Partitie "In orde(Onbekende Partitie)"

Pagina: 1
Acties:

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-03 00:12

Emiel1984

Made in NL

Topicstarter
Na een herinstallatie van mijn laptop kan ik 2 partities niet meer benaderen. Helaas staan op deze partities nog bestanden die ik wil bewaren, anders had ik ze simpelweg opnieuw geformateerd.

Bij Computerbeheer -> Schijfbeheer zijn de partities wel te vinden, zelfs de grote en het formaat worden vermeld. Het probleem is dat deze geen schijfletter toegewezen hebben gekregen en de status "In orde(Onbekende Partitie)" hebben.

Is er een tool om alsnog de partities zichtbaar te maken of zit er niks anders op dan de partities te formateren ? Op internet kon ik alleen maar de oplossing formateren vinden. De programma's die ik heb kunnen vinden om bestanden redden zijn alleen geschikt om 1 type bestanden te vinden, bijvoorbeeld PC inspector.

Edit:

Excuus even vergeten, ik gebruik windows XP..

[ Voor 3% gewijzigd door Emiel1984 op 06-03-2007 22:34 ]

[LTS][MTS][HTS]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Partition Magic?

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Topicstarter
Deze heb ik niet in mijn bezit. Een ander persoon met hetzelfde probleem ZIE DEZE LINK had PM in zijn bezit maar heeft het daarmee ook niet opgelost (lees niet gebruikt iig).

Hij heeft ze gered met een andere OS. Ook die gemelde OS heb ik niet in mijn bezit. Ik had zoveel recovery projes gevonden via google dat ik dacht dat er inmiddels wel een tooltje voor zou kunnen zijn.

Ik ben nu SP2 aan het installeren (hopenlijk hebben ze er inmiddels een oplossing voor bij MS ;p .

[LTS][MTS][HTS]

• MeatLoaf
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-01 09:33
Het kan een probleem zijn met rechten.

Probeer eens via de security weer de owner te worden van de schijf en bestanden, dit heeft bij mij destijds wel geholpen.

Dan moet je wel eerst handmatig een schijfletter toekennen natuurlijk.

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Topicstarter
MeatLoaf schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 23:14:
Het kan een probleem zijn met rechten.

Probeer eens via de security weer de owner te worden van de schijf en bestanden, dit heeft bij mij destijds wel geholpen.

Dan moet je wel eerst handmatig een schijfletter toekennen natuurlijk.
Kan geen schijfletter toekennen, alleen de partitie verwijderen ...

[LTS][MTS][HTS]

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-03 15:11
Heb het zelf nog nooit geprobeert, misschien werkt dit ?
http://www.majorgeeks.com/TestDisk_d4803.html

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Topicstarter
Ik heb een net wat rond gebelt om PM te lenen. Ben net bezig en dit werkt tot dit moment perfect.

Heb het volgende gedaan in partition magic8 (ruimtes waren gelukkig hierin ook herkenbaar).

Rechtermuisknop op de 'verloren' partitie -> Browse -> Symatic File browser -> (alles selecteren)
(alles copyeren) -> Naar partitie '1' en rechtermuisknop plakken.

Ik heb vroeger wel is met pm gewerkt maar vond het toen echt 10x niks. Nu ben ik wel om :+ .

2e partitie kon ik het voorgaande niet bij toepassen, kreeg een error dat het niet ondersteund werd.
Vond gelukkig de optie Unhide door rechtermuisknop op partitie-> Advanced->unhide. Nu is alles weer zichtbaar. Thks voor alle tips.

[LTS][MTS][HTS]

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Emiel1984 schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 23:40:
Ik heb een net wat rond gebelt om PM te lenen.
:')

Ik heb het trouwens ook al eens gehad.... bij mij was de oplossing om de niet-zichtbare partitie om te vormen naar een extended partition in plaats van een primary partition.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1