Thin client als doorgeefluik streaming HD content?

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-01 15:55
Ik heb wat bedacht, geen idee of het gaat werken maar ja je weet nooit.

Ik heb een samsung le26r32 tv met vga aansluiting. Ik dacht als ik in de woonkamer nu een heerlijke stille thin client (t20 compaq) neerzet en die via remote verbinding laat maken met mijn 2,66 ghz 1,5 gb ram pc die op dat moment een hd film aan het afspelen is.
Dan hoeft die client alleen maar door te geven via vga dus zou dat in HD weer gegeven kunnen worden. Zou dit gaan werken of zou de thin client ook een stevig processor moeten hebben?

http://specs.tweak.to/6635

• Vincenz0
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-12-2025

Vincenz0

Coder

ik vraag me af hoe je die remote wilt doen, de windows RDP is iig niet gemaakt voor dit.

Coding 4 Fun!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:16
VLC kan streamen, maar HD content?!

videolan.org/vlc

• Stampre
  • Laatst online: 02-01 15:55
Remote wil wel lukken. Het is inderdaad ook bedoeld om te streamen met vlc. VLC kan .mkv bestanden afspelen dus dat moet goed gaan.

http://specs.tweak.to/6635

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-02 16:33

Jimbolino

troep.com

nee gaat niet lukken, een T20 heeft een 300mhz cpu, dat is niet genoeg om HD content te kunnen decoden (obviously), maar biedt ook niet voldoende bandbreedte om raw avi weer te kunnen geven op die resolutie. (Waarschijnlijk ik de 100mbit poort al niet snel genoeg daarvoor)

Kortom, je zou met een tussenformaat als mpeg2 moeten werken.
Hiervoor moet je on-the-fly je HDDVD encoden naar Mpeg2, en dit streamen naar je T20.

Heb hier ook een T20 staan, en die is amper snel genoeg om een webstream van radio 538 te kunnen afspelen. Ik geloof dat de processor niet echt geschikt is voor floating point berekeningen.

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heb hier ook een T20 staan, en die is amper snel genoeg om een webstream van radio 538 te kunnen afspelen. Ik geloof dat de processor niet echt geschikt is voor floating point berekeningen.
Niet bepaald. Die dingen hebben een National Semiconductor Geode (=Cyrix MediaGX) CPU. Dat is een Cyrix 5x86 met integrated VGA. De 5x86 is een 486-class CPU, dat dus clock-for-clock lichtjaren achter de eerste Pentium staat qua FPU, laat staan vergeleken met de i686/K7 CPUs

Oslik blyat! Oslik!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

dion_b schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 22:01:
[...]

Niet bepaald. Die dingen hebben een National Semiconductor Geode (=Cyrix MediaGX) CPU. Dat is een Cyrix 5x86 met integrated VGA. De 5x86 is een 486-class CPU, dat dus clock-for-clock lichtjaren achter de eerste Pentium staat qua FPU, laat staan vergeleken met de i686/K7 CPUs
Wow, dat is wel erg beroerd. Mijn oude Cyrix M2 300 was al geen snelheidsmonster in 1997, 10 jaar later zo'n soort CPU *een stuk minder zelfs, aangezien de M2 6x86 was* gebruiken voor streaming is geen succes.

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een van de redenen dat die MediaGX gevallen vooral voor thin clients ingezet zijn: bijna alle thin client apps eisen alleen ALU bewerkingen - dus de zwakste kanten van de CPU komen zo nauwelijks aan bod :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1