Toon posts:

Receiver voor KEF IQ9

Pagina: 1
Acties:
  • 275 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb laatst 2 Kef IQ9 Speakers gekocht voor in mijn woonkamer, deze wil ik de basis laten vormen voor een 5.1 en later eventueel 7.1 set. In de winkel waar ik ze heb gekocht heb ik ze gehoord op een marantz SR7001 receiver. Het geluid was (in mijn ogen) perfect, ik was dus ook gelijk onder de indruk van die receiver. Ik ging echter voor de kef's om die te beluisteren en eventueel te kopen en ik wou nog even verder kijken wat er voor die prijsklasse aan A/V receivers beschikbaar was.

Nu werd ik door een vriend gewezen op de DENON 3806 receiver, op papier ziet het er goed uit. Heeft alleen iets minder aansluitingen zoals hdmi. Zou het de moeite waard zijn deze te gaan beluisteren? (Dan moet ik namelijk naar een andere winkel gaan zoeken).

Verder heb ik nog een vraag, ik wil het volgende aan gaan sluiten:
LCD TV (HDMI)
DVD Recorder (nog niet in bezit)
CD Speler (nog niet in bezit)
Radio (nog niet in bezit)
Nintendo Wii (component)
Xbox 360 (component)
2x Kef IQ9 (in de toekomst uitbreiden naar 5.1 of 7.1)

Zou dat gaan met deze receivers, ze hebben veel aansluitingen maar is het genoeg?

De denon 3806:
Digital Inputs optical 5
Digital Inputs coaxial 3
Digital Outputs optical 2
Analogue Audio inputs 12
Analogue Audio outputs 3
Video Inputs Component 3
Video Outputs Component 2
HDMI / DVI-D Inputs 2
HDMI / DVI-D Outputs 1

De marantz SR7001:
HDMI In 4
HDMI Out 1
Component In 4
S-Video In 5
Composite In 5
Component Out 2
S-Video Out 3
Composite Out 4
audio:
Analog L&R In 7
Analog L&R Out 5
Digital Optical In 4
Digital Coaxial In 3
Digital Optical Out 1
Digital Coaxial Out 1

De marantz heeft veel meer aansluitingen, maar zou de denon er ook genoeg hebben voor wat ik aan wil sluiten? Natuurlijk speelt het geluid de grootste rol, maar als ik niet al mijn apparaten aan kan sluiten wil ik zowieso voor een andere receiver gaan kijken.

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

Als de Marantz zo goed beviel, waarom wil je dan nog kijken voor een andere receiver? Er is helemaal niks mis met de Denon hoor, maar volgens mij heb je een kansje laten lopen. Als je je luidsprekers én je receiver in dezelfde winkel had gekocht had je misschien nog eens leuk kunnen afdingen. Al helemaal omdat je zegt dat het geluid in jouw ogen perfect was ben je gek dat je je nu nog eens druk gaat maken om aansluitingen die er toch wel genoeg opzitten.

p.s. Oh ja, die radio kun je schrappen want je koopt een receiver, geen kale versterker :).

Verwijderd

Topicstarter
Ik ging eigenlijk alleen naar de winkel om de KEF IQ9's te beluisteren, over een receiver had ik nog niet echt nagedacht. Ik wou me eerst iets beter op dat vak orienteren, achteraf is het erg stom ja. Ik was best overtuigd en mis nu helaas wel een deal.

Ik wil nu zeker de denon ook nog even zien/luisteren al vraag ik me af of dat dan ook op een kef iq9 set kan.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02 11:13

voodooless

Sound is no voodoo!

Het is een kwestie van tellen toch ;) De TV wil je via HDMI aansluiten. Voor de rest is er op de Denon wel plek zo te zien. Radio kun je wegstrepen, want die zit er natuurlijk al in ;) Wat belangrijk is, is dat er goede conversie van de analoge videobronnen naar HDMI is.

De marantz heeft een meer up-to-date HDMI versie (1.2 t.o.v 1.1), meer HDMI inputs. Verder ontlopen ze elkaar niet veel kwa features. Wat nog leuk is aan de Denon is dat deze een auto setup functie heeft met behulp van een microfoon.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Oja, nog een vraag waarom ik dit topic opende:
Kan digitenne van KPN op een receiver aangesloten worden, ik ga binnenkort samenwonen en daar is de aansluiting vrij slech tdus ze raden digitenne aan. I kweet echter niet precies hoe dit werk en of ik dit bv op de receiver aan kan sluiten zodat ik tv kan kijken EN het op kan nemen met de hd/dvd recorder.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:15

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

voodooless schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 10:15:
Wat nog leuk is aan de Denon is dat deze een auto setup functie heeft met behulp van een microfoon.
Daar zou ik persoonlijk geen enkele waarde aan hechten. Het is in mijn ogen niet meer dan een soort gadget. Hoewel mijn Onkyo set hetzelfde heeft geniet het handmatig afstellen nog altijd de voorkeur. Het gebruik van auto setup word door meerdere hifi speciaalzaken ook afgeraden viel mij op toen ik mijn receiver kocht.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:32

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 10:47:
Kan digitenne van KPN op een receiver aangesloten worden, ik ga binnenkort samenwonen en daar is de aansluiting vrij slech tdus ze raden digitenne aan. I kweet echter niet precies hoe dit werk en of ik dit bv op de receiver aan kan sluiten zodat ik tv kan kijken EN het op kan nemen met de hd/dvd recorder.
Als je iets anders wilt kijken dan dat je opneemt (zoals je gewend bent met een videorecorder) dan moet je een twin-tuner model nemen. Zo niet, moet je kijken naar wat je opneemt, en opnemen waar je naar kijkt want hij kan dan maar 1 zender tegelijk ontvangen.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:19
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 10:47:
Opnemen en tegelijkertijd een andere zender kijken gaat niet werken, zoals al gezegd.

De digitenne decoder heeft verder sowieso analoge audio uitgangen die je aan kunt sluiten op je receiver. Digitaal uit heeft ie volgens mij niet.

En nog even over je vraag of je die IQ9 speakers aan kunt sluiten op de 3806. Ik zou niet weten waarom niet! :)
Pagina: 1