[Exch SBS 2003] Mail opgehaald via POP3 connector verdwijnt

Pagina: 1
Acties:

• Toolmaker
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06-2025
Ik heb zojuist een Windows 2003 SBS server opgetuigd en ben met Exchange aan de slag gegaan. Omdat degene voor wie ik de server heb opgezegd niet altijd internet heeft('s nachts is er geen internet) heb ik voorgesteld om het met de ingebouwde POP3 connector te doen.

De server is opgesteld as domein.local, en alle gebruikers krijgen dus een mailadres op domein.local toegewezen. Vervolgens heb ik een POP3 connector regel aangemaakt voor de gebruikers en aangegeven naar welk postvak de mail moet.

Afbeeldingslocatie: http://upload.toolmaker.nl/mailbox.png

Als ik vervolgens de POP3 connector afdwing om de mail te halen, dan haalt ie de mail successvol op(Ik heb de logfiles op max. gezet en hij geeft correcte afhandeling weer). Vervolgens zegt ie dat ie de mail aflevert op het postvak copa@toolmaker.nl. Bekijk ik vervolgens het postvak(copa@domein.local), dan staat de mail er niet tussen.

Ik heb een SMTP regel aangemaakt met %g@toolmaker.nl.

Ideeen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En weet je Exchange server ook dat ie mail voor toolmaker.nl moet accepteren of heb je die gewoon niet als domain ingevoerd?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:29
internet connection wizard wel gedraaid?
Want je gerbuikers zouden geen mail adres als @domein.local moeten hebben.
Daarnaast heeft smtp niks met pop3 te maken.