Promise Raid1 kaduuk?

Pagina: 1
Acties:

• fuzzyduck
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:54
Hoi allen,

Ik heb een raid0 op de VIA (C: met windows) en een raid1 (D: voor opslag).

Mijn Raid1 op de promise-controller lijkt kapot.

Aangezien iedereen ier engels kan(neem ik aan) paste ik hier mn tekst wat ik naar promis heb gemaild op hun supportpagina.. :)

Dear sir/madame,

Suddely my raid1 got offline. I think its because a disk his powerconnector was loose while in operation.

I did some experimenting:

-Only disk with idnr 1: OFFLINE

-Only disk with idnr 2: Online but with critical warning that only one is working. Looking up under windows it sees the disk D:

-Both disks attached: OFFLINE

So i guess disk with idnr 1 has to be rebuild or needs to be replaced.
Problem is: With both disks attached the raid1 is offline.... So no rebuilding is possible.

Please help.

Thanks in advance.

Harro

Ook van jullie kant hoor ik graag advies, thx alvast

• Ro-Maniak2
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-02 10:25
smakkelijk. OFFLINE-schijf geheel wissen met fdisk en/of format. En met de tool van promise, oftwel ALLEEN de offline eraan en dan array verwijderen. Het doel is een blanco schijf ervan maken.

Als je die er daarna aanhangt bij die die in warning state is, kun je rebuilden.

• fuzzyduck
thx! ga het proberen. Die tool van Promise is iets wat je ook op andere pcs kan draaien? Dan draai ik die tool nadat hem heb geformateerd daar.

ben een beetje voorzichtig aangezien het natuurlijk niet voor niets een raid1 is. Dat is mn documenten/opslag-schijf.

groeten.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik zou eerst een backup maken van de data en documenten die echt niet mogen verdwijnen als je hiermee aan de gang gaat. Schrijf ze weg op bijvoorbeeld een DVD, er vanuit gaande dat je DVD RW hebt.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• fuzzyduck
Om het topic af te ronden:

Het is gelukt. Inderdaad alleen de offline schijf eraan gehangen en de array verwijderd. Dan weer beide eraan en je kan rebuilden. Duurde wel effe zeg!

Zorg dat de schijf ECHT blanco is. Dus formateer hem niet ofzo. Dat deed ik eerst. Maar zorg dat er geen partitie op staat.

Bedankt voor de info. Alles draait weer prima!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Voor de search.

Dit soort problemen is ook kipsimpel via het RAID-BIOS op te lossen, fluitje van een cent.

ARME AOW’er

Pagina: 1