Toon posts:

[XP] Naam wijzigen van computer*

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een laptop. Windows XP(MC) was hier al voorgeinstalleerd dus ik moest alleen een paar handelingen verichten zoals gebruikersnaam invullen e.d.
Ik kon helaas niet de twee zelfde namen intoetsen, waarom weet ik niet dat gaf de systeem aan.
Bij Documents and Settings zie ik de (beheerders)naam net als bij Deze Computer - eigenschappen - geregistreerd op de naam van (laten we maar A noemen.).

Als ik Deze Computer open, dan zie ik Documenten van B, terwijl hij onder A staat geregistreerd en Docs and Settings ook onder A zijn.
(ik hoop dat jullie het nog kunnen volgen).

Maar wat ik wil en of het mogelijk is:

- de naam waaronder hij geregistreerd staat A veranderen naar B of een gehele nieuwe naam.
- dat onder Docs and Settings de naam A ook veranderd wordt naar B of een gehele nieuwe naam.
(Onder Deze Computer blijft Documenten van B hetzelfde, maar als dit afhankelijk is van de verandering dan kan deze ook een nieuwe naam krijgen.

Waar het op neer komt is dat ik deze 3 alleen 1 dezelfde naam wil geven.

Kan dit, zonder nare gevolgen in het register en van de laptop/besturing Windows?
Ik heb hier geen ervaring mee, daarom vraag ik hoe je dit kan veranderen?

Ik heb overal gezocht hoe en wat maar ik kom er niet uit.

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:13
En wat als jij nu eens een nieuwe 3de gebruiker C aanmaakt, de docs&settings van A & B kopieert naar gebruiker C, en vervolgens gebruikers A en B richting de eeuwige jachtvelden manouvreert? Dan ben je er m.i. ook....

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Ik vind je verhaal nogal wazig, maar haal je niet twee dingen door elkaar:
Computernaam en gebruikersnaam?

Computernaam is de naam die je ziet als de pc in het netwerk hangt en de gebruikersnaam is de naam die je gebruikt om op de pc in te loggen, deze naam verschijnt ook in je documents and settings.

Edit: Nu ik het nog een keer lees begrijp ik geloof ik dat je de naam onder "Registered to:"
bedoelt. Zover ik weet wordt hier niet ook automatisch een account aan deze naam gekoppeld.

[ Voor 23% gewijzigd door Damon op 07-03-2007 19:55 ]

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

En die mogen ook niet gelijk zijn, dan krijg je een melding dat dat niet kan ;)

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-03 22:54

silverstorm

tearing me apart

Zolang je maar een adminsitrator-account hebt, doe je take ownership

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:13
silverstorm schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 20:03:
Zolang je maar een adminsitrator-account hebt, doe je take ownership
En met dat take ownership kopieer je al je oude meuk naar de nieuwe gebruiker, je verwijdert de oude gebruikers en volgens mij ben je dan waar TS graag wil zijn :)

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Verwijderd

Topicstarter
KillerAce_NL schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 19:54:
En die mogen ook niet gelijk zijn, dan krijg je een melding dat dat niet kan ;)
Precies, dit gaf hij tijdens het installeren van Windows aan.
Geregistreerd aan A
Gebruikersnaam B

Maar wat ik dan raar vind, waarom is het op mijn PC (desktop) alles onder 1 naam ?

Nummer 1) Deze Computer - Eigenschappen - Algemeen = Geregistreerd (naam A)
deze naam A staat ook onder docs and settings.

Nummer 2) Gebruikers naam heb ik wel kunnen veranderen, als het ware de account, naam B dus.

Kan ik nummer 1 veranderen (naam A) in naam B zonder ernstige gevolgen?

Zo ja, hoe ?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-03 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat je moet doen is je documenten op een andere plaats opslaan (backup maken dus) als deze in je profiel worden opgeslagen, aanmelden als Administrator, alle andere, zelf aangemaakte, gebruikers verwijderen, dus zowel in docs en settings als in gebruikersaccounts in configuratiescherm. Herstart de computer om er zeker van te zijn dat alles weg is en verwijdert kan worden. Maak een nieuwe gebruiker aan die gelijk is met de geregistreerde naam. Kan dat niet, controleer dan de computernaam, dat kan (kleine kans maar toch) hetzelfde zijn. Verander deze desnoods, herstart en probeer opnieuw de gebruiker te maken.

De naam waarop de installatie is geregistreerd (eigenschappen deze computer, geregistreerd aan) wil je dus niet wijzigen, of hoef je niet te wijzigen. Wil je dat wel, zoek dan die naam op in het register, volledig zoekwoord en pas die waarde aan, zou direct moeten werken, maar een herstart is aan te raden. Dit kan geen kwaad. Sleutel is te vinden in HKLM\Software\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion.

Commandline FTW

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je bedoelt de invulbox die je in kunt vullen bij de install, waarin je aangeeft: Gebruiker en bedrijf ?

http://articles.techrepub...100-10877_11-5630339.html

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik doel daar idd op, maar het is niet van belang voor de TS. Hij wil alleen maar dat de naam die bij systeemeigenschappen overeenkomt met de gebruikersnaam en de naam die wordt weergegeven in Deze Computer als zijnde Documenten van 'gebruiker'.

Commandline FTW

Verwijderd

Topicstarter
Hero Of Time schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 17:16:
Wat je moet doen is je documenten op een andere plaats opslaan (backup maken dus) als deze in je profiel worden opgeslagen, aanmelden als Administrator, alle andere, zelf aangemaakte, gebruikers verwijderen, dus zowel in docs en settings als in gebruikersaccounts in configuratiescherm. Herstart de computer om er zeker van te zijn dat alles weg is en verwijdert kan worden. Maak een nieuwe gebruiker aan die gelijk is met de geregistreerde naam. Kan dat niet, controleer dan de computernaam, dat kan (kleine kans maar toch) hetzelfde zijn. Verander deze desnoods, herstart en probeer opnieuw de gebruiker te maken.

De naam waarop de installatie is geregistreerd (eigenschappen deze computer, geregistreerd aan) wil je dus niet wijzigen, of hoef je niet te wijzigen. Wil je dat wel, zoek dan die naam op in het register, volledig zoekwoord en pas die waarde aan, zou direct moeten werken, maar een herstart is aan te raden. Dit kan geen kwaad. Sleutel is te vinden in HKLM\Software\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion.

• -ChRiZz-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-03 18:33
Misschien kun je bereiken wat je wilt via:

Start, uitvoeren, control userpasswords2 (enter)

Slache!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

ChRiZz, dat is om automatisch iemand aan te melden, niet de naam van de gebruiker + map aan te passen. Dat kan wel via geavanceerde opties, maar als hij Home heeft, zit die optie er niet in (toch?). Het automatisch aanmelden wel, maar de geavanceerde opties niet.

edit:
Snakepit, waar doel je op met mijn reply? Is dat je oplossing? Als je iemand quote, is het meestal ook handig dat je wat commentaar erbij zet waarom en of het werkt of niet.

[ Voor 25% gewijzigd door Hero of Time op 08-03-2007 22:34 ]

Commandline FTW

• -ChRiZz-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-03 18:33
Hero Of Time schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 22:32:
ChRiZz, dat is om automatisch iemand aan te melden, niet de naam van de gebruiker + map aan te passen. Dat kan wel via geavanceerde opties, maar als hij Home heeft, zit die optie er niet in (toch?). Het automatisch aanmelden wel, maar de geavanceerde opties niet.
Je kunt er zeker wel de naam van de gebruiker mee wijzigen. @work gebruiken we niet anders, om de naam te wijzigen in een unieke (en zonder spaties) van studentenlaptops om zodoende te kunnen printen naar ons betaalsysteem (maggy). Eigenlijk nooit op gelet of dit alleen onderwater is, feit is wel dat als je na een reboot print de naam gewijzigd is in bijv. s123456 ipv administrator/beheerder of jan jansen.

Ik denk ook dat de topicstarter iets anders bedoelt... 8)

Slache!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Precies, want als je namelijk nu je gebruikersnaam aanpast, staat er nog steeds je eerste naam in documents and settings. Dat is wat de TS niet wil, hij wil dat alles een naam heeft, gebruiker, gebruikersmap en geregistreerd op naam.

Commandline FTW

Verwijderd

Topicstarter
Hero Of Time schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 17:16:De naam waarop de installatie is geregistreerd (eigenschappen deze computer, geregistreerd aan) wil je dus niet wijzigen, of hoef je niet te wijzigen. Wil je dat wel, zoek dan die naam op in het register, volledig zoekwoord en pas die waarde aan, zou direct moeten werken, maar een herstart is aan te raden. Dit kan geen kwaad. Sleutel is te vinden in HKLM\Software\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion.
Dit wil ik juist wel.

Deze Computer - Eigenschappen - Algemeen > geregistreerd op de naam van ....

Dit wil ik veranderd hebben, dus A moet B worden. Ook docs and Settings staat er een map van A.

Kan ik dit veranderen zonder ernstige gevolgen, ik heb overigens die link geopend en daar staat dat het riskant is om het register own name te wijzigen ?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat de Windows versie in je topic titel staat, let hier aub ook zelf op :)

Verwijderd

Topicstarter
excuses ...

kan dit ? zie mijn voorgaande post ...

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Geen enkel probleem. Die waarschuwing staat er bij elke aanpassing van het register. Je kan tenslotte je systeem om zeep helpen bij het verkeerd bewerken ervan. Die sleutel om je naam aan te passen die ik gaf kan geen kwaad. Ik heb deze zelf ook aangepast om te kijken of het de goede sleutel was en ik ondervond geen enkel probleem. Wees alleen voorzichtig met andere dingen in het register. Als we hier zeggen dat je iets moet aanpassen, dan kan je dat meestal zonder problemen doen, tenzij we dat specifiek melden dat het een gevaarlijke setting is :).

Commandline FTW

Verwijderd

Topicstarter
Thanks ... 2 korte vragen nog:

- Als ik in regedit HKLM\Software\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion owner name verander, veranderd ook gelijk de naam bij Documents and Settings? Dit is toch als het ware de beheerder van de computer?

In het begin kon ik niets op één naam zetten, toen Windows mij een aantal vragen had gesteld, tijdens installatie. Het rare er van vind ik dat mijn PC wél alles onder één naam heeft staan en de laptop niet, daarom wil ik deze ook op één naam zetten.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nee, het zijn 2 dingen: Registratie-info en account info.
Kortom:
Registratie en accountnamen kun je gelijktrekken, computernaam niet.

BAckup maken van dat profiel. Nieuw profiel met goede naam maken, backup daarin terugzetten.

[ Voor 26% gewijzigd door KillerAce_NL op 12-03-2007 13:02 ]

Pagina: 1