Koptelefoon te zwaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:27

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Topicstarter
Ik heb een Logitech Z-5500 set aan m'n pc hangen, niks over te klagen, behalve door m'n ouders. Vandaar de aanschaf van een Sennheiser HD465 koptelefoon :P Die op zich voor mijn doen prima klinkt.

Probleem is alleen dat als ik die aansluit op m'n Z5500 set ik het volume nogal hard moet zetten wil ik er een fatsoenlijk geluid uit krijgen, en wil ik eens stevig spelen moet ik de set in de boost draaien en gaat de zooi vervormen. Geeft deze set nou te weinig vermogen aan m'n koptelefoontje, of doe ik iets fout? Moet er een koptelefoonversterker tussen ofzo?

Hier stond een dode link.

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:39
Set geeft inderdaad te weinig vermogen. Zoek op Ebay eens op cmoy amp, voor 50 euro haal je een klein zelf-gebouwd versterkertje in huis die dat ding een flinke BOOST zal geven.

Ook verantwoord voor heel high end modellen, trouwens.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Een koptelefoon heeft een hogere impedantie dan oordopjes, dus een koptelefoon zal daardoor minder geluid geven op de zelfde volumestand.

Normaal gesproken zal een versterker hierop berekend zijn zodat een koptelefoon gewoon lekker hard kan, en je oordopjes vrij eenvoudig kan opblazen.
Waarom logitech ervoor gekozen heeft dat je met een koptelefoon nauwelijks geluid kan krijgen is wel apart. Dat is een bewuste keuze, en naar mijn mening een verkeerde keuze.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 06-03-2007 22:48 ]

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Je versterker is inderdaad te zwak. Pas er ook mee op, als het vervormd klinkt, ben je aan het 'clippen', en dat is slecht voor je speakers.

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Topicstarter
Vervormd klinkt niet, en dat speel ik dus ook niet ;) Ik moet dus aan een koptelefoonversterker? Vijf tientjes is op zich nog wel te overzien...

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:10

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Is rechtstreeks aansluiten op je geluidskaart geen optie? Dat doe ik ook met mijn HD 570 en die kan ik als boxjes gebruiken als ik het volume voluit zet :P Voor normaal gebruik moet het geluid in windows op 5% a 10%, anders is het echt te hard.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Topicstarter
Hmm... Ik heb even m'n front audio aangesloten (Ik gebruik een Realtek ALC888 onboard geval). Koptelefoon kan nu ver boven de pijngrens :P Hoe kan het dat een simpel onboard geval het zaakje ver kan oversturen, terwijl een Z5500 het zaakje niet fatsoenlijk aangestuurd krijgt?

Ik heb het trouwens het liefst over mijn Z5500. Die is digitaal aangesloten, en dat klinkt net even ietsje beter dan analoog over m'n front audio poortjes.

• jnice
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik heb een z-2300 hier staan, deze versterkt het signaal van mijn geluidskaart juist. Ik heb een sony mdr-v500 van geloof ik 0.5 of 1 watt. Mijn geluidskaart krijg het volume op een redelijk peil voor een stille kamer, maar als ik hem in de z-2300 plug gaat het echt hard (aangenaam tot maximaal 1/4 van het max volume). Wel gek dat de z-5500 dit helemaal niet doet :)

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:34
strandbal schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 23:34:
Hmm... Ik heb even m'n front audio aangesloten (Ik gebruik een Realtek ALC888 onboard geval). Koptelefoon kan nu ver boven de pijngrens :P Hoe kan het dat een simpel onboard geval het zaakje ver kan oversturen, terwijl een Z5500 het zaakje niet fatsoenlijk aangestuurd krijgt?

Ik heb het trouwens het liefst over mijn Z5500. Die is digitaal aangesloten, en dat klinkt net even ietsje beter dan analoog over m'n front audio poortjes.
Ik vind het zo rot dat alle geluidskaarten aan de doffe kant klinken. Alle creative kaartjes dus (audigy 4 enz). Als ik namelijk mijn sennheiser cx300 op m'n pc aansluit, klinkt het alsof alle liedjes van de laagste kwaliteit zijn, terwijl dit toch echt allemaal 320kbits of variabele bitrate zijn. Als ik m'n oordoppen daarentegen op m'n meizu m6 aansluit, klinkt het geluid veel meer open en dynamischer. Als ik de treble op m'n creative kaartje op z'n hoogst zet, krijg ik er alleen maar geknepen hoge tonen uit. Op m'n meizu word alles netjes helderder gemaakt, en lijkt geen van de tonen geforceerd.

Dus creative :X en meizu _/-\o_

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Topicstarter
Wat dat betreft is er op zich, in theorie, ook niks mis met onboard geluidskaarten. De functies zijn top (front panel audio, hij mute automatisch de rear jacks!) De analoge DAC's zijn echter nogal bedroevend :P Ik gebruik normaal gesproken alleen de Coax out, dus dat boeit dan niet, dan doet zo'n Realtekje het eigenlijk best OK. Drivers zijn goed en stabiel enzo. Voor dit probleem is het echter lastig, ik gebruik liever niet de frontpanel audio als die een gaar analoog signaal krijgen...

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:35
Ik heb hier ook een Z-5500 en ik kan je vertellen dat hij als je hem analoog aansluit op een goede gluidskaart echt 10x beter klinkt als digitaal met die ingebouwde dac.
Ik heb het zelf getest met m'n onboard realtek ding en m'n X-Fi XtremeMusic.
Dus als je gewoon voor 65 piek een X-Fi koop ipv een apparte versterker heb je veel meer waar voor je geld, als je dan je front op je xfi aansluit klinken je speakers en je headset allebij een stuk beter (en als je wel eens gamed heb je dan ook nog EAX5)

[ Voor 5% gewijzigd door martijnve op 07-03-2007 00:10 ]

Pagina: 1