IPTC tags in Vista Photo Gallery *

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Flippel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-01 20:58
In het verleden heb ik al mijn foto's getagged met Picasa (IPTC), dat heeft redelijk wat tijd gekost. Nu wil ik overstappen op Windows Vista en daarom vraag ik me af of en hoe het mogelijk is om deze tags zo om te zetten dat ik gewoon mijn foto's kan doorzoeken met de standaardzoekfunctie in Vista of met Vista Photo Album, zonder dat ik alle foto's opnieuw hoef te taggen.
Iemand ervaring mee?

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Metadata and the Windows Vista Photo Gallery
When reading metadata from photos on Windows Vista, we will first look for XMP metadata, but if we don’t find any, we’ll also look for legacy EXIF and IPTC metadata as well.
volgens dat artikel lijkt het er in elk geval op dat er met zoeken ook naar IPTC gekeken wordt ...

• Flippel
Laten we hopen dat het inderdaad ook werkt. Ik moet nog een aantal weken wachten op mijn bestelling, dus ben benieuwd. Heb via Google nog niet veel mensen gevonden met deze vraag / hetzelfde probleem.

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

[google=vista IPTC tags] gaf me onder andere bovenstaande link

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-07 10:54

Garyu

WW

Picasa zet zijn IPTC tags wel op een vage manier in het bestand, waardoor ze volgens mij niet 100% IPTC compatibel zijn. Er zal vast wel binnenkort een converter-achtig iets komen om evt. problemen hiermee op te lossen.

En anders installeer je toch voorlopig Picasa op je vista-pc?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Flippel
Ja, laat Picasa zeker geinstalleerd staan tot ik zeker weet dat het allemaal goed werkt, maar zou het juist mooi vinden als tagging op OS niveau gebeurt en andere applicaties deze tags kunnen gebruiken.
Pagina: 1