Krakende boxen en ploppend geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 289 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
Ik heb al een tijdje geleden boxen gekocht bij de media markt voor mijn PC. Het Logitech® X-530 setje
Website logitech -- X-530

Nu heb ik 2 problemen hiermee.
1. Wanneer de lichtschakelaar van de badkamer aan/uit wordt gezet en mijn boxen staan aan dan komt er een harde plop uit mijn boxen. Is dit bij jullie een bekend probleem, kan er wat aan gedaan worden of heeft het met iets externs te maken (voltage, spanning weet ik veel wat)
2. bij bepaalde liedjes (mp3) die ik afspeel komt er een soort kraak. Dit is niet bij alle liedjes en heb ook geen idee waar het aan ligt (toonhoogte, achtergrond geluid......). Wanneer ik dit op mijn ipod luister of op een cd brand en afspeel in mijn auto dan heb ik hier geen last van.

Hiernaast heb ik iets wat misschien hiermee te maken kan hebben maar wat ik ook niet zeker weet. Bij mijn centerbox (degene die horizontaal staat op het plaatje) lijkt iets los te zitten van binnen. Als ik hem op zijn kant hou dan is het net of er een stukje plastic/ijzer er lost in zit (zelfde effect als je bijv het lipje van je cola blikje in je blikje doet en schud).

Misschien dat ik nog maar is moet gaan kijken of ik de garantiebon nog heb (en of hij nog geldig is) maar misschien hebben jullie wel ideeen, suggesties etc waardoor ik dit eventueel mee kan verhelpen.
Als er nog info is wat jullie graag willen weten vraag er om :)
alvast bedankt

EDIT:
heb wat info gevonden bij logitech zelf
h[url="Link"]ttp://logitech-nl-emea.custhelp.com/cgi-bin/logitech_nl_emea.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=3644&p_created=1145890120&p_sid=xi4f3Xvi&p_accessibility=0&p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9zb3J0X2J5PSZwX2dyaWRzb3J0PSZwX3Jvd19jbnQ9MTMmcF9wcm9kcz04NDQsMTcsNjQwJnBfY2F0cz0mcF9wdj0zLjY0MCZwX2N2PSZwX3NlYXJjaF90eXBlPWFuc3dlcnMuc2VhcmNoX25sJnBfcGFnZT0x&p_li=&p_topview=1[/url]
Een geluidskaart zou kunnen helpen eventueel. Moederbord wat er nu inzit is een P5b deluxe (E6600, 2GB pc5300, 1900XT). Welke geluidskaart zou goed zijn, hoeft van mij geen superdure te zijn. Ik heb altijd onboard kaarten gehad, is het geluid met een geluidskaart veel beter?

[ Voor 19% gewijzigd door thewizard2006 op 07-03-2007 10:19 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:42

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Je zit in het verkeerde forum. ;) Maar jouw probleem is een bekend probleem en een produktie fout van Logitech, bekijk de volgende twee linkjes maar eens:

Het Logitech PLOPJES probleem topic (andere sets dan Z-5500)
Het Logitech PLOPJES probleem topic DEEL 5 **OPGELOST**

De Z5500 serie kende het zelfde probleem, in de tweede link vindt je het topic wat daar over gaat, ze zijn ruim een jaar bezig geweest om het bij Logitech duidelijk te krijgen dat het de fout van Logitech is en dat zij daar ook daadwerkelijk iets aan moet doen aangezien het een design/produktie fout betreft.
thewizard2006 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 10:13:
EDIT:
heb wat info gevonden bij logitech zelf
h[url="Link"]ttp://logitech-nl-emea.custhelp.com/cgi-bin/logitech_nl_emea.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=3644&p_created=1145890120&p_sid=xi4f3Xvi&p_accessibility=0&p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9zb3J0X2J5PSZwX2dyaWRzb3J0PSZwX3Jvd19jbnQ9MTMmcF9wcm9kcz04NDQsMTcsNjQwJnBfY2F0cz0mcF9wdj0zLjY0MCZwX2N2PSZwX3NlYXJjaF90eXBlPWFuc3dlcnMuc2VhcmNoX25sJnBfcGFnZT0x&p_li=&p_topview=1[/url]
Een geluidskaart zou kunnen helpen eventueel. Moederbord wat er nu inzit is een P5b deluxe (E6600, 2GB pc5300, 1900XT). Welke geluidskaart zou goed zijn, hoeft van mij geen superdure te zijn. Ik heb altijd onboard kaarten gehad, is het geluid met een geluidskaart veel beter?
Nee, 99% zeker is het niet jouw geluidskaart of de electrisch installatie in jouw huis. Overigens kan het best zo zijn dat Logitech het probleem met andere serie dan de Z5500 nogaltijd niet erkend.

[ Voor 43% gewijzigd door _Dune_ op 07-03-2007 10:24 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
ok bedankt.
wist idd niet in welk topic dit nu het beste paste.
Verder blijkt uit de artikelen wel dat het setje dat ik heb ook problemen geeft. Ik heb contact opgenomen met mediamarkt en dan wachten we wel af wat hun te bieden hebben. Hopelijk doen hun de retour etc anders kost dat weer een hoop moeite en geld om zoiets te versturen. Orginele doos ook niet meer aanwezig uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 16:16
thewizard2006 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 11:32:
ok bedankt.
wist idd niet in welk topic dit nu het beste paste.
Verder blijkt uit de artikelen wel dat het setje dat ik heb ook problemen geeft. Ik heb contact opgenomen met mediamarkt en dan wachten we wel af wat hun te bieden hebben. Hopelijk doen hun de retour etc anders kost dat weer een hoop moeite en geld om zoiets te versturen. Orginele doos ook niet meer aanwezig uiteraard
Logitech komt de speakers bij jouw thuis ophalen, gratis;-)
Enige wat je moet doen is de speakers inpakken (hoeft niet de orginele doos te zijn).
Je kunt (in geval van de X-530) gewoon je geld terug krijgen zelfs als je geen bon meer hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
tm030614 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 00:04:
[...]

Logitech komt de speakers bij jouw thuis ophalen, gratis;-)
Enige wat je moet doen is de speakers inpakken (hoeft niet de orginele doos te zijn).
Je kunt (in geval van de X-530) gewoon je geld terug krijgen zelfs als je geen bon meer hebt.
ik zou graag willen weten hoe je aan die informatie komt. Op de website staat bijv dat je contact moet opnemen met de leverancier (mediamarkt indit geval neem ik aan). Ook dat je 2 jaar garantie hebt, dus dat is goed. Het is nu dus afwachten wat media markt terugstuurt, anders ga ik idd contact opnemen met logitech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 16:16
thewizard2006 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 15:58:
[...]

ik zou graag willen weten hoe je aan die informatie komt. Op de website staat bijv dat je contact moet opnemen met de leverancier (mediamarkt indit geval neem ik aan). Ook dat je 2 jaar garantie hebt, dus dat is goed. Het is nu dus afwachten wat media markt terugstuurt, anders ga ik idd contact opnemen met logitech
Die informatie heb ik, omdat ik zelf het plopjesprobleem topic van Logitech heb opgestart. Heb zelf zeer intensief contact gehad met Logitech met betrekking tot dit probleem. De rede dat die FAQ online staat op de site van Logitech komt door inspanningen van mij en mede tweakers.

Linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
dat is een duidelijk antwoord :)

heb vorige week contact gehad met de mediamarkt ,maar nog steeds geen reactie. Morgen (dinsdag) ga ik het nogmaals proberen. iig bedankt voor het duidelijke topic

Pagina: 1