Beste mensen,
Ik heb laatst 2 Kef IQ9 Speakers gekocht voor in mijn woonkamer, deze wil ik de basis laten vormen voor een 5.1 en later eventueel 7.1 set. In de winkel waar ik ze heb gekocht heb ik ze gehoord op een marantz SR7001 receiver. Het geluid was (in mijn ogen) perfect, ik was dus ook gelijk onder de indruk van die receiver. Ik ging echter voor de kef's om die te beluisteren en eventueel te kopen en ik wou nog even verder kijken wat er voor die prijsklasse aan A/V receivers beschikbaar was.
Nu werd ik door een vriend gewezen op de DENON 3806 receiver, op papier ziet het er goed uit. Heeft alleen iets minder aansluitingen zoals hdmi. Zou het de moeite waard zijn deze te gaan beluisteren? (Dan moet ik namelijk naar een andere winkel gaan zoeken).
Verder heb ik nog een vraag, ik wil het volgende aan gaan sluiten:
LCD TV (HDMI)
DVD Recorder (nog niet in bezit)
CD Speler (nog niet in bezit)
Radio (nog niet in bezit)
Nintendo Wii (component)
Xbox 360 (component)
2x Kef IQ9 (in de toekomst uitbreiden naar 5.1 of 7.1)
Zou dat gaan met deze receivers, ze hebben veel aansluitingen maar is het genoeg?
De denon 3806:
Digital Inputs optical 5
Digital Inputs coaxial 3
Digital Outputs optical 2
Analogue Audio inputs 12
Analogue Audio outputs 3
Video Inputs Component 3
Video Outputs Component 2
HDMI / DVI-D Inputs 2
HDMI / DVI-D Outputs 1
De marantz SR7001:
HDMI In 4
HDMI Out 1
Component In 4
S-Video In 5
Composite In 5
Component Out 2
S-Video Out 3
Composite Out 4
audio:
Analog L&R In 7
Analog L&R Out 5
Digital Optical In 4
Digital Coaxial In 3
Digital Optical Out 1
Digital Coaxial Out 1
De marantz heeft veel meer aansluitingen, maar zou de denon er ook genoeg hebben voor wat ik aan wil sluiten? Natuurlijk speelt het geluid de grootste rol, maar als ik niet al mijn apparaten aan kan sluiten wil ik zowieso voor een andere receiver gaan kijken.
Ik heb laatst 2 Kef IQ9 Speakers gekocht voor in mijn woonkamer, deze wil ik de basis laten vormen voor een 5.1 en later eventueel 7.1 set. In de winkel waar ik ze heb gekocht heb ik ze gehoord op een marantz SR7001 receiver. Het geluid was (in mijn ogen) perfect, ik was dus ook gelijk onder de indruk van die receiver. Ik ging echter voor de kef's om die te beluisteren en eventueel te kopen en ik wou nog even verder kijken wat er voor die prijsklasse aan A/V receivers beschikbaar was.
Nu werd ik door een vriend gewezen op de DENON 3806 receiver, op papier ziet het er goed uit. Heeft alleen iets minder aansluitingen zoals hdmi. Zou het de moeite waard zijn deze te gaan beluisteren? (Dan moet ik namelijk naar een andere winkel gaan zoeken).
Verder heb ik nog een vraag, ik wil het volgende aan gaan sluiten:
LCD TV (HDMI)
DVD Recorder (nog niet in bezit)
CD Speler (nog niet in bezit)
Radio (nog niet in bezit)
Nintendo Wii (component)
Xbox 360 (component)
2x Kef IQ9 (in de toekomst uitbreiden naar 5.1 of 7.1)
Zou dat gaan met deze receivers, ze hebben veel aansluitingen maar is het genoeg?
De denon 3806:
Digital Inputs optical 5
Digital Inputs coaxial 3
Digital Outputs optical 2
Analogue Audio inputs 12
Analogue Audio outputs 3
Video Inputs Component 3
Video Outputs Component 2
HDMI / DVI-D Inputs 2
HDMI / DVI-D Outputs 1
De marantz SR7001:
HDMI In 4
HDMI Out 1
Component In 4
S-Video In 5
Composite In 5
Component Out 2
S-Video Out 3
Composite Out 4
audio:
Analog L&R In 7
Analog L&R Out 5
Digital Optical In 4
Digital Coaxial In 3
Digital Optical Out 1
Digital Coaxial Out 1
De marantz heeft veel meer aansluitingen, maar zou de denon er ook genoeg hebben voor wat ik aan wil sluiten? Natuurlijk speelt het geluid de grootste rol, maar als ik niet al mijn apparaten aan kan sluiten wil ik zowieso voor een andere receiver gaan kijken.