Toon posts:

[2003] Problemen bij softwaredistributie via Group Policy*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met de configuratie van een Windows 2003 server (standaard editie).
Het is de bedoeling dat de werkstations via de server, software krijgt toegewezen.
Het is de bedoeling om hiervoor de Group Policies te gebruiken.

Ik heb alles volgens een W2K3-Boek ingesteld, maar op de werkstations wordt de software niet geinstalleerd.

Ik heb de server als volgt geconfigureerd:

- Een (verborgen) gedeelde map op de server aangemaakt waar het benodigde .MSI bestand staat, en de verdere benodigde data.
- NTFS en sharepermissies zijn juist geconfigureerd.
- In AD users en computers, is een nieuwe OU aangemaakt met daarin de benodigde gebruikers.
- Deze gebruikers zijn lid van een groep, en deze groep heeft op elke benodide map "Full Controll".
- Voor deze OU is een policy aangemaakt voor de softwaredistributie, ik heb dan gekozen dat de software wordt toegewezen, zodra desbetreffende gebruiker inlogt.
- De client maakt op de juiste wijze contact met de server, volgens de UNC notatie.\
- Na de configuratie heb ik gpupdate uitgevoerd, en later ook de server en het werkstation herstart.

Het volgende heb ik al geprobeerd:

- Ik heb op GoT een handleiding gevonden, en uitgevoerd, maar het heeft niks geholpen.
- Ik heb op de website van Microsoft een handleiding gevonden, en wat informatie, maar dat heeft ook mijn probleem niet op kunnen lossen.
- Verder heb ik via google nog op andere websites gezocht, maar het komt allemaal op hetzelfde neer.

Heeft iemand een oplossing voor mijn probleem??
Ik hoor het graag!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 15:49

mutsje

Certified Prutser

heb je de howto hier ook gelezen m.b.t software distributie via een GPO. Verder is de MSI de kant en klare MSI uit het pakket of de door jou geconfigureerde MSI :) groot verschil namelijk. Als je bv de msi van norton antivirus eraan hangt gebeurd er inderdaad niks omdat die interactie verlangt....

meest simpele wat ik altijd gebruik is office bv met een mst file erbij en die rol ik uit. in de mst file staan alle te nemen akties dan.

Verwijderd

Topicstarter
De howto heb ik al gelezen. Ik ben bezig om het programma Adobe Reader te distribueren. Ik heb dit programma eerst op de server geinstalleerd in de beheerdersmodus. Uit de installatie kwam een .MSI bestand, en dat bestand heb gebruikt voor de distributie.

Dus ik kan beter een .mst bestand hiervoor gebruiken? Kan ik dat het msi bestand omzetten ofzo?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 14:01:
Dus ik kan beter een .mst bestand hiervoor gebruiken? Kan ik dat het msi bestand omzetten ofzo?
zorg nou eerst maar dat je uberhaupt de standaard installer met de MSI aan de praat krijgt voordat je aan een transform gaat beginnen ;)

dat heeft namelijk niks met je probleem te maken.

oh, bij de weg:

Wat is nou je probleem precies?
Krijg je een foutmelding? Geen melding?
Wat zeggen je eventlogs?
ken je het verschil uberhaupt tussen de verschillende methodes van software aanbieden?

en waarom geef je users in godesnaam FC op een folder? Nergens voor nodig....

[ Voor 32% gewijzigd door alt-92 op 07-03-2007 14:14 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Het exacte probleem is: Op de client pc's wordt de software niet automatisch geinstalleerd, wat uiteraard wél de bedoeling is!

Ik krijg géén foutmeldingen, en in de eventlogs is ook niets te vinden.
Ik zie ook géén install lopen als ik inlog.

PS. het mag toch niks uit maken als ik users FC geef? (alleen admin heeft nu FC)

Verwijderd

In de softwarepolicy?? Staat daar een verwijzing naar een lokaal bestand? Zoiets als D:\Share$\*.msi? Als dat zo is doet ie het niet. Ook daar moet UNCpad staan zoals \\server\share$\*.msi.

Anders is een ZAPfile misschien iets?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2007 14:43 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 15:49

mutsje

Certified Prutser

zorg nou eerst maar dat je uberhaupt de standaard installer met de MSI aan de praat krijgt voordat je aan een transform gaat beginnen ;)
Grinz hey altje :)

Ik doelde meer erop zie eerst maar us een pakket werkend te krijgen alvorens met non Microsoft producten te gaan spelen.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 14:32:
Het exacte probleem is: Op de client pc's wordt de software niet automatisch geinstalleerd, wat uiteraard wél de bedoeling is!
dan moet je natuurlijk geen installatie op afroep gaan aanbieden.
Ik krijg géén foutmeldingen, en in de eventlogs is ook niets te vinden.
Ik zie ook géén install lopen als ik inlog.
Omdat je de verkeerde methode hebt geselecteerd.
PS. het mag toch niks uit maken als ik users FC geef? (alleen admin heeft nu FC)
Heb je enig idee wat Full Control allemaal voor rechten geeft aan je lieve joesertjes?
:w
Ik doelde meer erop zie eerst maar us een pakket werkend te krijgen alvorens met non Microsoft producten te gaan spelen.
nou is de standaard MSI package die je uit een administrative install krijgt van Adobe reader redelijk straightforward.

Tenzij TS enkel de installer heeft uitgepakt, anders komt ie nog nergens.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 14:39:
In de softwarepolicy?? Staat daar een verwijzing naar een lokaal bestand? Zoiets als D:\Share$\*.msi? Als dat zo is doet ie het niet. Ook daar moet UNCpad staan zoals \\server\share$\*.msi.
Bedoel je met software policy, het software onderdeel van het GPO?
alt-92 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 15:04:
Omdat je de verkeerde methode hebt geselecteerd.
Ik heb de methode "assign" gebruikt, volgens mijn boek is dit de enige methode hoe het automatisch kan. Of weet iemand wat beters??

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 16:00:
[...]

Bedoel je met software policy, het software onderdeel van het GPO?

Ja.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Nog even het OS in de topictitel gezet.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 16:00:

Ik heb de methode "assign" gebruikt, volgens mijn boek is dit de enige methode hoe het automatisch kan. Of weet iemand wat beters??
En heb je ook aangevinkt dat software @ logon geinstalleerd moet worden? (tab deployment)

Anders gebeurt er nog niks :)

Je kan wel zien of je package uberhaupt aangeboden kan worden via Add/Remove Software, daar kun je ze dan ook selecteren.
Zelfde als Published Software.

Alternatief is dat je op computernivo assigned, dan wordt je package gewoon zonder user interactie @ startup geinstalleerd.

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 21:44:
Nog even het OS in de topictitel gezet.
Bedankt! Ik was het OS vergeten, en kon de titel later niet meer wijzigen.

@alt-92:

Ik heb de optie install @logon zeker aangevinkt!
En bij Add/Remove Software komt het programma wel in de lijst te staan.
Ik ga de distributie nu wel op computerniveau uitvoeren, maar het zou natuurlijk mooi zijn als het ook op userniveau zou gaan lukke!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

distributie op afroep is dan alleen als je een worddocument probeert te openen, dan pas wordt het ook daadwerkelijk geinstalleerd.

Ik heb het maar weinig gebruikt gezien puur met AD, doorgaans worden daar andere pakketten voor gebruikt (Zen, SMS, altiris e.d.).

Verwijderd

Graag zou ik nog even willen reageren op dit topic.

Zelf zitten we een (ongeveer) gelijk probleem. Software distributie via GPO lukt op userniveau wel, hij komt netjes in de lijst van toe te voegen software te staan. Echter, nu zitten we met software die juist niet per user geinstalleerd mag worden (suitcase) aangezien deze voor alle gebruikers geinstalleerd moet worden. Op computerniveau installeren lijkt me dus de enige mogelijkheid.

Wanneer ik een MSI package toevoeg (UNC path ingevuld) vervolgens standaard "Assign" en daarna aanvink "Install this application at logon", dan gebeurt er gewoonweg niks. Geen installatie, geen foutmeldingen, geen entries in de log. Niks.

Zie ik iets over het hoofd? Doe ik iets fout? Iemand? :)
Alvast bedankt!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
rsop.msc misschien nog interessante info. Je zou als iets niet toegepast wordt toch echt meldingen in de eventlogs moeten krijgen.

Welke dns servers zijn ingesteld op client en server? En hebben de computers wel rechten gekregen om de map/share met software te openen? :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Ik heb rsop.msc even bekeken, bij Computerconfiguratie > Software-instellingen wordt niks vermeldt.. Daarna de logs er nog weer even bij gepakt, en inderdaad ik zag wat over het hoofd:

Wijzigingen van de instellingen voor de installatie van de software zijn toegepast.

Ik gok dat deze log-vermelding resultaat is op de software installation vanuit de GPO?
Pagina: 1