[Vista] Melding geblokkeerde programma's bij opstarten*

Pagina: 1
Acties:
  • 1.482 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:44
Ik draai nu al een tijdje zeer tevreden Windows Vista.

Heb alleen een irritant probleem tijdens het opstarten:
De melding "Blocked startup programs" verschijnt telkens in een ballon rechtsonderin mijn scherm. Ik heb inderdaad een heleboel programma's uitgezet in MSconfig om ervoor te zorgen dat de boel nog een beetje soepel opstart.

Is het niet mogelijk om nagenoeg alle opstartprogjes uit te vinken zonder deze irritante melding te krijgen? XP had deze irritante melding iig niet. :X

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:44
-=[SCHOP]=-

• Cyrus-The-Virus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-12-2025
Hmm, lijkt me een registry setting.

Als je namelijk in msconfig een opstart ding uitzet en opnieuw opstart krijg je een melding met een aanvink boxje. misschien heb je die een keer per ongeluk aangezet en krijg je nu constant meldingen.

kijk even op www.tweakvista.com, misschien staat de registry key daar.

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11-2025
Vink es ff die opties uit in Windows Defender dat ie meldingen moet geven over mogelijke gevaarlijke software etc.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Er staat ergens in je startup systeem een programma wat met administrative rechten wil uitvoeren en dat wordt geblokkeerd door Vista, die shortcut/link/whatever moet je dus weghalen :)

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:22

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ff maar weer actief maken.

Ik heb dus 3 progjes (op het moment althans) die standaard op moeten starten, maar dus iedere keer geblokkeerd worden. Waaronder Zboard (mn tobo) en Rocketdock. Is inmiddels al bekend hoe ik deze programma's wel kan laten opstarten?

Daarnaast wordt ik helemaal gillend gek ervan dat nagenoeg ieder programma dat ik aanklik en dat niet Microsoft / Adobe / ander groot merk is, gevraagd wordt of ik dat echt wel wil. Evenals bij knippen/plakken/kopieren krijg ik die melding.

Hoe kan ik hier wel normaal mee gaan werken?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Pagina: 1