Verwijderen onboard Audio

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-05 10:43
Net mijn 1U behuizing en onderdelen binnen gebregen, kom ik er achter dat de onboard audio nét 1 / 2 mm boven de kast uit steekt.
Gekeken wat er zou gebeuren als ik de kast afsloot met moederboard er in, komt de onderkant van het moederboard tegen de onderkant van de kast dus zou er kortsluiting ontstaan..

Eventueel iets tussen het moederboard en de kast inleggen zou een optie zijn, maar niet echt gewenst. Een nieuw moederboard kopen ook, maar zou niet een oplossing zijn waar ik naar zoek (last resort dus), voor er zometeen een wildegroei aan mogelijkheden ontstaat ;)

Mijn vraag is: is het mogelijk de onboard sound jacks veilig te verwijderen (solderen)? Krijgt het moederboard geen kuren wanneer dit ineens ontbreekt?

Op google zoeken bracht niet meer op dan het verwijderen van drivers / software :/

[ Voor 5% gewijzigd door PeterSelie op 06-03-2007 23:03 ]

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:05
Geen ervaring mee, maar ik kan me voorstellen dat het bios bij bootup de status van de onboard audio checked en bij afwezigheid dus niet door de post heen komt.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• PeterSelie
Kwestie van disablen? Is er ook niets te controleren :9

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je zou het ding er gewoon vanaf kunnen halen. Als je zorgt dat je geen dingen met elkaar verbind die niet met elkaar verbonden horen te zijn gaat dat gewoon lukken. Je pc zal nog steeds de onboard audio herkennen omdat je chip er nog opzit, maar goed, dat kun je uitzetten in de bios of gewoon negeren :P

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Lijkt me geen kwaad kunnen, maar waarom is een simpel laagje om contact te voorkomen geen optie?

• PeterSelie
Omdat dit toch risico's met zich mee kan gaan nemen, het board zit aardig strak tegen de onderkant aan (wordt echt helemaal geklemd) en zal dus betekenen dat er de mogelijkheid is dat de soldeertin aan de achterkant van het moederboard (wat toch aardig puntig is) hier door heen kan prikken

Het verwijderen van het hele ding is dan een mooiere (en permanente + risicoloze - op lange termijn - ) oplossing.

[ Voor 16% gewijzigd door PeterSelie op 06-03-2007 23:10 ]

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-05 15:39
Als je het op een nette manier verwijderd is het geen probleem.

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-05 22:59
Zolang je alleen de jacks verwijdert merkt de pc er niks van lijkt mij. Er is geen mogelijkheid dat de computer merkt of die er nog aan zitten behalve als je er een stekker in steekt.Zolang je voorzichtig desoldeerd moet het wel kunnen denk ik. Als je het netjes doet kun je ze zelf later weer er aan vast maken ^^

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou voordat je aan het verwijderen gaat, toch heel even checken wat voor chipset je onboard sound heeft. Ik weet van de onboard sound op mijn asus p4p800 dat die detectie heeft op welke pinnen er aangesloten zijn (ivm auto-config van de speaker-indeling) en dat zou problemen kunnen geven. Uitschakelen in het BIOS zou dat in principe moeten verhelpen...maar mocht je dan een BIOS-update doen dan kan het wel eens zijn dat ie na de bios-reset weer aan staat en dat wil je eigenlijk voorkomen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Aapenootjes
(ivm auto-config van de speaker-indeling)
Ik mag toch aannemen dat hij gewoon start als je geen speakers aan sluit? :P

• PeterSelie
Toch maar even voor de duidelijkheid: de jacks (die ik bedoel, niet dat we alleen om wat anders praten). Het _hele_ ding verwijderen dus ;)

Afbeeldingslocatie: http://dutchtrouble.nl/GoT/onboard_sound.png

• Aapenootjes
Wat misschien wel een tip is:
Meet met een voltmeter de weerstand tussen de pinnen die je los soldeerd. Als je tussen geen pinnen contact kunt vinden met je voltmeter kun je redelijk zeker weten dat je moederbord geen flauw benul heeft of dat ding er op zit of niet.

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Dit zijn slechts connectoren, los solderen zal dan ook geen probleem zijn en gebeurd toch ook niets als je opstart zonder stekkertje erin.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• _Ernst_
  • Laatst online: 25-05 23:24

_Ernst_

Mark It Zero!

Met de mensen hierboven ^ Kan geen kwaad, het is gewoon een connector, je geluidskaart zal er niks van merken als die ineens ontbreekt.

Last.fm

• PeterSelie
_Ernst_ schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 23:38:
Met de mensen hierboven ^ Kan geen kwaad, het is gewoon een connector, je geluidskaart zal er niks van merken als die ineens ontbreekt.
Mooi dat er dan geen kaart in zit om niks te merken (neem aan dat je chip bedoeld) :9

Maar tnx, dan gaan we ergens deze week even dat dingetje verwijderen. Dank voor alle antwoorden, zal nog even updaten hoe het uiteindelijk gegaan is :)

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
wie koopt er dan ook een desktop board voor 1u >:) de airflow zal ook verre van optimaal zijn met het geheugen dwars voor de cpu.
Maar goed ik heb mezelf er ook aan gezondigd en heb toen stuk van de connector afgeknipt;)

• PeterSelie
mja, beginnende hosters hebben meestal niet zo een groot budget, en de airflow is prima te corrigeren :P

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-05 22:50
Kun je de bovenkant van de jacks er niet gewoon afdremelen?

[ Voor 104% gewijzigd door DaCoTa op 07-03-2007 18:26 ]

• PeterSelie
omdat de kast (die in het datacentrum komt te hangen overigens, daar zijn aardig strenge eisen over zulke 'praktische' oplossingen) die splinternieuw is, meer kost dan 2 van deze moederboarden samen en waarschijnlijk nog verkocht moet worden in de toekomst, wanneer we weer zullen upgraden?

Dan is deze oplossing beter, daar een server uberhaubt niet over sound hoeft te beschikken is het ding overbodig..

De server zal ook als geheel weer verkocht worden. Naar het ontbreken van de onboard sound zal niet gekeken worden, maar ga jij maar eens een dure(!) case met een gat er in gedremelt verkopen ;)

Wanneer de nieuwe achterbank voor in je auto niet past, voor welke keuze ga je dan:
1. De achterbank iets minder breed maken (het zij door te zagen)
2. Gewoon 'even' een deel van je kappen eruit dremelen, zo past de bank wel ;)

[ Voor 25% gewijzigd door PeterSelie op 07-03-2007 18:29 ]

Verwijderd

Er zijn wel meerdere hosters die het er gewoon af solderen.

Kan prima.... kwaliteit is toch al de vraag bij een dergelijk bord.

• Deismyna
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Vandaag je server gezien, wel mooi opgelost door het er gewoonweg af te zagen :P

Verwijderd

Deismyna schreef op zondag 25 maart 2007 @ 20:40:
Vandaag je server gezien, wel mooi opgelost door het er gewoonweg af te zagen :P
Solderen is nog altijd netter lijkt me zo. |:(

• PeterSelie
lol Roy, jij ook hier? :9

Mja, solderen ging wat moeilijk zonder de mogelijkheid de tin weg te zuigen.. dus gewoon maar hetgeen dat te hoog was er af gezaagd :P

@ RutgerM: En erm.. wat is het verschil precies voor het moederboard? Niets, inderdaad, in de bios uitzetten is in de bios uitzetten, dan maakt het de bios niet uit of het nou alleen uit staat of dat je het er af hebt gehaald dmv solderen dan wel zagen..

[ Voor 49% gewijzigd door PeterSelie op 25-03-2007 20:43 ]

• Deismyna
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Ah evengoed wel mooi opgelost, je moet toch wat als je geen tinzuiger in de buurt hebt he :)

[offtopic] En ja, ik ook hier :P, ik zag toevallig je topic over je 4GB geheugen probleem :) [/off-topic]

Verwijderd

SoaDmaggot schreef op zondag 25 maart 2007 @ 20:42:
@ RutgerM: En erm.. wat is het verschil precies voor het moederboard? Niets, inderdaad, in de bios uitzetten is in de bios uitzetten, dan maakt het de bios niet uit of het nou alleen uit staat of dat je het er af hebt gehaald dmv solderen dan wel zagen..
Tis gewoon rot, simpel. Zelfde als solderen met soldeervet.

Als je een stroomdraad had afgestript had je zelfs nog kunnen des-solderen.

• PeterSelie
Gelukkig zijn de stroomdraden stijf en kunnen dezen net even voor de grap naar elkaar toe kruipen..

Maar, het probleem is opgelost, dus laten we verder niet offtopic gaan en dit laten voor wat het is :)

Verwijderd

SoaDmaggot schreef op zondag 25 maart 2007 @ 21:00:
Gelukkig zijn de stroomdraden stijf en kunnen dezen net even voor de grap naar elkaar toe kruipen.
Je kunt afgestript stroomdraad als desoldeedlitze gebruiken.

Tja, offtopic... tweaker of niet.... je wil het toch goed doen ?
Pagina: 1