Netwerk problemen na installatie Virtual PC 2007

Pagina: 1
Acties:

• slash24
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-11-2025
Hallo allemaal,

Op mijn werk hebben we op onze laptops een triple-boot install, omdat bepaalde software (vpn clients etc) met elkaar conflicteren. 1e boot is Windows XP, 2e boot is Windows 2000 en 3e boot is ook windows 2000.
Omdat het bedrijf wat wij inhuren voor ICT diensten deze triple boot niet meer wil ondersteunen (ICT bedrijf wordt van hoger management door de strot gedrukt) ben ik op zoek naar een (gratis) alternatief.
Het ICT bedrijf zal namelijk indien er iets mis is met 1 van de laptops slechts een single boot XP installatie uitvoeren, wat automatisch leid tot een onwerkbare situatie.

Nu ben ik wat aan het testen met Microsoft Virtual PC 2007 en dat gaat allemaal vrij aardig. Ik kan in de virtuele machines de juiste software (clients) installeren en dan is in principe ons probleem opgelost.

Er is echter wel 1 probleempje waar ik tegen aan loop: zodra ik Virtual PC 2007 heb geinstalleerd kan ik gewoon normaal werken, virtuele machines aanmaken etc. Zodra ik mijn laptop reboot, om wat voor reden dan ook, werkt na de boot mijn netwerk kaart niet meer. Ik krijg geen foutmeldingen ofzo, in systeembeheer is de netwerkkaart te zien, bij netwerk eigenschappen zie ik hem ook gewoon staan, ik kan zelfs het icoontje terugvinden dat de kabel is aangesloten (LAN verbinding, snelheid 100Mbps, Status: Verbonden)

Helaas kan ik hem alleen niet gebruiken. Als ik een ipconfig command geef, zie ik de netwerkkaart daar niet terug. Indien ik rechts klik op de netwerkkaart en kies voor "herstellen" krijg ik een foutmelding dat TCP/IP niet is geselecteerd voor deze kaart, echter, bij netwerk eigenschappen van de kaart zie ik dit WEL geinstalleerd en geselecteerd staan.

De enige manier om de netwerkkaart weer werkend te krijgen (tot nu toe tenminste) is systeemherstel en dan het herstelpunt kiezen waarop ik Virtual PC heb geinstalleerd. Da's natuurlijk niet handig, want dan moet deze weer opnieuw geinstalleerd worden en dan kan ik weer werken tot ik naar huis ga: zodra ik de pc dan thuis weer aan zet (of de volgende dag natuurlijk) heb ik het probleem weer terug!

Iemand een idee wat er mis gaat en hoe dit te verhelpen?

• slash24
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-11-2025
Ik heb dit probleem intussen opgelost!
Bleek dat de IP stack op een of andere manier vernaggeld was door een stukje software wat we voor 1 van onze klanten gebruiken om remote in te loggen: Netscreen Remote.
Na de-installatie van Netscreen client was het probleem verholpen.