Mijn Realtek High Driver R1.60 is regelmatig na het opstarten weer verdwenen. Ik heb een M2V moederbord en het is een onboard geluidschip. Iemand een idee om hem gewoon vast te houden?
Volgens mij heb ik een soortgelijk probleem met v1.60 en is het gewoon een bug. Bij mij zegt m'n tray-icon soms dat er geen hardware (P5B Deluxe, dus onboard) aanwezig is, terwijl het geluid (zowel 2.0 alswel 5.1) gewoon prima werkt.
Beetje klikken in het tooltje verhelpt het soms, maar soms ook niet. Met de v1.5x die ik hiervoor geinstalleerd had, had ik die vage melding niet ...
Beetje klikken in het tooltje verhelpt het soms, maar soms ook niet. Met de v1.5x die ik hiervoor geinstalleerd had, had ik die vage melding niet ...
'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin
Ik vrees dat we dan moeten wachten in mijn geval op een Bios-update van Asus voor het M2V moederbord
Bij stuurprogramma bijwerken kon ik kiezen voor de driver van Microsoft. Die is veel beter in mijn geval. De realtek software heb ik geuninstalled. Zowel onder Vista 32bit als XP overigens.
Update: ik heb een a8n-vm csm overigens.
Update: ik heb een a8n-vm csm overigens.
[ Voor 38% gewijzigd door Gianni Rombios op 08-03-2007 00:08 ]
[/quote]Bij stuurprogramma bijwerken kon ik kiezen voor de driver van Microsoft. Die is veel beter in mijn geval. De realtek software heb ik geuninstalled
[quote]
Helaas heb ik dan geen enkel geluid als ik dat doe. Het Asus M2V moederbord schijnt een Biosupdate nodig te hebben volgens kenners.
[quote]
Helaas heb ik dan geen enkel geluid als ik dat doe. Het Asus M2V moederbord schijnt een Biosupdate nodig te hebben volgens kenners.
Nou hier is er nog steeds geen oplossing voor, heb al van alles geprobeerd, uiteindelijk een losse geluidskaart gekocht en die er in gedaan en de hd audio gedisabled in de bios.
Moest hij de nieuwe geluidskaart zelfs ook opnieuw installeren als de pc volledig uit is geweest.
Zal mijn klant een downgrade naar XP voorstellen, want dit is geen werken zo.
Moest hij de nieuwe geluidskaart zelfs ook opnieuw installeren als de pc volledig uit is geweest.
Zal mijn klant een downgrade naar XP voorstellen, want dit is geen werken zo.
Dat is wel heel lastig inderdaad. Ik heb de driver gebruikt die Vista aanbied en nu ben ik hem heel zelden weer kwijt maar goed is het dus niet. Ik wilde een geluidskaart kopen maar vond er nog geen die echt Vista-ready is en dat ook op de verpakking heeft staan en dus wacht ik aan de hand van jou ervaring maar even.
Ik had hetzelfde probleem, ik heb hier gegeven
Pagina: 1