Gezocht: goedkope file server met veel bandbreedte

Pagina: 1
Acties:
  • 333 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FooBarWidget
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09-2024
Ik ben recentelijk in het bezit gekomen van een server die veel bandbreedte vreet. Ik schat het verbruik op 50 GB per dag. Dit is wanneer ik de HTML al heb gecomprimeerd met mod_deflate. Mijn huidige server heeft een maandelijkse limiet van 1500 GB. Dit overschrijd ik makkelijk als het zo doorgaat.
Ik wil de website dus gaan load balancen. De meeste bandbreedte wordt verbruikt door statische afbeeldingen (vooral .jpg). Ik ben dus op zoek naar goedkope file servers. OS, CPU en geheugen spelen minimale rol, het gaat me vooral om kosten per GB.
Ik heb van een vriend gehoord dat colocation bij TransIP.nl voordelig is. Daar betaal je ongeveer 0.07 euro per GB (exclusief kosten van de hardware).
Kent iemand een hosting provider die voordeliger is? De provider hoeft niet in Nederland te bevinden, het gaat me alleen om de server. Als ik goedkoper uit ben zelfs als ik een server van de provider huur, dan is het ook goed.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Is het geen optie om de site zelf aan te passen, in plaats van de hosting?

Worden bijvoorbeeld wel datum- en 304 Not Modified-headers meegestuurd?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Als die load een beetje gelijkmatig is (zonder pieken) kun je beter een X aantal mbit nemen.

3mbit 95% is 960Gb per maand (theoretisch max).

Als het je puur en alleen om "lompe" storage gaat zou je ook eens kunnen kijken in Duitsland.
Een (bekende) budgethoster daar is oa http://www.servage.net/

[ Voor 11% gewijzigd door DJSmiley op 07-03-2007 00:54 ]

• FooBarWidget
Is het geen optie om de site zelf aan te passen, in plaats van de hosting? Worden bijvoorbeeld wel datum- en 304 Not Modified-headers meegestuurd?
Nee, ja en ja. De meeste bandbreedte wordt verbruikt door *statische* content, namelijk afbeeldingen. De server stuurt de juiste caching headers.

Het gaat me inderdaad puur en alleen om de "lompe" storage, zoals DJSmiley zegt. ;)

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-11 12:50

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

misschien is Yourwww.nl iets?

You are NIJL-ed!

• FooBarWidget
DJSmiley: bedankt voor de tip. Servage ziet er erg goed uit, hoeveel ik (nog) vraagtekens zet bij hun kwaliteit. Het ziet er bijna te goed uit om waar te zijn. Ik zal het onderzoeken.

Nijl: Sorry, yourwww voldoet niet. Hun duurste pakket biedt slechts 150 GB per maand. Dat heb ik in een week verbruikt.

EDIT: Ik heb nog een host gevonden, http://www.dreamhost.com/ (gevonden via deze blog). Dit ziet er eigenlijk nog beter uit dan Servage - vergelijkbare bandbreedte limiet, en bovendien bieden ze zelfs shell access! Als ze ook nog rsync hebben geinstalleerd op die shell dan zou het ideaal zijn. Heeft iemand ervaring met DreamHost?

[ Voor 40% gewijzigd door FooBarWidget op 07-03-2007 08:56 ]

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
FooBarWidget schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 08:33:
DJSmiley: bedankt voor de tip. Servage ziet er erg goed uit, hoeveel ik (nog) vraagtekens zet bij hun kwaliteit. Het ziet er bijna te goed uit om waar te zijn. Ik zal het onderzoeken.

Nijl: Sorry, yourwww voldoet niet. Hun duurste pakket biedt slechts 150 GB per maand. Dat heb ik in een week verbruikt.

EDIT: Ik heb nog een host gevonden, http://www.dreamhost.com/ (gevonden via deze blog). Dit ziet er eigenlijk nog beter uit dan Servage - vergelijkbare bandbreedte limiet, en bovendien bieden ze zelfs shell access! Als ze ook nog rsync hebben geinstalleerd op die shell dan zou het ideaal zijn. Heeft iemand ervaring met DreamHost?
niet met dreamhost, heb zelf servage, snelle supprt e.d., control panel dat je hebt is wel relaxt, en volgens mij hebben ze een bug in hun transfer stuff, als je nml via ftp alles upload en andere laat downloaden, kost je dat geen bandbreedte (zelf nml wel eens een dvdtje daar heen geupload paar vrienden laten downloaden, maar koste me geen bandbreedte van me maandelijkse quotum :P) verder zitten ze steeds momenteel extra dingen toe te voegen, zo hebben ze laatst nog een auto-installer van paar software dingen d'r bij gezet (zoals gallery2, phpbb, etc, etc)

beetje info over hun server stuff
http://www.xtremeweb-hosting.net/phpsysinfo/

• Aotearoa
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-12 22:28
Kijk ook eens bij Leaseweb voor goedkope dedicated servers in Nederland met veel dataverkeer.

• stumperd
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-07-2023
FooBarWidget schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 08:33:
Ik heb zelf wat knutsel sites bij dreamhost. Je krijgt wat ze zeggen te bieden maar het blijft een shared host, snelheid is dus variabel dit merk je voornamelijk met scripts. Als je het alleen voor storage/transfer wilt gebruiken is het zeker geschikt. Wat mij persoonlijk goed bevalt is dat je vrijwel alle linux mogelijkheden kunt gebruiken.

Rsync is geinstalleerd en je kan ook gewoon software in je home dir installeren. Het is niet toegestaan services te draaien, processen die langer dan 5 minuten draaien mogen worden gekilled (is mij nog nooit overkomen) en er is een soort van fair use policy op cpu gebruik.

Als je de coupon "SAVE90DOLLAR" gebruikt krijg je 90$ korting (en ik 7$ ;-) geld niet bij maandelijkse betaling.

Ik kan je ook een coupon geven met 50% meer bandbreedte of storage als je dat liever hebt.

• FooBarWidget
Die coupon is relaxt, bedankt voor de aanbod. :) Is die 50% meer bandbreedte voor altijd, voor alleen voor een bepaalde periode?

• stumperd
Die 50% meer bandbreedte is volgens mij zolang je het zelfde pakket houdt. Ik wilde dit ff checken maar ze hebben onderhoud aan het control-panel :-(

Zie ook: http://www.dreamhoststatus.com/

• GrooV
  • Laatst online: 28-11 19:37
Ik zou even op leaseweb.com kijken, leaseweb heeft echt een geweldig netwerk. Daarnaast als je bij leaseweb bandbreedte inkoopt op een bepaalde poort krijg je het ook altijd, wanneer jij het wilt!

Volgens mij is TransIp niet eens zo heel erg goedkoop als veel bandbreedte verbuikt.

• stumperd
Coupon: "MOREBANDWITH" geeft 50% meer bandbreedte en 10% meer diskspace.

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Doe ook eens navraag op webhostingtalk.nl, daar zijn veel Nederlandse hosters te vinden die scherpe prijzen kunnen bieden.

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
is het mss ook mogelijk net iets meer compressie te gebruiken op de jpg's ?
(dan is het ev. op te lossen met een eenmalige run door een grafisch programma of script om dit op te lossen)

voor tumbnails, echte tumbnails gebruiken / dit cachen ipv dynamisch genereren
dynamische foto's tijdelijk ook op serverzijde cachen wodat ze niet telkens gegenereerd worden ?
(tips omdat ik niet weet welke site en hoe die is opgebouwd)

meestal niet zichtbaar maar wel telkens een besparing qua bb-gebruik.
en iets meer een 'lange termijn' oplossing. - als alle .jpg's van 150 naar 75 kB gaan dan spaar je quasi de helft uit qua trafiek.

vooral als het niet over professionele foto's gaan, maar wel om veel unieke pageviews.

(wat 'weegt' een pagina gemiddeld in bandbreedte gebruik? )

ps: en is het niet mod_gzip ipv mod_deflate ?

[ Voor 28% gewijzigd door soulrider op 07-03-2007 16:34 ]

Pagina: 1