Thermaltake 750 watt is gaar

Pagina: 1
Acties:
  • 233 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jojoba007
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-01 09:05
Hallo,

Recent heb ik een nieuw systeem gekocht met een Thermaltake Toughpower 750 watt.

Laats heb ik echter even een paar onderdelen uit het systeem gehaald om het e.e.a op een ander
moederbord te testen. Toen ik de onderdelen weer terug had geplaatst wilde het systeem niet meer goed opstarten.
:'( Als eerst gingen de fan's van het moederbord draaien samen met de fan's van de kast.
Vervolgens gaat pas de fan van de videokaart draaien. Ik krijg geen beeld, de pc start dus helemaal niet op. Alleen de hardware lijkt halfbakken te draaien. :(

Na een tiental seconden houd vervolgens de processor fan op met draaien. Je ziet dan wel
dat de processor fan probeert met schokken vooruit te komen alsof hij stroom te kort komt.

Ik heb een zeer groot vermoede dat het door de voeding komt.
Tevens heb ik geprobeerd om de bekabeling aan de hardware anders in te delen.
Dit heeft geen effect gehad.
8)7

Heeft iemand anders misschien ervaringen gehad die hier op lijken.
Dan zou ik daar graag het e.e.a mee willen delen.

Het systeem bevat de volgende onderdelen:

Mobo: Asus P5W DH deluxe
Processor: core 2 duo E6700
Geheugen: kingston hyperx 2x 1024 op 667mhz
Video kaart: XFX Geforce 8800GTX XXX edition
2x Seagate 320 SATAII schijven in raid0
1x DVD brander
1x DVD speler
1x diskette station
1x front fan met blauw licht
1x side fan met verschillende kleuren
1x back fan met blauw licht
2x laser lampjes

• de_harde_kern
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-01 08:02
Toevallig geen oud videokaartje ( desnoods pci ) om te checken dat je uberVGA niet kapot is?

• Frank336
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-12-2023
Misschien een domme opmerking, maar heb je alle twee de voedingkabels op je 8800 aangesloten? ;)
Op dit asus bord zit de optie Q-fan. Dit regelt de snelheid van een aantal fans waaronder je processorfan. Hierdoor kan je fan in het begin schokken. (doet hij bij mij ook)
Misschien kan je proberen om je bios "schoon" te maken door je cmos te resetten en vervolgens alleen de hoogst nodig apparaten aan te sluiten (videokaart en harde schijf).

In ieder geval succes en hopelijk weer een goed werkend systeem.

• jojoba007
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-01 09:05
Hoi bedankt voor de reacties,

Ik heb alle voedingskabels aangesloten op de 8800GTX.

Het schokken van de processor fan gaat als volgt. Bij het opstarten draait hij normaal (op het eerste oog).
Vervolgens stopt hij met draaien na een tiental seconden. Dan komt hij niet meer vooruit. Hij beweegt af en toe een halve slag om de 5 sec alsof hij stroom te kort komt.

Ik ga morgen je tip uitproberen door alleen de noodzakelijke hardware aan de voeding te koppelen.
Ik hou jullie op de hoogte, wie weet heeft iemand later het zelfde probleem.

Ervaringen en tips zijn nog steeds welkom.

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:52

Khaine

Python liefhebber

Dit lijkt me een duidelijk geval van testen. Je zegt dat het denkt door de voeding te komen. Leen anders een voeding bij iemand uit de buurt als dit mogelijk is.

Als je echt bang bent dat een 750 Watt van een dergelijk merk de beol niet trekt zou je dit moeten testen door stelselmatig elementen te verwijderen uit je PC. Dus een andere videokaart, of geen schijven etc.

Ik zou zelf gokken op een defect in de voeding, want het wattage moet meer dan voldoende zijn.

Overigens, als enkel de processorfan nokt met draaien kun je ook proberen om die even te vervangen. Doorgaans gaan of alle fans tegelijk haperen, of geen 1.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

jojoba007 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 22:20:
Het schokken van de processor fan gaat als volgt. Bij het opstarten draait hij normaal (op het eerste oog).
Vervolgens stopt hij met draaien na een tiental seconden. Dan komt hij niet meer vooruit. Hij beweegt af en toe een halve slag om de 5 sec alsof hij stroom te kort komt.
Dat doen mijn fans ook en dat komt door Q-fan, eerst draaien ze op 'vol' vermogen en dan gaan ze bij mij soms uit omdat de cpu nog niet warm genoeg is (en krijg ik een cpu fan error :P )

Probeer een andere vga.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
En mocht de voeding kapot zijn, dan kun je er gewoon een 480 watt in zetten en er van wat je overhoudt nog meer decadente lampjes in zetten ;)

specs

Pagina: 1