Toon posts:

Storing VPN verbinding tussen 2 locaties

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn werk heb ik een netwerkprobleem(pje).. Het bedrijf is opgesplitst in twee vestigingen, deze maken gebruik van één netwerk wat op terminal server (2003) is gebaseerd. Op de hoofdlocatie werkt alles perfect, alleen op de tweede vestiging valt de gehele verbinding iedere dag om 9.05 weg voor een aantal seconden. Het probleem nu met terminal server is dat alle mensen die zijn ingelogt (15) gedisconect worden.

De verbinding tussen de twee locaties word gerealiseerd met een Cisco Pix 501, die via een KPN SDSL verbinding naar de andere Cisco Pix gaat op de hoofdlocatie. De switch op de tweede locatie heeft zelf DHCP, Cisco gebruikt geen fail over.. en om 9 uur zijn de desbetreffende gebruikers al een tijdje ingelogt..

Een idee van mijzelf was om op de tweede locatie een WS te plaatsen met wat test software die zelf kan pingen en een traceroute doen…..alles in een LOG opslaan zodat ik kan nazien wat er precies gebreurt om 9.05.. Dit alles vanuit een gebruikersomgeving zonder administrator rechten.

Ik heb zelf al een keer geprobeert om vanuit de hoofdlocatie te pingen naar de dependance tussen 9 en 9.10, maar daar was gek genoeg niets op te zien.

Weet iemand misschien een applicatie die deze functionaliteit heeft? Of misschien een andere oplossing hiervoor?? Zou echt super zijn.. :)

• SteeringWheel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-03 08:41
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 08:49:

Een idee van mijzelf was om op de tweede locatie een WS te plaatsen met wat test software die zelf kan pingen en een traceroute doen…..alles in een LOG opslaan zodat ik kan nazien wat er precies gebreurt om 9.05.. Dit alles vanuit een gebruikersomgeving zonder administrator rechten.

Ik heb zelf al een keer geprobeert om vanuit de hoofdlocatie te pingen naar de dependance tussen 9 en 9.10, maar daar was gek genoeg niets op te zien.

Weet iemand misschien een applicatie die deze functionaliteit heeft? Of misschien een andere oplossing hiervoor?? Zou echt super zijn.. :)
Met vbscripting kom je een heel eind denk ik. Maar aan pingen en tracen heb je ook niet zo veel volgens mij aangezien je dat handmatig al geprobeerd hebt en er niets te zien is. Ik zou eerder naar geschedulede taken kijken en/of een netwerksniffer op een client en de TS installeren.

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

Verwijderd

Topicstarter
SteeringWheel schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 09:10:
[...]

Met vbscripting kom je een heel eind denk ik. Maar aan pingen en tracen heb je ook niet zo veel volgens mij aangezien je dat handmatig al geprobeerd hebt en er niets te zien is. Ik zou eerder naar geschedulede taken kijken en/of een netwerksniffer op een client en de TS installeren.
Tnks! Ga ik eens proberen :)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:31

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Storing VPN verbinding
Graag niet crossposten.

Tijd voor een nieuwe sig..

Dit topic is gesloten.