Luxman LR-7500 + Kef Q7 = Constante Ruis

Pagina: 1
Acties:
  • 732 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022
Maandag heb ik een nieuw audio setje gekocht bestaande uit:

Receiver: Luxman LR-7500 Surround Receiver
Speakers: 2 x Kef Q7
Kabel: 2,5MM kabel

Na aansluiten had ik het volgende:
Ik kwam er wel achter zodra ik alles aangesloten had dat er een constante zachte ruis te horen is. Als ik bijvoorbeeld tijdens het spelen van muziek (via optisch PC) of van een DVD (via DVD recorder coaxiaal) het volume bijna dichtdraai hoor je een ruis. Deze schaalt niet mee met het volume, dus tijdens het afspelen van iets hoor je het niet. Nu heb ik vanalles geprobeerd al maar krijg het niet weg. Ik zag al wel dat het vaker voorkomt bij receivers, maar als het weg zou kunnen is het natuurlijk mooi meegenomen.
Heeft iemand een idee waardoor dit veroorzaakt kan worden?

Al geprobeerd:

- Receiver alleen op de stroombron
- Alle inputs eruit
- Speaker kabels opnieuw bevestigen
- Andere inputs geprobeerd

[ Voor 8% gewijzigd door Ebayzo op 07-03-2007 10:51 ]

Default blanke hetero

Verwijderd

rendement van de speaker hoger dan ruis op je versterker mischien?
Ergens massa loop gecreeerd?

Verwijderd

Er is altijd ruis als je je oor bij de tweeter houd. Maar op welke afstand is jou ruis nog te horen? En hoe hard is het?

• Ebayzo
Nou het is denk ik, uhmm te horen op een afstand van maximaal 2 meter. En het is niet hard. Je hoort het pas als je het volume bijna helemaal dicht hebt.
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 13:01:
rendement van de speaker hoger dan ruis op je versterker mischien?
Ergens massa loop gecreeerd?
Speakers kunnen op versterkers van 15w tot 150w. Mijn versterker heeft 95w per kanaal. Zou opzich geen probleem moeten zijn.

Wat betreft de massa loop, ik heb het ook getest met puur alleen de speakers op de receiver zonder input signalen. (Dus geen extra kabels behalve stroomkabel aangesloten) Zou dit het dan uit moeten sluiten?

[ Voor 63% gewijzigd door Ebayzo op 07-03-2007 14:47 ]

Default blanke hetero

Verwijderd

Elke versterker heeft wel wat ruis meestal rond de 50 of 100hz,
watt's is klinkt leuk bij een verkoop praatje, maar bij merken als kef zegt dit helemaal niets.
Hoe gevoelig een speaker is(hoeveel db op 1 meter afstand bij 1 watt, db/w/m) zegt meer, bij gevoelige speakers kan het zijn dat die ruis opvallender aanwezig is.
alles los zorgt dat er geen massa problemen kunnen zijn.

Als het niet storend is lekker laten zitten en van muziek genieten!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 22:01:
Elke versterker heeft wel wat ruis meestal rond de 50 of 100hz,
watt's is klinkt leuk bij een verkoop praatje, maar bij merken als kef zegt dit helemaal niets.
Hoe gevoelig een speaker is(hoeveel db op 1 meter afstand bij 1 watt, db/w/m) zegt meer, bij gevoelige speakers kan het zijn dat die ruis opvallender aanwezig is.
alles los zorgt dat er geen massa problemen kunnen zijn.

Als het niet storend is lekker laten zitten en van muziek genieten!
2 meter afstand is wel ver hoor.

En ruis op 50-100hz? Daarom komt het ook uit de tweeter meestal 8)7 .

50hz is aardlus, en iets heel anders. Dat is een brom.

• Ebayzo
Nee het is inderdaad geen brom, echt ruis. En ik heb ook totaal niet gekeken naar het aantal watt's. Reageerde gewoon op de vraag. En die 2 meter mag je vergroten naar 3 meter (even goed getest vanavond :)). Maar ik stoor me er niet aan aangezien ik het tijden normaal gebruik totaal niet hoor. Maar vind het gewoon raar dat ik ruis hoor, lijkt me niet helemaal normaal.

Default blanke hetero

Verwijderd

Ik vind het wel ver. Zelfs met mn elcheapo koda versterker + lidl zuiltje had ik dat niet geloof ik.

En met m'n Cambridge Audio 540A + Quad 12L's al helemaal niet.

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:49

DJ Vincento

1422055

Mijn pa's oude philips versterker ruiste ook altijd je oren der af. Ik heb dat ding een tijd op mijn kamer gehad, en je kon altijd precies horen als je dat ding perongeluk aan had laten staan. Maar je kon er prima muziek op draaien, de ruis kwam nog niet door het kleinste geluidje heen.

Maar dat was dus een vrij oude versterker, die ook nog eens een beetje stoffig was. Een moderne versterker hoort niet meer te ruisen, in elk geval niet hoorbaar. Mijn vaders nieuwere philips en mij eigen Onkyo ruisen niet hoorbaar, zelfs niet als je je oor bij de tweeters houd.

EDIT: Die oude philips was trouwens de voor loper van de philips 22 AH 384 integratet stereo amplifier. Is er nog iemand de voorloper van de 384 heeft staan? Was namelijk wel een retevette versterker. Die van mijn pa is defect helaas.

[ Voor 17% gewijzigd door DJ Vincento op 08-03-2007 09:10 ]

• Ebayzo
Conclusie: Kapot ?

Default blanke hetero

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:18

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

conclusie: product voldoet niet aan je verwachtingen. Elke amp ruist, maar dit klinkt als wel erg veel.

Wise enough to play the fool

• Ebayzo
Nou, ik stoor me er niet aan, dus dan laat ik het wel zo. Mocht het erger worden dan kan ik altijd nog teruggaan.

Default blanke hetero

Pagina: 1