Hallo,
Ik zit al langer met het idee van 'magnetische lagers'. Nu weet ik niet of dit wel de juiste benaming is, en of het überhaupt wel mogelijk is. hier dus een schets:

blauw is de buitenste magneetring, en het rood de binnenste.
Hier zie je dus de lager, welke uit een binnenste- en buitenste ring bestaat. De binnenste- en buitenste magneten stoten elkaar af, waardoor de buitenste ring (en dus uiteindelijk het wiel) geen wrijving ondervindt van de binnenste ring (uitendelijk de as).
nu komen bij mij de volgende vragen op:
1) werkt het wel?
2) als het werkt, hoe stabiel is het?
3) als het niet stabiel is, is het dan wel stabiel wanneer je 2 lagers gebruikt per wiel?
4) levert dit echt geen wrijving op?
5) hoeveel kan zo'n magneet nou dragen?
Ik zit al langer met het idee van 'magnetische lagers'. Nu weet ik niet of dit wel de juiste benaming is, en of het überhaupt wel mogelijk is. hier dus een schets:

blauw is de buitenste magneetring, en het rood de binnenste.
Hier zie je dus de lager, welke uit een binnenste- en buitenste ring bestaat. De binnenste- en buitenste magneten stoten elkaar af, waardoor de buitenste ring (en dus uiteindelijk het wiel) geen wrijving ondervindt van de binnenste ring (uitendelijk de as).
nu komen bij mij de volgende vragen op:
1) werkt het wel?
2) als het werkt, hoe stabiel is het?
3) als het niet stabiel is, is het dan wel stabiel wanneer je 2 lagers gebruikt per wiel?
4) levert dit echt geen wrijving op?
5) hoeveel kan zo'n magneet nou dragen?
IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;