[Flash] "swf" werkt lokaal wel, online niet

Pagina: 1
Acties:

• ColdDog
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Een website van een klant is verhuisd naar een nieuwe server. Op mijn pc lokaal werkt de website wel, online niet. Ik heb geen idee waarmee deze website is gemaakt. De hele website staat is in flash, maar op de server staat geen .swf bestand. Hij haalt het een bestand op met deze extensie: .rtb . De bestanden hebben lees / schrijf rechten.

Broncode:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://active.macromedia.com/flash2/cabs/swflash.cab#version=4,0,0,0" id="base_01" width="100%" height="100%">
    <param name="movie" value="00sys000000000000015.rtb">
    <param name="loop" value="false">
    <param name="menu" value="false">
    <param name="quality" value="high">

<param name="bgcolor" value="#000000">
    <embed src="00sys000000000000015.rtb" loop="false" menu="false" quality="high" bgcolor="#000000" width="100%" height="100%" swLiveConnect="true" name="base.swf" type="application/x-shockwave-flash" pluginspage="http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash" base="."></embed>
</object>

Heeft iemand een idee waarom het wel lokaal werkt en niet online?

• IntToStr
  • Laatst online: 12:11
Ik wel eens vaker iets gezien met vage extensies bij flash bestanden. In dat geval werd er in de html idd een *.xxx bestand geladen (volgens mij geen rtb, maar een andere vorm). Laten we even uitgaan van rtb nu.

Dit rtb bestand laadt waarschijnlijk (een/meerdere) flash bestand(en) in. Deze bestanden moeten dus wel in dezelfde map staan! Lokaal staan ze er waarschijnlijk wel. Uploaden in dezelfde map en ik denk dat je probleem is opgelost.

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:14
ondersteunt de webserver de extensie rtb wel? of blokkeert hij rtb misschien?

RTB is dus:

Rhino 3D Toolbar Collection File (post-Sept 2003)

http://filext.com/detaillist.php?extdetail=RTB

[ Voor 62% gewijzigd door andreict op 07-03-2007 12:07 ]

• ColdDog
  • Niet online
IntToStr schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 12:05:
Ik wel eens vaker iets gezien met vage extensies bij flash bestanden. In dat geval werd er in de html idd een *.xxx bestand geladen (volgens mij geen rtb, maar een andere vorm). Laten we even uitgaan van rtb nu.

Dit rtb bestand laadt waarschijnlijk (een/meerdere) flash bestand(en) in. Deze bestanden moeten dus wel in dezelfde map staan! Lokaal staan ze er waarschijnlijk wel. Uploaden in dezelfde map en ik denk dat je probleem is opgelost.
alle bestanden zijn geupload en verders zijn er lokaal helemaal geen .swf bestanden aanwezig

• ColdDog
  • Niet online
andreict schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 12:06:
ondersteunt de webserver de extensie rtb wel? of blokkeert hij rtb misschien?

RTB is dus:

Rhino 3D Toolbar Collection File (post-Sept 2003)

http://filext.com/detaillist.php?extdetail=RTB
Ja dat had ik ook gevonden, maar ik heb geen idee wat dit software pakket met Flash te maken heeft. :?

• IntToStr
Ok, in dit geval komen we meer in de richting van wat andreict zegt :)

Ik neem aan dat je de website lokaal test door de html pagina te openen en niet dat "vage bestand" opent met een flash player? Dan ondersteunen de plugins voor IE en FF en zo deze extensie dus in ieder geval?

• ColdDog
  • Niet online
IntToStr schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 12:14:
Ok, in dit geval komen we meer in de richting van wat andreict zegt :)

Ik neem aan dat je de website lokaal test door de html pagina te openen en niet dat "vage bestand" opent met een flash player? Dan ondersteunen de plugins voor IE en FF en zo deze extensie dus in ieder geval?
Als ik het "vage bestand" open in een flash player dan werkt het gewoon.

• IntToStr
Cold-Dog schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 16:30:
[...]

Als ik het "vage bestand" open in een flash player dan werkt het gewoon.
Dit is wat anders dan dat je het lokaal opent in een browser. Werkt dat ook? Dus niet dat bestand zelf, maar de html pagina.

Persoonlijk heb ik nog nooit van zo'n bestand gehoord. De browser plugins zijn volgens mij niet 100% gelijk aan flash/shockwave players, al kan ik het hier helemaal mis hebben overigens...

• ColdDog
  • Niet online
IntToStr schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 16:38:
[...]

Dit is wat anders dan dat je het lokaal opent in een browser. Werkt dat ook? Dus niet dat bestand zelf, maar de html pagina.

Persoonlijk heb ik nog nooit van zo'n bestand gehoord. De browser plugins zijn volgens mij niet 100% gelijk aan flash/shockwave players, al kan ik het hier helemaal mis hebben overigens...
Dat is juist het probleem (zie startpost). Dan werkt het wel, maar zodra het online staat werkt het niet. Ik zal kijken of de server de extensie accepteert.
Pagina: 1