Toon posts:

[Vista 32-bit] Logitech webcam messenger drivers?

Pagina: 1
Acties:
  • 28.015 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen,

Ik heb nu een maandje win vista ( business) op men pc staan vanaf het begin doet mijn webcam het al niet meer, het gaat om devolgende webcam:

http://www.logitech.com/index.cfm/downloads/software/GB/EN,CRID=1794,contentid=6361

Ik heb nu net een uur lopen zoeken op internet naar drivers die werken op 1 of andere manier... maar ik kom er niet uit. kan iemand me helpen hiermee?

Dank ;)

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:17
Volgens Logitech werkt deze cam niet onder Vista.
This Camera will not work with Windows Vista. Please see our list of newer Vista compatible cameras.
Als je geluk hebt, werken de XP drivers, anders heb je pech ben ik bang.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Jimster schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 00:49:
Nope, werken niet. (Maar ik heb Vista 64bit, dus sowieso niet). Ik heb ook zo'n camera, en het ziet er naar uit dat de QuickCam Messenger naar het ronde archief kan worden verwezen, en dat er een nieuwe Vista compatible webcam zal moeten worden aangeschaft.

Jammer, want het cameraatje is in mijn geval pas anderhalf jaar oud, ooit eens uit een budgetbak gegraaid voor $15 ofzo.

Gelukkig kun je tegenwoordig "foor weinug" een webcam kopen.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Topicstarter
Jimster schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 00:49:
Volgens Logitech werkt deze cam niet onder Vista.

[...]

Ja de xp drivers heb ik geprobeerd en dat werkt niet, ik heb de compatible mode aangezet voor windows xp sp2 maar dat werkt ook niet. nu heb ik de volgende site gezien:

http://www.freestyle-it.n...412adf2a1a1a488084c104a21

maar zoals daar beschreven staat werkt ook niet...
En tja ik ben ook maar een arme student dus beter hergebruiken dan nieuwe kopen ;)

zelf betwijfel ik of die webcams echt niet werken op vista of dat logitech expres geen ondersteuning geeft om weer nieuwe webcams te verkopen???
Of is dat nu totaal verkeerd gedacht van mij... die van mij is ook een anderhalf jaar oud en tja dan vind ik het toch een beetje zonde om nu alweer een nieuwe te moeten gaan kopen..

Dank alvast :)

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-03 14:27
Geen idee of het voor deze webcam ook zo is, maar de Quickcam Pro 4000 doet het deels met de XP drivers.
In MSN Messenger is hij in ieder geval bruikbaar (misschien ook wel in ander IM clients, geen idee), maar verder kun je er weinig mee.

Verwijderd

Zelfde probleem hier . Mijn QuickCam messenger Plus staat niet op de Vista lijst bij Logitech en de XP drivers werken niet onder Vista Premium NL 32 Bit. Koste in sept 2006 €30.-. jmaar maar helaas waar. Er staat wel andere software op voor de iets andere gewone messenger ,maar dat werkt ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
dan lijkt er inderdaad niks anders op te zitten dan een nieuwe te kopen?

ik denk die beste mensen bij tweakers weten alles wel om t ff te fixen;)

maja, toch bedankt voor de reactie's:)

Verwijderd

ik heb dus hetzelfde probleem..
maar weet er iemand een webcam die het wel doet onder vista?
ik heb al gekeken op internet maar ik kan er geen vinden die wel vista ondersteund

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09-2025
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 10:52:
Zelfde probleem hier . Mijn QuickCam messenger Plus staat niet op de Vista lijst bij Logitech en de XP drivers werken niet onder Vista Premium NL 32 Bit. Koste in sept 2006 €30.-. jmaar maar helaas waar. Er staat wel andere software op voor de iets andere gewone messenger ,maar dat werkt ook niet.
heb zelf de quickcam messenger, eerst de drivers vooor de cam installed, daarna de cam aangesloten en gezegd, in c:\program files\logitech zitten de drivers en zoek ze maar...

daarna heeft ie ze gevonden, daarna de 10.x drivers voor vista installeren, en je hebt laatste software van logitech en een werkende cam :) (dit zowel voor vista business als ultimate geprobeerd..)

Verwijderd

Topicstarter
Dutch2007 schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 14:26:
[...]

heb zelf de quickcam messenger, eerst de drivers vooor de cam installed, daarna de cam aangesloten en gezegd, in c:\program files\logitech zitten de drivers en zoek ze maar...

daarna heeft ie ze gevonden, daarna de 10.x drivers voor vista installeren, en je hebt laatste software van logitech en een werkende cam :) (dit zowel voor vista business als ultimate geprobeerd..)
uhm even voor de duidelijkheid want elk nieuw model krijgt weer dezelfde naam als het oude, heb jij deze :

http://www.logitech.com/i...,CRID=1794,contentid=6361

of een andere? ik zal jouw manier is proberen van het weekend als ik er tijd voor heb.

In ieder geval bedankt voor het posten :P en je hebt genoeg uurtjes in je Second Life zitten ;)

• Dutch2007
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 17:24:
[...]

uhm even voor de duidelijkheid want elk nieuw model krijgt weer dezelfde naam als het oude, heb jij deze :

http://www.logitech.com/i...,CRID=1794,contentid=6361

of een andere? ik zal jouw manier is proberen van het weekend als ik er tijd voor heb.

In ieder geval bedankt voor het posten :P en je hebt genoeg uurtjes in je Second Life zitten ;)
jah die heb ik iid :)

ook al weer een tijdje ;)

ach 300 uur is ma ff :P

• dbreuning
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-04-2024
Ik heb de Logitech Quickcam Express ook. Bij het inpluggen in mijn Vista Ultimate x86/32-bits machine herkende hij de camera goed en installeerde hij hem ook prima. In Windows Live Messenger kan ik de camera ook gewoon gebruiken in een Video Chat. Heb er dus geen extra drivers voor geinstalleerd.

www.easysoftwaredeployment.nl | www.provolve.nl

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
dbreuning schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 19:05:
Ik heb de Logitech Quickcam Express ook. Bij het inpluggen in mijn Vista Ultimate x86/32-bits machine herkende hij de camera goed en installeerde hij hem ook prima. In Windows Live Messenger kan ik de camera ook gewoon gebruiken in een Video Chat. Heb er dus geen extra drivers voor geinstalleerd.
Het gaat ook om de "Logitech Webcam Messenger", niet om de "Quickcam Express". ;)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Titel ontdaan van overdreven ???

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 20:40:
offtopic:
Titel ontdaan van overdreven ???
Wat is er?

Verwijderd

heb zelf de quickcam messenger schreef dutch2007.

Probleem is dat ik dus de quikcam messenger PLUS heb. Voor deze zijn geen drivers verkrijgbaar en de XP-drivers werken dus niet. Vraag me niet wat het verschil in webcams is maar het werkt niet met de normale Vista-drivers van quick Messenger,

Verwijderd

Topicstarter
Dutch2007 schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 14:26:
[...]

Zoals je hierboven hebt beschreven werkt het gewoon ook nog bij me ;) eerst de xp drivers installeren dan opnieuw opstarten, en dan webcam erin. Dan laten zoeken in de logitech folder.

Alleen het gedeelte van updaten doet ie niet. Hij zegt dat er geen updates zijn. En de webcam werkt bij mij alleen in msn of andere chat programma's en niet in windows zelf... mja dat is al genoeg opzich. Als men vriendin, die nu in Australie zit(voor nog 4maanden :'( ), me maar kan zien ;) haha

vriendelijke groet

• Dutch2007
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 23:44:
[...]

Zoals je hierboven hebt beschreven werkt het gewoon ook nog bij me ;) eerst de xp drivers installeren dan opnieuw opstarten, en dan webcam erin. Dan laten zoeken in de logitech folder.

Alleen het gedeelte van updaten doet ie niet. Hij zegt dat er geen updates zijn. En de webcam werkt bij mij alleen in msn of andere chat programma's en niet in windows zelf... mja dat is al genoeg opzich. Als men vriendin, die nu in Australie zit(voor nog 4maanden :'( ), me maar kan zien ;) haha

vriendelijke groet
d'r zijn zo ook geen updates maar sommige cams hebben wel de 10.x driver support voor vista..
als je dus een cam pakt die wel vista support heeft nadat je de cam installed hebt, dan heb je die software van versie 10.x wel...

http://www.logitech.com/i...,CRID=1794,contentid=6023

(ik weet het is geen quickcam messenger, maar die drivers daarna installeren, en je hebt wel laatste software...)
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 19:32:
heb zelf de quickcam messenger schreef dutch2007.

Probleem is dat ik dus de quikcam messenger PLUS heb. Voor deze zijn geen drivers verkrijgbaar en de XP-drivers werken dus niet. Vraag me niet wat het verschil in webcams is maar het werkt niet met de normale Vista-drivers van quick Messenger,
en mijn manier geprobeerd, dus eerst installeren, dan restart, dan aansluiten, dan aanwijzen? (evt gewoon de cd gebruiken die je er ooit uns bij gekregenh hebt...)

[ Voor 21% gewijzigd door Dutch2007 op 16-03-2007 12:18 ]

Verwijderd

[/quote]en mijn manier geprobeerd, dus eerst installeren, dan restart, dan aansluiten, dan aanwijzen? (evt gewoon de cd gebruiken die je er ooit uns bij gekregenh hebt...)
Dutch2007

[quote]

Zal het morgen op jou manier proberen. Thanks.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 16:59:
dan lijkt er inderdaad niks anders op te zitten dan een nieuwe te kopen?

ik denk die beste mensen bij tweakers weten alles wel om t ff te fixen;)

maja, toch bedankt voor de reactie's:)
Krijg je een foutmelding bij het installeren van de XP drivers, of kan je het installeren en staat het gewoon in je apparaatbeheer.

Mocht het zo zijn dat het ook in je apparaat beheer staat, dan kan je een windows update uitvoeren, die vergelijkt de drivers die je hebt geinstalleerd met de drivers die er beschikbaar zijn voor je webcam.

Ik had namelijk het probleem met mijn Wireless broadcom adapter (ingebouwd) de drivers waren geinstalleerd maar hij deed het niet, nadat ik via mijn andere netwerkkaart (met draad dus) de windows update had uitgevoerd, had hij de drivers die ik geinstalleerd heb vergeleken met wat er beschikbaar is en die drivers geinstalleerd waardoor ik mijn wireless broadcom kon installeren.

Daarvoor ben ik ook alle sites af gegaan voor drivers voor mijn broadcom wireless kaart zonder resulaat. Totdat ik de Windows update heb uitgevoerd.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2007 13:19 . Reden: typfoutjes ]

• RonnieLwd
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-11-2024

RonnieLwd

Sukkel

hoi allemaal

deze webcam werkt prima in vista ultimate ik heb de zelfde type webcam vista vind de drivers zelf

groeten :D

• Dutch2007
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 12:45:
[...]

Krijg je een foutmelding bij het installeren van de XP drivers, of kan je het installeren en staat het gewoon in je apparaatbeheer.

Mocht het zo zijn dat het ook in je apparaat beheer staat, dan kan je een windows update uitvoeren, die vergelijkt de drivers die je hebt geinstalleerd met de drivers die er beschikbaar zijn voor je webcam.

Ik had namelijk het probleem met mijn Wireless broadcom adapter (ingebouwd) de drivers waren geinstalleerd maar hij deed het niet, nadat ik via mijn andere netwerkkaart (met draad dus) de windows update had uitgevoerd, had hij de drivers die ik geinstalleerd heb vergeleken met wat er beschikbaar is en die drivers geinstalleerd waardoor ik mijn wireless broadcom kon installeren.

Daarvoor ben ik ook alle sites af gegaan voor drivers voor mijn broadcom wireless kaart zonder resulaat. Totdat ik de Windows update heb uitgevoerd.
had ik dus ook met me ra-link wifi kaartje :), me yukon gebruik(draadje :P ) daarna windows update en BOOOM!, ralink driver found (in XP was dat voor mij iig al :) ) zeer netjes :D

• RonnieLwd
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-11-2024

RonnieLwd

Sukkel

hij vraagt wel om cd die gewoon erin en later zegt hij dat hij geen drivers gevonden heeft en dan doet hij het later wel :D

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:47
Beetje late schop
Maar heb je http://www.windrivers.com/VistaDrivers.html als eens geprobeerd want daar staan een hoop verschillende logitech webcam drivers welke onder Vista zouden moeten werken (ik ga er morgen zelf ook 1 testen voor de quickcam messenger)

edit:

De versie 10 software kreeg ik me webcam messenger niet mee aan de praat.
Maar de windows XP software (versie qc848nld ) werkte in 1x goed (heb wel gelijk laten installeren in compatibiliteitsmodus winxp SP2)
Je krijgt wel een melding dat de quickcam software problemen kan vertonen maar daar heb ik nog geen last van gehad. Verder nog niet getest in Live messenger maar verwacht daar geen problemen

[ Voor 44% gewijzigd door The-Source op 25-03-2007 13:09 ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• H4ldrz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-02 20:43
Ik heb ook geprobeerd deze webcam aan de praat te krijgen op vista (home premium 32bit).

Wanneer ik de de webcam na het opstarten erin steek en aangeef dat hij de drivers in de map "logitech" moet zoeken krijg ik steeds de foutmelding:

Er is tijdens de installatie van het stuurprogramma van het apparaat een probleem opgetreden,

Er is een stuurprogramma voor het apparaat gevonden, maar er is een fout opgetroden tijdens de poging om het stuurprogramma te installaren.

Logitech QuickCam Messenger

Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden

Heb het nu al een aantal keren geprobeerd maar krijg hem niet aan de praat.

Ik gebruik deze versie voor de installatie : qc848nld.exe

Ik hoop dat iemand me kan helpen !! _/-\o_

Gaston

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:55
Wat voor mij werkte was qc848enu.exe downloaden, unrarren, en de hardware wizard daar de drivers vandaan laten plukken.

WEBN & chill (@IBKR)

• ralphje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-02 13:45

ralphje

Hey, it's me!

Vista kon via Windows Update opeens de drivers vinden voor mijn Quickcam Express old old edition :)

Geniet, maar surf met mate!

• H4ldrz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-02 20:43
Dan wil ik graag weten hoe je dat voor elkaar hebt gekregen...

Mijn lukt het nog steeds niet :(

Gaston

Verwijderd

Doet je webcam het inmiddels? Zo niet, dan mag je de mijne wel hebben. Die doet het niet onder Vista x64 en ik ga niet terug naar de x86 kernel voor een webcam ;)
Pagina: 1