Toon posts:

Instellingen D-Link modem/router KPN-Planet

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik probeer een internetverbinding aan de praat te krijgen. Hiervoor gebruik ik een D-Link DSL604+ .
Dit is een modem met router. Alles aansluiten is geen probleem alleen de ADSL-instellingen wel. Heb al de helpdesk van planet gebeld, maar daar konden ze me niet veel helpen omdat ze "dit modem niet ondersteunen." Erg flauw, want erg veel hulp kreeg ik niet meer. Ik ben erachter dat ik waarschijnlijk de volgende instellingen moet gebruiken:

VPI = 8
VCI = 48
Encapsulation = PPPoA LLC (de laatste 3 letters weet ik niet zeker)
Authentication = pap

Dit zijn de instellingen waar ik het mee probeer. Maar het wil dus niet lukken.

Ik kan ook nergens anders instellingen vinden.

Kan iemand me hiermee helpen?? heel graag dan.

Alvas bedankt.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55

PSN: djmurcielago

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:24
Encapsulation moet PPPoA VC MUX zijn, niet LLC. De LLC is voor DHCP ADSL verbindingen, dus zonder username of password (BabyXL bijvoorbeeld). De overige instellingen (VPI, VCI) kloppen.

Uiteraard heb je ook je username/ password nog nodig.
Bij Planet is dat iets in de trant van username@adsl-planet.

[ Voor 24% gewijzigd door rimave op 06-03-2007 21:54 ]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Verwijderd

Topicstarter
Ja die had ik ook al gevonden maar dat mocht ook niet baten. Toch bedankt.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
bij verkeerde gebruikersnaam of wachtwoord krijg je een vangpagina.
welke melding krijg je als je op internet gaat?

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 22:05:
[...]

Ja die had ik ook al gevonden maar dat mocht ook niet baten. Toch bedankt.
Geef eens wat meer informatie:
• Krijgt je modem uberhaubt wel line-sync?
• wordt er een verbinding opgezet? (je moet PPPoA gebruiken)
• als je dat gebruikt, krijg je een IP adres? als dit een IP is in de range 172.16.x.x dan is er iets met je account, denk aan username, password of verkeerde instellingen bij je isp.
Verder kan je als authentication CHAP opgeven (of zowel PAP als CHAP aanvinken/selecteren)

Heb je eventueel nog een ander modem waar je het mee kan proberen?

De helpdesk van de meeste ISP's ondersteunen alleen de modems die ze zelf uitleveren. Het is voor een helpdesk een onmogelijke taak om alle wakkiejoekie modems te kennen en dus te ondersteunen.

Verwijderd

Topicstarter
Zover ik uit mijn hoofd kan vertellen (het is niet mijn eigen connection maar die van vrienden) heb ik op een gegeven moment wel instellingen gehad waarbij connectie onstond, maar dan viel die direct weer weg en probeerde het modem opnieuw aan te melden enz. net alsof ie in een loop zit. Ik zal binnenkort proberen wat duidelijker te zijn maar dan moet ik het nog een keer proberen en goed opletten wat er nou precies gebeurd.

In iedergeval hartelijk dank voor jullie aandacht, echt erg fijn.

Word vervolgd.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 17:31:
Zover ik uit mijn hoofd kan vertellen (het is niet mijn eigen connection maar die van vrienden) heb ik op een gegeven moment wel instellingen gehad waarbij connectie onstond, maar dan viel die direct weer weg en probeerde het modem opnieuw aan te melden enz. net alsof ie in een loop zit. Ik zal binnenkort proberen wat duidelijker te zijn maar dan moet ik het nog een keer proberen en goed opletten wat er nou precies gebeurd.

In iedergeval hartelijk dank voor jullie aandacht, echt erg fijn.

Word vervolgd.
Let op dat je wel een username invult als username@adsl-planet (voor de isp planet)
Voor de test kan je ook als username opgeven kpn@adsltest wachtwoord leeglaten.
Als je hier een verbinding mee krijgt kan je alleen naar kpn.com en weet je dat het kpn deel
van de adsl verbinding werkt.
Als je met de @adsl-planet username geen contact krijgt of een 172.x.x.x adres, neem dan even
contact op met de HD van planet, die kunnen zien wat er fout gaat. (Zeg dat je een vangpagina krijgt, weten ze over het algemeen wel genoeg)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 07:48:
[...]

Geef eens wat meer informatie:
• Krijgt je modem uberhaubt wel line-sync?
• wordt er een verbinding opgezet? (je moet PPPoA gebruiken)
• als je dat gebruikt, krijg je een IP adres? als dit een IP is in de range 172.16.x.x dan is er iets met je account, denk aan username, password of verkeerde instellingen bij je isp.
Verder kan je als authentication CHAP opgeven (of zowel PAP als CHAP aanvinken/selecteren)

Heb je eventueel nog een ander modem waar je het mee kan proberen?

Modem krijgt wel een line-sync naar mijn weten. Ledje van ADSL op de modem brand wel continu dus dat zit wel goed denk ik.

Verbinding opgezet: wat bedoel je daar precies mee. Ik heb alle instellingen zoals hierboven ingesteld:

VPI - 8
VCI - 48
Encapsulation - PPoA VC MUX
connect on demand
idle time - 0
Authentication - PAP (ook Chap geprobeerd)

Als ik dan op connect klik blijft er staan : Connecting.
krijg dus nog geen ip toegewezen.
Wat me wel heel erg opvalt is dat de browser terwijl ik de instellingen verander continu aan het reloaden is. Ik hoor dus om de 3 seconden de klik van het verversen dit kan volgens mij niet normaal zijn.

Ik heb ook nog geprobeerd om als username kpn@adsltest in te vullen en de password leeg te laten maar dan krijd ik een foutmelding dat ik geen password heb ingevuld.

Verbinding moet in principe werken aangezien er altijd een gewoon adsl-modem tussen heeft gestaan. Wegens een draadloos netwerk willen we dit modem aansluiten.

Ben op dit moment aanwezig bij die vrienden dus als je snel bent kan ik eventuele oplossingen direct uit proberen.

Bedankt in iedergeval.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 15:08:
[...]

Modem krijgt wel een line-sync naar mijn weten. Ledje van ADSL op de modem brand wel continu dus dat zit wel goed denk ik.

Verbinding opgezet: wat bedoel je daar precies mee. Ik heb alle instellingen zoals hierboven ingesteld:

VPI - 8
VCI - 48
Encapsulation - PPoA VC MUX
connect on demand
idle time - 0
Authentication - PAP (ook Chap geprobeerd)

Als ik dan op connect klik blijft er staan : Connecting.
krijg dus nog geen ip toegewezen.
Wat me wel heel erg opvalt is dat de browser terwijl ik de instellingen verander continu aan het reloaden is. Ik hoor dus om de 3 seconden de klik van het verversen dit kan volgens mij niet normaal zijn.

Ik heb ook nog geprobeerd om als username kpn@adsltest in te vullen en de password leeg te laten maar dan krijd ik een foutmelding dat ik geen password heb ingevuld.

Verbinding moet in principe werken aangezien er altijd een gewoon adsl-modem tussen heeft gestaan. Wegens een draadloos netwerk willen we dit modem aansluiten.

Ben op dit moment aanwezig bij die vrienden dus als je snel bent kan ik eventuele oplossingen direct uit proberen.

Bedankt in iedergeval.
Probeer eens het modem minstens 1,5 uur uit te laten staan (het kan zijn dat deze met de verkeerde suffix (achter het @ teken) heeft geprobeerd, en dan loop je tegen een radiusblokkade op bij kpn adsl. na 1,5 uur zonder inlogpogingen is die blokkade opgeheven. Het wachtwoord van kpn@adsltest maakt niets uit als je wat moet invullen, alles zou moeten werken.
Doet dat andere modem het overigens wel goed?

Verwijderd

Topicstarter
Ja het gewone modem heeft gewoon gewerkt op dit moment ook niet geloof ik, maar dat heb ik niet zelf geprobeerd dus weet totaal niet waar dat aan ligt.

1,5 uur uitstaan maakt geen verschil jammergenoeg.
Pagina: 1