als ik 1 eurocent te weinig overmaak krijg ik ook een briefje van zij(dank je CLB) of ik dat nog even wil overmaken.

Het is niet erg als er een fout wordt gemaakt... zolang die maar op de correcte wijze wordt opgelost. En betalen en later verekenen is niet correct als je dat niet wil.

• beany

beany

Meeheheheheh

CLB schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 16:40:
[...]

Tsjaa, je hebt toch ouders, vrienden en dergelijke waar je die 65,- van kan bietsen!?
Hij heeft trouwens ook al 10 euro betaald, dus hoeft nog maar 55,- euro te betalen :9
Waarom ouders/vrienden e.d. lastig vallen met een fout van een bedrijf waar jij een dienst van betrekt?

• Viper®
  • Niet online
beany schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 16:49:
[...]

Voor mij is een foutieve faktuur een foutieve faktuur. 1 eurocent, 10 euro, 100 euro, 1000 euro... maakt mij niet uit. Het moet correct zijn. Als ik 1 eurocent te weinig overmaak krijg ik ook een briefje van zij(dank je CLB) of ik dat nog even wil overmaken.

Het is niet erg als er een fout wordt gemaakt... zolang die maar op de correcte wijze wordt opgelost. En betalen en later verekenen is niet correct als je dat niet wil.
Tja als jij 1 eurocent vergeet krijg je netjes een mededeling of je dat nog even wilt doen. Waarom, omdat mensen nou eenmaal fouten maken.
Als jij nog gaat zeiken als het over 1 euro zou gaan ben je in mijn ogen een enorme zeikert. Als iedereen zo volgens de regels zou gaan werken zou het hele land kapot gaan.

Jij bent er vast ook 1 die nooit geld aan vrienden/familie leent omdat die bang is dat hij het niet terugkrijgt. Of alleen als ze een doodsverklaring tekenen in meervoud.

Overigens is het betalen en later in mindering op je factuur een standaard oplossing. Dit is het makkelijkst, aangezien de factuur al in het systeem staat etc. Het opnieuw aanpassen van alle facturen gaat meer tijd en geld kosten.

Tuurlijk mag jij zeiken als iemand een fout maakt, maar als ze dan met een relatief goede oplossing komen moet je wel realistisch blijven en niet door blijven zeiken.
Op die manier moet je niet gek op kijken als ze je straks afsluiten en aanmelden als wanbetaler, dan is het je eigen schuld vind ik.

-Overigens is dit alles gebaseerd op mijn mening, je mag het er dus best niet mee eens zijn-

[ Voor 3% gewijzigd door Viper® op 09-03-2007 16:57 ]

• CLB
  • Niet online

CLB

[...]
Als ik 1 eurocent te weinig overmaak krijg ik ook een briefje van zij hun :9
[...]
En zo werkt het bij zulke bedrijven dus ja... Ik wil ook wel in 1x m'n school betalen ipv 10 termijnen, maarja dat kan ook niet.. Ik wil ook wel in 1x 360 euro betalen voor m'n telefoonrekening ipv 12 termijnen van 30 euro, maar dat gaat niet. Zulke grote bedrijven kunnen natuurlijk niet tig regelingen maken die voor iedere persoon het vlotste verloopt 8)7
[...]

Waarom ouders/vrienden e.d. lastig vallen met een fout van een bedrijf waar jij een dienst van betrekt?
Lastig vallen :| Een goede vriend staat voor je klaar in zo'n situatie en kan je heus wel wat tientjes voorschieten hoor. Het hele 'lastig vallen' komt in mijn hoofd niet eens op. De week daarna krijgt die het terug en leent hij weer 5 euro voor 'n croissantje bij de bakker ;)

En je kunt je berichten 'editten' Beany!

@ Viper®: Jij zegt precies, hoe ik erover denk ;)

[ Voor 87% gewijzigd door CLB op 09-03-2007 17:05 ]

• beany

beany

Meeheheheheh

Viper® schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 16:57:
[...]

Tja als jij 1 eurocent vergeet krijg je netjes een mededeling of je dat nog even wilt doen. Waarom, omdat mensen nou eenmaal fouten maken.
Als jij nog gaat zeiken als het over 1 euro zou gaan ben je in mijn ogen een enorme zeikert. Als iedereen zo volgens de regels zou gaan werken zou het hele land kapot gaan.

Jij bent er vast ook 1 die nooit geld aan vrienden/familie leent omdat die bang is dat hij het niet terugkrijgt. Of alleen als ze een doodsverklaring tekenen in meervoud.

Overigens is het betalen en later in mindering op je factuur een standaard oplossing. Dit is het makkelijkst, aangezien de factuur al in het systeem staat etc. Het opnieuw aanpassen van alle facturen gaat meer tijd en geld kosten.

Tuurlijk mag jij zeiken als iemand een fout maakt, maar als ze dan met een relatief goede oplossing komen moet je wel realistisch blijven en niet door blijven zeiken.
Op die manier moet je niet gek op kijken als ze je straks afsluiten en aanmelden als wanbetaler, dan is het je eigen schuld vind ik.

-Overigens is dit alles gebaseerd op mijn mening, je mag het er dus best niet mee eens zijn-
Ik respecteer jouw mening, maar ik vraag je: ook als het om 375 euro gaat? Als je teveel afrekent bij de C1000 door een typefout van de cassiere en jij drukt gewoon op 'ja' zeg je dan ook 'laat maar zitten, verrekenen we wel de volgende keer dat ik hier boodschappen kom doen' ?

En hoe ik met bedrijven en mijn vrienden/familie om ga zijn 2 verschillende dingen. Staat compleet los van elkaar.

• Viper®
  • Niet online
Een ander bedrag is een andere situatie.

als het om 375 euro ging was naar mijn idee KPN zelf ook wel met een andere oplossing gekomen.

En als het om 1 eurocent ging ga jij ook serieus net zo moeilijk doen?

Bij de kassa krijg je het bedrag te zien en moet je daarmee akkoord gaan door op ja te drukken. Mocht dit bedrag niet kloppen en je betaalt toch is het in principe je eigen fout.
En mocht het opgelost kunnen worden door een verrekening oid lijkt me dat geen probleem.
Mocht je voor 10000 euro boodschappen doen is het weer anders.

Beetje relativeren lijkt me.

Je verwacht van een tweedehands auto van 500 euro ook niet dat die nog 2 ton km mee gaat. Van een nieuwe natuurlijk wel, maar daar betaal je ook meer voor.

Er was toch een fout gemaakt laatst in de aanbieding voor een TFT tv door Otto oid. Menig klanten naar de rechter gestapt omdat ze dachten recht te hebben gehad op die tv voor 100 euro.
Rechter zei ook doodleuk, ja dat had je kunnen weten.

Naar mijn inziens zie ik dit ook zoeits als, ja wat verwacht je nou van KPN, je moet wel realistisch blijven.

• beany

beany

Meeheheheheh

@Viper: het probleem is dus ook, vanaf welk bedrag ga je wat doen? Misschien is voor de TS 65 euro wel heel veel, en moeilijk op te hoesten(opmerkingen als 'als je die 65 euro niet eens kan betalen dan moet je geen mobieltje nemen' vind ik overigens belachelijk). Daarom ben ik van mening dat een bedrijf niet moet gaan verrekenen maar gewoon terug moet storten. Het zijn jouw centen op dat moment, en niet die van een bedrijf. Zo simpel is het.

En als het om 1 cent gaat en het is eenmalig... mja, laat maar. Maar als het elke maand is, dan gaat er zeker wel een mailtje uit ja. Wie het kleine niet eert.......

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-11 12:09

Padvinder

doet z&#039;n best

De beste manier van communiceren met grote bedrijven is nog altijd een brief.

Ik had ooit een abonnement bij Debitel, tijdens de looptijd hebben ze mij "als goede klant" een aanbieding gedaan voor een "heel goedkoop" abonnement. Dat leek me wel wat voor mijn vriendin. Abonnement bleek later een stuk duurder, anyway... Vriendin aan een SIM only geholpen van telfort met nummerbehoud. Fout op fout stapelde zich op, wat er uiteindelijk tot leidde dat het abo bij Debitel automatisch werd verlengd met 3 maanden, en nummerbehoud dus niet doorging.
Ik boze brief gestuurd naar Debitel. Toen kon het ineens wel.

Aangezien nummerbehoud niet door was gegaan hadden we iedereen op de hoogte gesteld van het nieuwe nummer van mijn vriendin. Toen het abonnement bij Debitel toch beëindigd werd, ging nummerbehoud spontaan toch door. Niet handig.
Ik boze brief gestuurd. Financiele vergoeding gekregen met de welgemeende excuses van Telfort.

Brieven (!= e-mails) worden wel serieus genomen. Zeker als je ze aangetekend verzendt. Succes met je geschil.
Pagina: 1